Cubase SX vraagje

Erazotropa

Incubating Cell
Haai folks,

Ik kom er nu pas achter dat zodra je op stop klikt SX een soort van program change uitstuurd..

Dit is best irrant als ik een preset aan het edditten ben op mijn virus, en ik druk op stop dan is alles gereset..
Dan heb ik dus mijn standaard preset weer terug.
Ok ik had eerst moeten saven op de virus,, maar om een beetje te pielen heb je niet iedere keer zin om te saven..
Ik kwam hier dus pas achter na aanschaf van mijn virus :)..

Ik wil dat sx geen dingen uitstuurd!!! :(

Nu heb ik gister avond de gehele handleiding door lopen pluizen, maar nergens is daarover iets beschreven...

Wie o wie kent dit euveltje.. en weet de oplossing om dat uit te zetten?!

Eraz.

Re: Cubase SX vraagje

Ik heb niet zo lang geleden dezelfde vraag gesteld, precies hetzelfde probleem. Ik heb het alleen met de virus...
Met SX 1 had ik het niet, met SX 2 wel. Nog steeds geen oplossing gevonden.

Het zou ook wel aan instellingen van de virus kunnen liggen, als ik het weet hoor je het wel..

ik heb hetzelfde probleem ook gehad.
na me de hele avond sufgegoogled ende gelezen heb kwam ik er achter dat dit alleen te verhelpen is om de program in cubase op 'off'te zetten en de programs op de virus te kiezen. Dan heb je dat gelul niet.
Dat was trouwens met cubase sx 1.nogwat. Met cubase 2.nogwat heb ik het nog niet geprobeerd.

shit happens..., maar als iemand wat weet;)

Ehh misschien een hele domme vraag,, aangezien ik nog nooit met events heb gewerkt..

Ik lees hier in de manual iets over adding events.. wat ik tevens ook niet voor elkaar krijg.. maar ook niets over een event list..?

Eraz.

Origineel geplaatst door rinini
ik heb hetzelfde probleem ook gehad.
na me de hele avond sufgegoogled ende gelezen heb kwam ik er achter dat dit alleen te verhelpen is om de program in cubase op 'off'te zetten en de programs op de virus te kiezen. Dan heb je dat gelul niet.
Dat was trouwens met cubase sx 1.nogwat. Met cubase 2.nogwat heb ik het nog niet geprobeerd.

shit happens..., maar als iemand wat weet;)

Yep idd, hier kwam ik ook al achter.. maar dit is juist niet wat ik wil.. ik wil blijven kiezen qua presets in cubase..

Ik heb hier dus nooit last van of ook maar iets van gemerkt ... Maar ik kies mijn presets dan ook niet uit cubase zelf.
Dus misschien moet je een andere werk manier zoeken :) Of nog eens goed je settings nakijken. Wat ik soms ook doe als mn cubase de boel loopt te flashen en irritant loopt te doen ff opnieuw installeren.

Dit probleem is gekend bij steinberg maar een oplossing is er nog niet.. is een beetje een straatje zonder eind als je het probleem ontleed. Inderdaad de enige oplossing is de program change op OFF zetten in de Inspector links van het scherm. Vooral als je synth een halve meter van je staat en je een loopje hebt lopen in Cubase om wat aan het geluid te sleutelen kan het héél storend zijn..

Soit.. ze zullen er wel iets op vinden en is het nu niet is het wel in SX 4 :gaap:

Fred.

Je kan toch ook gewoon al je tracks selecteren en de program changes verwijderen? (geloof iets van midi > functions > delete prg change)

Wel zout ja, als je het niet wegkrijgt :confused:

oja, je hebt ook nog het midi filter voor zowel in als out.. de rest spreekt voor zich

Mischien de midi clock op de virus op internal zetten?

Midi Clock heeft er niet veel mee te maken aangezien het hier om een commando gaat en niet om synchronisatie.
En alle Prgm Change Messages verwijderen heeft niet veel zin aangezien je dit in feite pas op het einde zou kunnen doen
als je song volledig op "blad" staat. Het is gewoon klote.. wil je remote je patches kiezen gaat hij elke keer je opnieuw in het begin van je song staat bv. kijken wat er in de inspector staat van patch die je gekozen hebt en deze sturen naar je synth.. dus een reset van je tweak maw.. :(

Anyway, zet inspector op off en tweak naar believen.. druk je patchlist van de Virus gewoon af of zo en hang hem naast je scherm of in een mapje naast je ... of leer hem van buiten :okdan: !

Fred.

als je een programmanummer invoert dan kiest ie automatisch weer het originele programma als je op stop duwt. en dan ben je je ge-editte patch kwijt ja

gewoon op de gewenste track klikken en dan netjes voor PRG "off" invullen... hoppa weg probleem.

Ja pcies, zo werk ik nu dan maar ook... nu maar hopen dat steinberg met een fix komt voor dit probleem..

Anyways tnx! :)

Origineel geplaatst door Sander02
Je kan toch ook gewoon al je tracks selecteren en de program changes verwijderen? (geloof iets van midi > functions > delete prg change)

Maar als je (zoals ik soms) aan meerdere tracks tegelijk werkt, is het behoorlijk vervelend als je elke keer alle programs zelf elke keer moet veranderen.

De programs in een multi zetten en dan switchen tussen de multi's is al een stuk handiger..

Als ik een patch wil saven, doe ik dat gewoon tijdens het afspelen(maar wel goed opletten dan he..)

Tja, en als je dan na een maand of 2 verder wilt werken aan een track kun je je suf gaan zoeken naar een patch. Echt lekker is dit dus niet.....

Wat je evt. nog zou kunnen doen is een 'professionele' midi-file van een bestaand nummer inladen die in GM formaat staat. Dan kan je precies afkijken hoe ze daar de program changes aan het begin van de track hebben staan.

Ik werk met SX 2.0 en heb nergens last van... beetje raar hè

btw, bij cubase zit toch ook een stukje support? (tenminste, als je het koopt)

Origineel geplaatst door Sander02
Wat je evt. nog zou kunnen doen is een 'professionele' midi-file van een bestaand nummer inladen die in GM formaat staat. Dan kan je precies afkijken hoe ze daar de program changes aan het begin van de track hebben staan.

Ik werk met SX 2.0 en heb nergens last van... beetje raar hè

btw, bij cubase zit toch ook een stukje support? (tenminste, als je het koopt)

Het is echt een bug in SX zelf, het heeft nix te maken met de opbouw van een midi file..

En ik ben er ook alleenmaar achtergekomen met mijn Virus, de rest van mijn gear heeft er geen last van..

Back