SX(3.1)/Kontakt2 Automation vraagje

geenlidmeer081224d

Gedeactiveerd account
Hallo luitjes, ik heb een vraagje over automation in SX 3.1 en Kontakt 2.02

Ik heb nu de manuals én de help files al meerdere malen doorgespit maar ik kom er niet uit.

Ik wil bij Kontakt 2 voor iedere (VST) automation lijn die ik inteken een apart hokje hebben (zodat ik ze onder de betreffende midichannel hangen kan). Nu moet ik voor iedere automation dat dropdown menuutje gebruiken en dat vind ik niet zo handig eigenlijk.

Volgens mij moet het kunnen en is het iets simpels wat ik over het hoofd zie :o:

Screenshotje:

Attachments

• sx.jpg
    sx.jpg
    43,4 KB · Bekeken: 106
als je nou gewoon je mod wheel (of zo) aan de cutoff hangt,kun je gewoon een extra midi-kanaaltje aanmaken voor die modulation...loop je ook niet te pielen met die lijntjes elke keer...en heb je bovendien realtime controle over de cutoff,waardoor je wat natuurlijkere bewegingen kunt maken...bovendien kun je dan heel gemakkelijk de minimum en maximum waardes instellen plus dat je tegelijk nog bijv. je resonantie kunt aansturen....

Me dank aan Fuse heb ik het inmiddels gevonden :o: hihi, kheb een bril nodig geloof ik... er staat een klein + je in het hoekje en daarmee maak je extra kanaaltjes aan :o::o:

Wat jij zegt Dione, die optie ken ik, maar wil ik niet...

ik doe muv. de FB² niks realtime, en zelfs dat ding doe ik meestal nog vooraf samplen en de bewerkte sample in K2. Alles gaat met automation en met de verschillende lijntooltjes kan je mooie vloeiende bewegingen maken. Realtime vind ik leuk voor live, maar ik vermijd het liever tijdens het creatie proces

:) toch bedankt voor de tip

volgens mij begrijp je me niet helemaal...of je begrijpt Cubase nog niet helemaal...

als je een controller toewijst kun je gewoon in je editor lijntjes tekenen,maar wel veel nauwkeuriger als met automation....
dit heeft als groot bijkomend voordeel dat die getekende lijntjes dus in een part staan...en dus gewoon kunt verschuiven,horizontaal of naar andere midikanalen....

automation is handig voor die vst-functies die niet aan controllers zijn toe te wijzen...maar voor de rest gewoon controllers gebruiken...scheelt je een hele hoop gepiel en tijd en werkt veel creatiever....

tja...leest raar zo...zonder smiletje dr bij...:)

hihihi.....:D

je bent nooit te oud om te leren...

Back