cs 60 probleem!! ai doet pijn ;(

Eerst maar eens afwachten wat er mis is volgens de reparateur nietwaar? ;). Ik denk dat je onderdelen die uit de handel zijn nog het beste kunt vinden via de synth diy mailing list, daar zitten zoveel knutselaars op, die hebben met elkaar vast een hoop reserve onderdelen ;). En anders zijn er ook nog websites van mensen die oude synths slopen en de onderdelen verkopen (soort synth slagers zeg maar!). Het komt vast wel weer goed met je CS, maar het geeft wel aan dat de bakken echt enorm veel zorgvuldigheid en liefde nodig hebben en je dan nog soms in de steek laten.

Groeten,

Rutger

Thanx Rutger,

om me een hart onder de riem te steken.
bang afwachten maar....
;{

Origineel geplaatst door P-Five
...maar als de IC's op het S&H board kapot zijn (4011 en 4016, verantwoordelijk voor de CV en Gate aansturing en erug gevoelig voor statische electriciteit) dan is het een kwestie van een paar Euri's... en zo lust ik er nog wel een paar.

Je hebt absoluut gelijk. Ik inderdaad een behoorlijk doem-scenario geschetst...

Origineel geplaatst door Marcel D
Dat klinkt niet al te hoopvol. Als een van de 2 "witte" IC's is gesneuveld op het KAS board (de YM26600 A/D converter en de YM26700 D/A converter) wordt het waarschijnlijk een lange en waarschijnlijk dure zoektocht.......
Ik kan me niet voor stellen dat een cs-60 een ad/da converter heeft

ja hoor, de "digitale" signalen van de toetsen (aan/uit) worden door twee van die fraaie witte Yamaha IC omgezet in trigger-signalen en control-voltages.

Innige deelneming Rockwell!!!!! en héééééél véééél succes gewenst!!!!!!!!=(

't is gelukkig gefixt !!!

maar ik weet eerlijk gezegd niet exact meer wat er kapot aan was.
Volgens mij een of andere chip, maar zeker niet één van die exotische. Thank God !!

Anyhow toch allemaal bedankt voor de info. :doei:

@Rockwell: Even off-topic, maar kan je mij PB'en welke reparateur jij hebt? Ik zit hier met een SY99 die een paar defectjes heeft en ik zou deze willen laten herstellen, maar ik zou bij god niet weten waar in Antwerpen er een betrouwbare hersteller zit. Dus als je even dat adresje wil doorspelen ... zou ik erg fijn vinden :okdan:

Enneeh ... veel plezier met de werkende CS60 :{.

:doei:

Back