sample request: strings van de u220

wisefire

Ingeburgerd
als ik hiermee een foute request doe moet je het maar zeggen.. of lock je gewoon de thread..

maar ik zoek naar strings.. specifiek van de roland u220.. en om daar nou dat hele apparaat
voor aan te schaffen..

in een ver verleden heb ik er isuhn keer een nummertje mee gemaakt en uit sentimentele redenen wil ik dat nummertje hernieuwen..

Link naar het nummertje

kan iemand mij aan x aantal samples helpen?

Hoi ik ben in het bezit van de U-220 en heb alle soundscards die er zijn inclusief super-strings.
Dus ik denk dat ik je wel kan helpen.
En zo fout is die module helemaal niet trouwens.
Stuur maar een PB hoe of wat.

groet Derk

hey thnx dude.. pb is onderweg..

en ik bedoelde fout eigenlijk in de zin van noh.. dat is illegaal dat mag je toch helemaal niet vragen.. :P

Euhm, omdat de waveforms zelf (C) Roland zijn? :-)

Ik heb ook een U220. Prima bakkie, mooie geluiden. Helaas niet erg makkelijk te editen.

Origineel geplaatst door Lynxxx
Euhm, omdat de waveforms zelf (C) Roland zijn? :-)

Ik heb ook een U220. Prima bakkie, mooie geluiden. Helaas niet erg makkelijk te editen.

In dat geval zou ik mijn U220 nooit mogen opnemen.
Want ik neem in wavs op.

Weet het eiegnlijk niet.
Ik had ook mijn U220 kunnen uitlenen en dan had wise fire er mee opgenomen.
En nu neem ik het voor hem op zei het in samples.

Mja.. het is ook een vaag onderwerp van discussie altijd met dit soort dingen. Commerciele toepassing van muziek gemaakt MET een soundmodule is toegestaan. Het 1:1 sampelen van de waveforms in droge vorm meestal weer niet, omdat die immers specifiek zijn ontwikkeld voor de betreffende fabrikant en / of module. De U220 is echter al ZO lang in omloop dat praktisch iedereen in een of andere vorm over de sounds beschikt. Zou me er dus niet zo druk om maken.

Overigens heeft Edirol HQ Hypercanvas (VST) veel van het U220 spul aan boord. Mocht je die VST toevallig bezitten, dan zou ik eerst daar nog even in spitten.

Back