elektron sps-1/uw update!

reken maar van niet, zoals al eerder besproken vereist dit een wijziging in de global's en die willen ze gelijk houden voor compatibiltiy met vorige osen en patterns; Hier zijn de changes:

Updates
-------

- General -
Holding Function and pressing Classic/Extended loads the current kit,
replicating the same functionality as Kit-Load-Enter. For power users
only, use with care, all unsaved changes are lost (still accessible in
the UNDO KIT).

Bugfixes
--------
- Song Mode -
When holding Function in song mode the graphics got inverted and could
stayed inverted indefinitely. Fixed.

- UW Sample Manager -
Send ALL samples did not function properly, only the first sample was
sent. Fixed.

De snelle kit laad functie is vooral live handig; dan kan je tweaken wat je wilt en dan in 1 keer je opgeslagen settings van die kit laden....

Hoop wel dat het OS over een tijdje weer als stabiel wordt gezien.

Kunnen ze weer nieuwe functionaliteit inbouwen!

en nu maar hopen dat we de kits weer via program change kunnen versturen

is er nu eigenllijk nog een manier om via midi de kits te veranderen ???

Origineel geplaatst door mOkBor
reken maar van niet, zoals al eerder besproken vereist dit een wijziging in de global's en die willen ze gelijk houden voor compatibiltiy met vorige osen en patterns; Hier zijn de changes:

De snelle kit laad functie is vooral live handig; dan kan je tweaken wat je wilt en dan in 1 keer je opgeslagen settings van die kit laden....
amen!

nog 3 keer slapen en m'n UW is terug uit zweden... jippie! :{

Origineel geplaatst door StiebZ

8D ik zelf hoop van wel maar denk t niet
volgens mij verzend ie nu alleen nog de patterns en de variatie daarop.
wat ik zelf jammer vind is dat de songs die ik heb gemaakt verloren zijn gegaan omdat ik niet de kits kan meezenden
ook al worden ze verzonden de machinedrum pakt m niet op ik zelf baal hier van maar ja ik kan niet de ouwere os vervangen heb nu eigenlijk een rm1x waar ik niets mee kan behalve dan de songs vanuit de machinedrum in de,
rm1x optenemen en terug tespelen het kutte hier van is is dat ie dus die kits niet meezend ! en lege patronen afspeelt!
(wat voor mij dus eigenlijk niet te bergrijpen is )
want het enigste wat voor mij van belang is is dat ik mn geluidenbank(kit)
alleen hoef opteladen en de rm1x de patterns afspeelt zoals ik ze heb ingespeelt.
dus enigste optie die voor mij overblijft is alles vanuit de machinedrum te seqeuncen mn rm1x aansturen met de machinedrum om zo mn synths te kunnen afspelen.
dus hou ik geen ruimte over in de machinedrum om uiteindelijk
weer nieuwe songs te creeeren. vet balen als iemand weet hoe ik hetzelfde kan bereiken maar op een andere manier .
alle hulp en info is welkom met vriendelijke groet tjebbe

Origineel geplaatst door StiebZ

Elke edit mogelijkheid aan de 16 geluiden uit je kit zijn via midi aan te sturen !!

Of bedoel je program change ?

mmmmmm

mmmmmm

:D zn kits verzend ie in iedergeval niet !
maar moet ik dit dan nu gaan zien als dat elk geluid dat in een kit zit apart wordt aangestuurt dus een eigen noot indeling
per geluid per kit dus trx is geen aparte kit maar een indeling waar je dus de aparte sounds vandaan kunt pakken via programchange via gebruik van noten ?
vaaaaaaaaaaggggggggg volgens mij snap ik het niet meer !

ik denk dat hij vanuit zijn sequencer de machinedrum van kit laten veranderen.

dus dat hij aan het einde van een bepaalde maat naar een andere kit overgaat bijvoorbeeld. toch tjeb ?

ik denk dat hij vanuit zijn sequencer de machinedrum van kit laten veranderen.

dat was iig hetgeen ik bedoelde in mijn vorig berichtje :)
zover ik het begrijp doet een program change in mijn sequencer enkel nog een ander patern ipv kit selecteren op de MD ( omwille van de compatibiliteit met een monomachine )
Maar is er dan toch nog een andere manier om dit via midi te doen als program change niet meer werkt ?
Of moet ik hiervoor terug gaan naar een ouder OS ?

r

r

:D luister nou hoef niks te back uppen ,
het enigste wat ik wil is dat ik de drummachine met een kit opneem in de rm1x,
en dat de rm1x de data terug stuurt plus de kit waar ik het mee heb opgenomen .
en dat kan nu ineens niet meer !
want ze hebben het belachelijke idee gekregen om de patronen a1 tot en met h16
te verzenden via programchange messages.
dus als ik nu een oude song oplaadt met de daarbij behorende programchange dus bv: 07 dan is het niet meer kit nummer zeven maar patroon a 7 !
dus zijn all mn songs naar de klote
en het bizarre is dus dat de machinedrum zn kits niet meer verstuurt terwijl je alles kwa midi heb opgenomen in je seqeuncer alle freakshit maar dan niet de kit die daarbij hoort ik vind dit gewoon rondom bullshit,
en is een beperking die mij opgelegd is door elektron ik heb niet meer de keuze om mijn gehele songs +kit in 1 keer intespelen en optenemen in de rm1x want als ik dan later eventueel de kit erbij zou moeten editten dan kan dit niet
omdat je de kit niet kan aansturen via een programchange.
sorry maar ben hier gewoon pissed over waarom moeten ze het moeilijk maken terwijl het makkelijk kan ,
moeilijk gemiereneuk de hele tijd . en ik vroeg eigenlijk niet zoveel zei alleen dat ik geen andere manier weet om mn kits aantesturen en dat ik hiervan baal !
ik vind dat je de keuze moet hebben of je de kits via programchange verstuurt of via de patronen
that"s it ben ik blij ben jij blij is iedereen blij ..:D
toch?

re

re

ik heb nu alles geprobeert maar een kit aansturen via midi lukt niet of er moet een verstopte funktie ergens zitten ?
ik weet het niet doe nu alles handmatig kutzooi
dus als iemand weet hoe we onze kits wel kunnen aansturen via een message ofzo laat dat dan alsjeblieft achter in deze thread thanxz tjebbe

Re: re

Re: re

Origineel geplaatst door tjebbestorm
dus als iemand weet hoe we onze kits wel kunnen aansturen via een message ofzo laat dat dan alsjeblieft achter in deze thread thanxz tjebbe

Dat kan met een SYSEX message: (zie appendix C in de user's manual)

load kit:

F0 00 20 3C 02 [base channel] 58 [kit] F7

Dat kan met een SYSEX message: (zie appendix C in de user's manual)

via midi zou wat handiger hebben geweest, maar ik ga het wel eens proberen
meric voor de tip

op het yahoo elektron forum kwam ik hierover nog het volgende tegen :
The program change behaviour was changed to make the Machinedrum work
seamlessly together with the Monomachine. Both sends and accepts
program change to change pattern. If you sync up A01 on the MD to A01
on the Mono you can have them syncronised by just changing on one unit.

Program change changing kit I can understand is quite handy in many
cases, but we don't like it as it is "destructive", in a way program
change normally is not. Changing the kit of a pattern makes the
pattern sound totally different, and changes to a pattern is stored
immediately.

So we will not change back to how it was before because of the reasons
above. Hopefully we can find a way to allow people to do the easy kit
change in another way though. We like to stay out of global switches
as well we can because we want all MD's to have a general MIDI interface.

We have thought of several different methods of getting the job done:

1) Program change in a specific bank changes the kit. (using the "bank
select" MIDI command)

2) A SYSEX or CTRL-change change the kit.

3) A quick method of changing kit on the Machinedrum which doesnot
involve going to the Kit>Load menu.

Could you who feel limited by the current implementation let me know
if one or several of these proposed implementations would be usable
for you?

Thanks,

Daniel Hansson, Elektron

ok

ok

8o) na ja moest ik eerst alleen maar een program change sturen moet ik nu ineens alle kits per sysex versturen pffff vind editten wel leuk hoor maar dit werkt mn inspiratie wel tegen .
want die machinedrum verstuurt zijn kit niet tijdens opname maar wel de rest !
maar edit wel na de opname een sysex message met de kit ,
trouwens brengt dit geen latency met zich mee ?
en stiebz sysex is ook midi maar dan specifiec voor het apparaat dat je aanstuurt
het enigste dat ik niet begrijp is waarom ze daar nu mee komen en niet toen ze m al uit brachten ?
erg vooruit denken doen ze nou ook niet bij elektron neem nou de de 303 en 606 die zien er ook het zelfde uit.
waarom zoveel hassle.
ik bedoel ik bedenk me nou ineens dat het mischien handig zou zijn om twee verschillende os
systemen te creeeren die voldoen aan alle specs helemaal strak in spandexpak !
met een voor compatibility met de monomachine en de andere voor compatibility met bv een seqeuncer !
ik bedoel dan heeft ieder een keuze voor wat voor hem of haar geschikt is .(OPENYSTEEM)
de mogelijkheid is er kijk maar ! in os systeem 1.19 kan je de kit wel aansturen.
en omdat ze m compatibel willen hebben met de mono kan het niet niet meer sinds 1.29d/1.30.
dit is volgens mij best een makkelijke opgave voor de mensen van elektron alles wordt dan strak van elkaar gescheiden .
omdat ieder een totaal verschillend en specifiec besturings programma heeft voor de bedoelde werkwijze.
(trouwens)
de meeste mensen hebben toch niet het geld om ook nog is de monomachine erbij aan te schaffen.
daar mogen ze niet eens vanuit gaan.
en ze willen toch ook een legendarisch plek in nemen in de geschiedenis van de instrumenten bouw like bob?
dan kunnen ze zich beter focussen tot het echt user friendly maken van hun systeem.
en het is een open systeem dus waarom moet er maar 1 os komen voor de machinedrum ?
zet gewoon twee os files op het net 1 apart voor de mono en de ander voor externe aansturing .
klaar.
iedereen blij !!! :yamaha: :yamaha: :yamaha: :yamaha: DON'T THINK small BUT THINK BIG you'll see more !!! ni

Back