Ultieme Effectenbak

BoonDock

Stamgast
Ik zoek de ultieme Multi-effectenbak:

1. Het meest krachtig
2. De beste kwaliteit
3. Het meest practisch inzetbaar
4. Het meest efficients (prijs/kwaliteit)
5. Verschillende effecten (dus niet alleen een reverb)

Ik wil graag een onderscheid hebben tussen een hardware bak en 1 in hardware/software vorm. Powercore enzo...

Ik heb de diverse forums afgestroopt met geen bevredigend antwoord kunnen vinden...

Graag laaiend enthousiaste ervaringen gevraagd met Multi effecten modules

Re: Re: Ultieme Effectenbak

Re: Re: Ultieme Effectenbak

Origineel geplaatst door Sjaak
De duurdere TC's of Lexicon's

kan het ietsiepietsie concreter, wat typenummers ofzo???

Helaas heb ik hem zelf niet, maar ik denk dat Dione gelijk heeft......lijkt mij echt een apparaat dat niet gauw verveelt. Wat kosten deze tegenwoordig zo'n beetje?

ik heb de laatste tijd steeds meer een hekel aan de sound van de meeste moderne effektbakken gekregen.
moet zeggen dat ik het topsegment van tegenwoordig niet ken qua klank en ook de fireworx helaas nog nooit onder handen heb gehad. maar wat ik van de wat meer budget (-500 euro spul) fx ken is het allemaal maar niks.

vandaar dat ik van't jaar een antieke quadraverb gekocht heb die nu in elke track die ik maak gebruikt wordt... fantastische sound mijns inziens en veel beter als z'n opvolger(s).
misschien ietwat beperkt qua effektkeuze maar dat is z'n enige nadeel.

verder heb je natuurlijk ook nog de oude ensoniqs (dp2/dp4)... klinken net een tikkie anders en hebben veel meer effekten... wel ietsjes duurder.

oude boss se50/70 is ook wel te doen maar al weer wat cleaner (gelukkig niet zo overdreven clean als die moderne troep ;) )

Re: Ultieme Effectenbak

Origineel geplaatst door BoonDock
Ik zoek de ultieme Multi-effectenbak:

1. Het meest krachtig
2. De beste kwaliteit
3. Het meest practisch inzetbaar
4. Het meest efficients (prijs/kwaliteit)
5. Verschillende effecten (dus niet alleen een reverb)

Ik wil graag een onderscheid hebben tussen een hardware bak en 1 in hardware/software vorm. Powercore enzo...

Ik heb de diverse forums afgestroopt met geen bevredigend antwoord kunnen vinden...

Graag laaiend enthousiaste ervaringen gevraagd met Multi effecten modules

Fireworx is erg erg vet en heeft ook een memorycard optie (kaartje moet je los kopen geloof ik) zodat je je presetjes netjes kan wegsaven.

Dan de nieuwe Lexicon MX200, dat is een 19" HW multi-fx met USB aansluiting en eigen software meegeleverd zodat hij als VST/AU in je host gezet kan worden. Lijkt me ook een mooie keuze... kost rond de 275 euro volgens mij

http://www.lexiconpro.com/mx200/index.asp

En ik ben zelf heel erg blij met mijn onlangs gekocht SE-70 :okdan:

Als de firevox iets te duur is kan ik je ook zeker de MPX1 aan raden van Lexicon, natuurlijk niet zo uitgebrijd als de TC maar zeker leuk. Zitten LFO, ADSR, arpjes enz... die je weer kunt moduleren met de parameters van het effect en alles is midi aan te sturen, erg leuk ding.

Fireworx is idd wel wat prijzig, maar goed dan kan je ook even vooruit...

Die lexicon MX200 doet zich voor als een VST Plug In, maar dat schijnt toch niet helemaal zo te zijn...

vandaar dat ik van't jaar een antieke quadraverb gekocht heb die nu in elke track die ik maak gebruikt wordt... fantastische sound mijns inziens en veel beter als z'n opvolger(s).

Dat heb ik nou ook , ik ben een liefhebber van de quadraverbs en de spx-en. Het geluid ligt altijd lekker in de mix.
Veel 'moderne' effecten vind ik veel te clean, ik ken de tc m-one, en de lexicon mpx-1, en ik vind de galm vaak een beetje te sisserig...
Een ensoniq dp-4 is ook altijd nog de moeite waard.

En mocht je meer geld te besteden hebben... Kijk naar de toprange van lexicon en tc.... erg duur, maar je zoekt iets met de juiste prijs/kwaliteits verhouding, en die is van deze apparaten prima in orde....

PCM 80 en 81, beide erg goed in weirde effecten maar ook als standaard effecten bak heel erg mooi

Origineel geplaatst door Grooveron
PCM 80 en 81, beide erg goed in weirde effecten maar ook als standaard effecten bak heel erg mooi

sluit ik me ook bij aan...

Origineel geplaatst door Grooveron

Van Lexicon toch?

En de Kurzweil KSPR8 dan?

Ook niet te versmaden.
Wel duur, maar wel behoorlijk geil.

Origineel geplaatst door dione
sluit ik me ook bij aan...

logisch .. en de 90 is ook alles behalve slecht .. die drumrooms blijven erg nice !

Eventide Ultra harmonizer:{ :{
Daar heb ik echt de ziekste effecten uit horen komen.
When compromise is not in your vocabulary..... maar dat is hier dus wel het geval.

Origineel geplaatst door BoonDock
Van Lexicon toch?

yep

Eventide Eclipse. Tien maal krachtiger dan zijn illustere voorganger de H3000.
Zit wel weer een stapje boven de PCM 81 qua prijs.

Als je uit wilt blijven gaan van de voorwaarden die je stelt zou ik niet voor minder gaan dan de PCM 80.
De mpx-1 haalt het bij lange niet en de Fireworx is leuk voor gekke dingen maar lang niet zo allround en behoorlijk clean.

Bij de PCM 80/81 kun je trouwens ook nog een reverbkaart kopen waardoor je nog een hoop algorithmen extra krijgt. Zeer de moeite waard.
Er zijn overigens nog een aantal kaarten uitgebracht in de tijd van de PCm 80 zoals bijvoorbeeld pitch-algorithmen voor vocals. Deze kaart en nog een aantal zitten nu als standaard al in de PCM 81 maar je betaald er dan ook 2e hands een paar honderd meer voor. De extra reverb algorithmen hebben ze niet in de 81 gedaan dus is het interessant om die kaart er dan alsnog bij te kopen.

In jouw geval qua budget zou ik kiezen voor de PCM 80 plus reverbkaart (700,- + 125,-) of een DP4+.
Nadeel van de DP4+ is dat ze meestal erg gaar zijn en het woordje 'subtiel' kent deze bak niet.

grtz. Tom

Back