Drumatic VSTi

PIE

Stamgast
H,

Ik heb de test versie van m'n nieuwe VSTi plugin "Drumatic" af.
Het is een TR-606 / TR-808 achtige drumcomputer...
En hij is GRATIS!

Meer info & download:
http://galileo.spaceports.com/~pie/

Laat even weten wat je er van vind.

Groeten,
PIE

Sorry... Ik had dit bericht beter in het Software gedeelte kunnen plaatsen.

Hee Pie,

Te gek, je eigen VSTi plugin!
Ik ben erg benieuwd.

Heb je al meer plugins gemaakt of is dit je eerste?
Ga je hem nog uitbreiden (bv. met een stepsequencer)?

Ik heb wel eens eerder wat gemaakt maar dit is m'n eerste serieuze plugin...

Ik ben niet van plan om er een step-sequencer in te maken om dat dit een beetje overbodig is als je hem in bv. Cubase gebruikt...

Wel wil ik hem nog uitbouwen met meerdere uitgangen en een betere userinterface.

Gr.
PIE

En met synthedit gebouwd? Dat heb ik laatst eens geinstalleerd, maar pittig pakket hoor.

Ik wist niet dat je dan ook de interface kon aanpassen. Toch maar weer eens naar kijken.

Origineel geplaatst door PIE
Ik ben niet van plan om er een step-sequencer in te maken om dat dit een beetje overbodig is als je hem in bv. Cubase gebruikt...
Hmmm, dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Ik ken een hoop mensen die een sequencer, ook al is het maar een kleine stepsequencer, een onmisbaar onderdeel van een synth vinden.
Ik zou zelf in ieder geval dankbaar gebruik maken van een ingebouwde stepsequencer, omdat dat voor mij het gebruik van het instrument overzichtelijker maakt.
Anders heb je een venster met de drumpart en een met de plugin zelf om de geluiden te tweaken.

Origineel geplaatst door PIE
Wel wil ik hem nog uitbouwen met meerdere uitgangen en een betere userinterface.

Gr.
PIE
Dat gaat dan inderdaad een behoorlijk serieuze plugin worden.

Hee, nog iemand die zelf vsti's programmeert. Ik ben net weer begonnen met mijn projectje (hebben ooit wat mp3's van gestaan hier) Maar het loopt allemaal nog niet echt soepel.

Waar maak je jouw plugins in?

Ik maak ze met SynthEdit (www.synthedit.com).
Ik ben nog niet zo ver met C++ ;-)
En voor CPU-usage hoef je het ook niet te doen.
Als je je synth goed maakt, gebruikt hij even veel als elke andere in C++ geprogrammeerde pluggin.

Echt een aanrader dus!

Gr.
PIE

Hey Pie, ik wil met jou wel een beetje babbelen, ik had al een 808vsti op de plank liggen
(en nog wat meer ;) )

pb me anders ff.

De plug oogt leuk, wel veel extra's,maar dat geeft wel weer iets unieks mee.

drums maken in Cubase zuigt in elk geval. Allemaal van die kleine rotblokjes die nooit op de goede plaats komen, absoluut onoverzichtelijk zeker als je veel drums tegelijk gebruikt en zeer slecht voor de creativiteit. Wat ik niet zou geven voor een step-sequencer update voor Battery! Die gasten van NI zouden daar van mij wel eens heel goed over na mogen denken.

Origineel geplaatst door King of Snake
drums maken in Cubase zuigt in elk geval. Allemaal van die kleine rotblokjes die nooit op de goede plaats komen, absoluut onoverzichtelijk zeker als je veel drums tegelijk gebruikt en zeer slecht voor de creativiteit. Wat ik niet zou geven voor een step-sequencer update voor Battery! Die gasten van NI zouden daar van mij wel eens heel goed over na mogen denken.

hier ben ik het dus totaal niet mee eens. ik vind het echt heerlijk werken, gewoon quantisation goed zetten en gaan. en mijns inziens werkt het veel creatiever dan een stepsequencer, waar je al snel geneigd bent om elke keer dezelfde pattern af te spelen. ik vind Battery dan ook fantastisch, niks meer aan doen NI! of misschien meer audiobewerkingsopties of effecten. :P

Dit hoorde ook nog bij de vorige post...
Ik ben net wakker ;-)

kun je ook via CC's of NRPNs de parameters sequensen?

Ik kende dat hele synthedit niet :)

Ik ben wel gewoon in C++ bezig, dat is wel flink klooien maar ik vind het wel leuk om te proberen.

Verwacht de eerste demo's van mijn synth over 2 maanden ofzo. Ik ben nog aan een 2e synth bezig die speciaal word gemaakt voor de liefhebbers van stepsequencers, maar daar moet je nog wat langer op wachten :)

Binnenkort komt m'n nieuwe drum VSTi Drumatic uit...
Een goedkope oplossing voor 808/606 ( en veel meer ) drums.

hier alvast een screendump + 2 (snelgemaakt) mp3 demo's

http://pie.host.sk/

Hij gaat rond de 20 euro kosten...

Groeten,
PIE

Klinkt wel vet, en ziet er best wel geil uit. :)

Misschien DSF korting? (20 euro is een eerlijke prijs hoor)

Maar eh nog gecompressed of zo want het klinkt wel lekker strak.

[edit]
Meer dan 1534 bekeken? Toch geen MySQL die loopt te fokken he? (of mod)
[/edit]

Back