Audi0tracks in FLStudio

AlonsoMos

Vintage Schmintage
Ik heb sinds vorige week een Triton LE en wil FLStudio als sequencer gebruiken om deze op te nemen.
Nu zie ik een paar dingen die ik niet zo handig vind en misschien is er hier iemand die daar een oplossing voor heeft:

1 opnemen van een spoor:
Ik moet voor elke keer dat ik opneem, op een kanaal in de mixer klikken en op "recording" drukken. Hierna komt fruityloops met een of andere folder waar hij deze track in gaat opslaan. Waarom werkt dit niet de meeste sequencers, waar ik helemaal niet lastig gevallen wordt met de locatie van een WAVE?

2 step sequencer:
Waarom laat mijn step sequender na een recording alleen de recorded tracks zien? Ik moet nu elke keer "audio clips" (in de dropdownlist) wijzigen in "all"

3 mixer:
is er een manier om de multitracksporen automatisch naar een mixerkanaal te routen?

Re: Audi0tracks in FLStudio

Origineel geplaatst door AlonsoMos
Ik heb sinds vorige week een Triton LE en wil FLStudio als sequencer gebruiken om deze op te nemen.
Nu zie ik een paar dingen die ik niet zo handig vind en misschien is er hier iemand die daar een oplossing voor heeft:

1 opnemen van een spoor:
Ik moet voor elke keer dat ik opneem, op een kanaal in de mixer klikken en op "recording" drukken. Hierna komt fruityloops met een of andere folder waar hij deze track in gaat opslaan. Waarom werkt dit niet de meeste sequencers, waar ik helemaal niet lastig gevallen wordt met de locatie van een WAVE?

2 step sequencer:
Waarom laat mijn step sequender na een recording alleen de recorded tracks zien? Ik moet nu elke keer "audio clips" (in de dropdownlist) wijzigen in "all"

3 mixer:
is er een manier om de multitracksporen automatisch naar een mixerkanaal te routen?

3 keer klikken is hard werken, niet?

Ik ben sinds kort overgestapt naar Cubase omdat ik het audio-opneem-gedeelte van fruityloops gewoon te omslachtig vind.

3 keer klikken is niet veel. Maar wel als dit maal het aantal sporen maal het aantal takes maal het aantal projecten moet.
Dan is cubase met zijn arm & record wel wat vriendelijker.

Nog een voordeel van Cubase: Het geluid klinkt gewoon fantastisch. Ik zag hier wel vaker discussies over de geluidskwaliteit van FL vs Cubase en nu ik ze kan vergelijken klinkt Cubase toch wel echt beter.

Goeie keus, cubase is een prima programma voor audio recording.. al hoewel ik persoonlijk de recording functies van fl niet omslachtig vind... :) mischien dat dit in v6 nog wel verbeterd is aangezien er ook een andere mixer inzit..

Back