Drumatic VSTi

Bericht door een moderator:
zoveel bekeken omdat de post uit een andere thread is gehaald (machinedrum)

De sound demo's zijn niet gecompressed. Alleen heb ik een klein beetje chorus toe gevoegd ( de standard Cubase chorus ).

vette interface hoor..pixels

bump!

bump!

ik wil nog ff de aandacht vestigen op deze fantastische gratis drumsynth VSTi, gemaakt door een mede-DSF'er! heb er laatst een trackie mee gemaakt, en ben helemaal onder de indruk...samen met een lekkere overstuur/compress plug zoals bv PSP Vintagewarmer knallen die synthetische drums eruit! topper!

http://www.e-phonic.com/products/drumatic.html

Olaf

Origineel geplaatst door PIE
Ik maak ze met SynthEdit (www.synthedit.com).
Ik ben nog niet zo ver met C++ ;-)
En voor CPU-usage hoef je het ook niet te doen.
Als je je synth goed maakt, gebruikt hij even veel als elke andere in C++ geprogrammeerde pluggin.

Echt een aanrader dus!

Je kan voor de laatste versies van synthedit ook eigen modules schrijven in C++. En das veel gemakkelijkere code dan de VST-SDK. Je hoeft gewoon de SDK van Synthedit binnen te halen en aan een voorbeeld project je eigen code toe te voegen. Ook kan je met synthedit dan je eigen modules op een veel flexibelere manier aaneenkoppelen. Zo hoef je enkel de dingen te programmeren die je synth een eigen karakter geven.
kZal straks je VSTi eens uitproberen...

inderdaad, synthedit-VSTi's zijn nog redelijk performant ook...

Origineel geplaatst door oli303
Je kan voor de laatste versies van synthedit ook eigen modules schrijven in C++. En das veel gemakkelijkere code dan de VST-SDK. Je hoeft gewoon de SDK van Synthedit binnen te halen en aan een voorbeeld project je eigen code toe te voegen. Ook kan je met synthedit dan je eigen modules op een veel flexibelere manier aaneenkoppelen. Zo hoef je enkel de dingen te programmeren die je synth een eigen karakter geven.
kZal straks je VSTi eens uitproberen...

inderdaad, synthedit-VSTi's zijn nog redelijk performant ook...
Hoever kun je gaan met je eigen code schrijven? Is het vrij banaal in de zin van "ik wil een osc erbij" of is het echt werken met buffers, formules, while lusjes, enzovoort..

ik dacht dat je bij de VST SDK van steinberg ook gewoon in C/C++ kunt/moet programmeren...tis toch gewoon een wrapper?

Olaf

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Hoever kun je gaan met je eigen code schrijven? Is het vrij banaal in de zin van "ik wil een osc erbij" of is het echt werken met buffers, formules, while lusjes, enzovoort..

als je zoiets interessant vindt, dan moet jij als hardware-man eens naar chameleon kijken.....

Olaf

Dat kan vrij diep gaan...
Bekijk effe de SDK :
http://www.synthedit.com/sdk.htm
Je kan de modules compilen met VC++ en je werkt dus echt met buffers, formules, enzo... op OO C++ manier.
Het leuke aan synthedit is dat controle signalen als CV's en Gate's ook gebufferd worden alsof het een audio-signaal is. Dat is wel veel gemakkelijker tov. Buzz-plugins, waar je voor parameter changes een hele inertia-soep moet schrijven via Events.
Ook wordt alles in Voltages en Hertzen en andere vertrouwdere eenheden berekend. Dat maakt het geheel ook een heel stuk eenvoudiger. En dit alles zonder performantie te verliezen.
Een module die je zelf schrijft, is natuurlijk als een module van een modulaire synth. Het is niet dat je in synthedit zelf wat code aan je synth gaat toevoegen. Je maakt gewoon eigen modules, die je in je synths kan gebruiken.

Zelf heb ik al een Moog-achtig filtertje en een LFO gemaakt op een dag of 3 tijd (gaat vlot). Ik ga ook wat eigen Oscilators schrijven, want de standaard Osc van Synthedit vind ik iets minder... kben er een beetje door bezeten geraakt... :{ ;)

Je kunt ook CSound gebruiken. Nogal wat geluiden die je hoort in mijn tracks heb ik met behulp van CSound gemaakt. Er bestaat ook een VST wrapper voor CSound, maar daar heb ik nog niets mee gedaan.

Je kunt ook ook eens proberen iets te doen met SAOL , wat een onderdeel is van MPEG-4 Structured Audio. SAOL lijkt heel veel op CSound maar heeft een C-achtige syntax en een flexibeler programmeer-model.

Origineel geplaatst door olafmol
als je zoiets interessant vindt, dan moet jij als hardware-man eens naar chameleon kijken.....

Olaf
Als ik al iets zou willen maken dan is het zeker geen Micro Modular clone of iets dergelijks en niets waar je een Vsti host ofzoiets voor nodig hebt, want die heb ik geen.

Een paar packages met standard IO naar de geluidskaart/ videokaart zou voor mij interessanter zijn aangezien ik C++ programmeur was en nu JAVA programmeur ben. Het probleem is een beetje dat ik zeker geen tijd over heb om iets te maken.. Ik heb nu al te weinig tijd voor mijn gear en programmeren aan softgevallen zou alleen maar tijd van mijn hardware afsnoepen.

Toch ben ik geinteresseerd.... Hetzelfde met vrouwen... Je hebt te weinig tijd voor eentje, maar toch wil je er meer en liefst een totaal andere die je zelf kunt bouwen.... ;) ( p.s. En geen robot, want van die reclame word ik gek! )

Dus ik kan het niet laten om de volgende vraag te stellen..... Wat is chameleon?

Als ik al iets zou willen maken dan is het zeker geen Micro Modular clone of iets dergelijks en niets waar je een Vsti host ofzoiets voor nodig hebt, want die heb ik geen.

Een paar packages met standard IO naar de geluidskaart/ videokaart zou voor mij interessanter zijn aangezien ik C++ programmeur was en nu JAVA programmeur ben. Het probleem is een beetje dat ik zeker geen tijd over heb om iets te maken.. Ik heb nu al te weinig tijd voor mijn gear en programmeren aan softgevallen zou alleen maar tijd van mijn hardware afsnoepen.

Toch ben ik geinteresseerd.... Hetzelfde met vrouwen... Je hebt te weinig tijd voor eentje, maar toch wil je er meer en liefst een totaal andere die je zelf kunt bouwen.... ;) ( p.s. En geen robot, want van die reclame word ik gek! )

Dus ik kan het niet laten om de volgende vraag te stellen..... Wat is chameleon?

chameleon is het antwoord op je bovenstaande eisen ;) geen VST-host, geen software, en of het een MM clone is of niet mag je helemaal zelf bepalen, het is gewoon een lege doos.... er zit een Motorola DSP en motorola coldfire controller in.... je hebt een LCD, audio en midi I/O, 12 buttons, 4 draaiknoppen en 1 rotary encoder...communicatie gaat via RS232....qua SDK enzo zit alles erbij..met voorbeelden etc..... je programmeert in C en in assembly..... prijs is geloof ik 887 euro incl BTW en shipping

chameleon_chamie1.jpg

home_chameleon2.jpg

http://www.soundart-hot.com/english/index.htm

Back