lexicon mpx200

olaf

Ouwe rot
he hallo,
als ik wat draadjes lees hierzo over effectenbakkies zie ik dat iedereen de lexicon mpx200 wel goed vind. ik zoek nog een hardware-effectenbak en nu kan ik die mpx200 kopen.

ik weet alleen niet wat ie 2ehands moet kosten. weten jullie wat een goede prijs is ?

en als je m vergelijkt met de m-one van tc electronics zijn er dan nog belangrijke verschillen ? en wat is daar een redelijke 2ehands prijs voor ?

thanx alvast voor jullie hulp :halleluja

jep! idd 250 euro 2ehands!

is een rete strakke bak! je gaat er geen spijt van krijgen!

ok thanx !
weet je toevallig ook relevante verschilen met die m-one van tc-electronics ? krijg ze namelijk allebei aangeboden en moet dus kiezen.

de een houdt van tc, de ander van lexicon...kijken of je ff snel kan luisteren in de muziekwinkel...tis echt puur persoonlijke voorkeur

ga ik ff doen. wat maak jij eigenlijk voor soort muziek stickx. ik zie dat je zelf zo'n mpx200 hebt. jij vindt t een strak bakkie dus misschien is dat gecombineerd met de soort muziek die je maakt wel handig om te kijken of ik t ook wat zou kunnen vinden... ik zelf wil beetje richting depeche mode en of kruder en dorfmeister (t liefst peace orchestra) achtig geluid.

Toen ik die MPX100 hoorde had ik al metteen zoiets van 'he, toffe bak'. En ook al kan Lexicon qua naam gehyped zijn hebben ze IMO toch een goed geluid wat je veel beter in hardware kunt hebben omdat ze in software of te belastend zijn voor de CPU of gewoon niet goed genoeg klinken.
En meer is altijd beter. :D

Hopenlijk kan ik binnenkort ook vertellen hoe het zit met dit ding. :)

Origineel geplaatst door olaf
ga ik ff doen. wat maak jij eigenlijk voor soort muziek stickx. ik zie dat je zelf zo'n mpx200 hebt. jij vindt t een strak bakkie dus misschien is dat gecombineerd met de soort muziek die je maakt wel handig om te kijken of ik t ook wat zou kunnen vinden... ik zelf wil beetje richting depeche mode en of kruder en dorfmeister (t liefst peace orchestra) achtig geluid.

Ow vanalles eigenlijk! van techno-achtig tot het meer ambient-achtige werk.

Er zitten gewoon ontzettend goede reverbs in! en dat heb je eigenlijk bij iedere stijl nodig :)

:okdan:

thanx allemaal. krijg nu net ook een lexicon mpx-1 aangeboden. lijkt me ook een hele vette bak. is die de 150 a 200 euro extra waard ? of is het luxe om zo'n bak te kopen.

dus mn vraag is eigenlijk: of mpx 200 kopen of doorsparen voor mpx-1, ervan uitgaande dat dit mijn eerste effectenbak is.

Ik heb zaterdag mijn MPX1, heb hem op de kop weten te tikken op ebay.be
voor 400 €

Qua mogelijkheden zit je dan ook wel weer een stuk verder en beter voor die 100 a 150 € meer hè ?

Maar ja wat zal het volgende weeral zijn, het stopt nooit hè....:stupid

greetz

p.

Back