sh32 arp. sync latency

bassmaster

Stamgast
ik ben in het bezit van een roland sh32 synth, een leuk ding met goede arp. mogelijkheden.
het probleem is echter als ik de sh in syncmode zet en vervolgens aanstuur met protools als master kan ik weliswaar noten aansturen naar de sh echter zit er altijd een korte latency op de arp.
de midiout van gaat via een roland midipatchbay naar alle aangesloten apparatuur en alle andere apparaten hebben geen last van dit probleem in arpmode.
de sh reageert verder wel goed op alle andere messages.
mijn vraag is : zie ik iets over het hoofd of is dit een probleem (bug) in de sh?
nb. begrijp me goed , ik bedoel dus geen computerlatency, de audio uit de sh32 gaat direct de mengtafel in.

Ik heb daar ook wel problemen mee ja......erg jammer want de arp en chord memory van de SH-32 zijn voor de prijs heel erg krachtig en flexibel.

Heb je unison aan? Ik kan me herinneren dat ik dat alleen had bij unison. Of misschien op een andere manier proberen de benodigde processorkracht naar beneden te draaien?

Volgens mij loopt de arp per definitie niet lekker sync met de midii clock.

Origineel geplaatst door Acidfever
Volgens mij loopt de arp per definitie niet lekker sync met de midii clock.
Zou ook goed kunnen hoor, tis al een tijd geleden dat ik 'm gebruikt heb.

ik kon me ook al niet voorstellen dat het in mijn setup zat, alles draait als een tierelier behalve die #$@^ sh-32.
foutje Roland, zien we over 15 jaar terug in Interface bij de inmiddels hernoemde rubriek Digitalica (is nog Analogica):
......de SH-32 had ook wat bugs, zoals het niet synchroon lopen van de arpeggiator op midiclock.....
....voor een werkend exemplaar is 50 Euro werkelijk de limit....
:D

ik vind het mooie van de sh32 dat er veel effecten ingebouwd zitten, en alles zit duidelijk in elkaar, maar er zitten volgens mij wel erg veel bugs in ja.

Back