ik wil een DX7.....

Status
Please reply by conversation.

Heine

Passief toetsenist
Dus toch.
Een echte.
Zo'n oude.
Als het begint met DX7 ben ik al blij.

Uiteraard:
- redelijk toonbaar tot mooi
- technisch werkend
- handleidingkje zou fijn zijn
- niet te duur

Peter

ehmm... veel succes?

Ik ga het toch maar weer eens een keer roepn:

Al ééns aan een TX7 (tabletop DX7 MKI)gedacht? Stuk goedkoper en beroerd te editten, maar met de juiste software geen probleem...

Of een TX802 (19"rackmodule DX7 MKII)? Ook goedkoper dan een gemiddelde DX7. Edit kan je ook beter via software doen.

Of een DX200, zelfde prijscategorie, maar eigenlijk meer features dan de MKI en stuk makkelijker te editten...

Volgens mij is van elk van deze types er nog één te koop op dit forum....

Succes!

Ik heb er hier nog een staan, maar dan moet je wel op en neer kachelen naar Venlo, kweenie of dat zo aantrekkelijk is met de brandstofprijzen van tegenwoordig ;)

Geef anders maar een gil via PB mocht je geinteresseerd zijn.

Mike:
het gaat me deels om de sound, maar het is nog meer sentiment.
Zo'n TX-816 is natuurlijk helemaal te gek qua sound, maar het sentiment ontbreekt.

Marcel:
venlo is inderdaad niet naast mijn deur. Hoeveel had je voor die DX7 willen vragen, en wat is zijn staat (van ontbinding ??). Ennuh, is het een gewone, of S, of een FD of whatever...

M0n0L0g1C:
ik ben het met je eens. Ik moet vroeg of laat ook eens een DX200 op de kop tikken. Momenteel zit ik met 2 wensen:
- een echte DX7 (voor de heb)
- het echte DX7-geluid
Voor dat tweede wil ik dan die DX200.

Ani:
dank je wel voor de link. Zal er eens een mailtje aan besteden.

Peter

Origineel geplaatst door Heine
Momenteel zit ik met 2 wensen:
- een echte DX7 (voor de heb)
- het echte DX7-geluid
Voor dat tweede wil ik dan die DX200.

Peter, al eens gekeken naar de FS1-R (1999)? Dat is de enige 8 operator FM synth van Yamaha, dat zijn er 2 meer dan de DX-7. Zitten heel veel DX-7 presets in, maar kan meer omdat er filters, effecten en niet te vergeten de formant synthese opties. Super doos, maar ik doe hem niet weg ;)

Yamaha FS1.....
Eens kijken. Het was 1975, toen de buurjongen zijn Yamaha brommer opleukte met een FS1 setje.
Toen ging dat kreng over de 100, en nog wel zonder problemen.
Dan zal die FS1-R het ook wel leuk doen.

Maar, ik had ook al van dat beestje gehoord. Er wordt/werd er een (recent) aangeboden op het forum, dacht ik.
Is ook een leuke optie, zonder meer.
Bedankt voor de tip.

De FS1R heb ik ook hangen, is met recht een aanrader. Wel wat duurder dan een DX7, maar kan veel meer en is qua sounds ook nog eens volledig compatible (heeft alleen al bijna 1400 presets, voor als je niet zo'n programmeur bent :) )

Maarre, er staat nu een DX7 op Marktplaats te koop. Is wel iets vreemds met die ad want iemand heeft er al 500 euro voor geboden en dat gaat natuurlijk helemaal nergens over. Als je oplet zie je deze synths met regelmaat langskomen voor zo'n 100-150 euro.

gelijk heb je dat je een dx7 wil.. cool apparaat.

check ook ff C738, die heeft een tx802 te koop voor een prima prijsje
voor als je geen dx kan vinden

Status
Please reply by conversation.
Back