|
Bericht door een moderator:
|
|
|
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
|
Bericht door een moderator:
|
|
|
Origineel geplaatst door PIE
Ik maak ze met SynthEdit (www.synthedit.com).
Ik ben nog niet zo ver met C++ ;-)
En voor CPU-usage hoef je het ook niet te doen.
Als je je synth goed maakt, gebruikt hij even veel als elke andere in C++ geprogrammeerde pluggin.
Echt een aanrader dus!
Hoever kun je gaan met je eigen code schrijven? Is het vrij banaal in de zin van "ik wil een osc erbij" of is het echt werken met buffers, formules, while lusjes, enzovoort..Origineel geplaatst door oli303
Je kan voor de laatste versies van synthedit ook eigen modules schrijven in C++. En das veel gemakkelijkere code dan de VST-SDK. Je hoeft gewoon de SDK van Synthedit binnen te halen en aan een voorbeeld project je eigen code toe te voegen. Ook kan je met synthedit dan je eigen modules op een veel flexibelere manier aaneenkoppelen. Zo hoef je enkel de dingen te programmeren die je synth een eigen karakter geven.
kZal straks je VSTi eens uitproberen...
inderdaad, synthedit-VSTi's zijn nog redelijk performant ook...
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Hoever kun je gaan met je eigen code schrijven? Is het vrij banaal in de zin van "ik wil een osc erbij" of is het echt werken met buffers, formules, while lusjes, enzovoort..
Dat kan vrij diep gaan...Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Hoever kun je gaan met je eigen code schrijven? Is het vrij banaal in de zin van "ik wil een osc erbij" of is het echt werken met buffers, formules, while lusjes, enzovoort..

Als ik al iets zou willen maken dan is het zeker geen Micro Modular clone of iets dergelijks en niets waar je een Vsti host ofzoiets voor nodig hebt, want die heb ik geen.Origineel geplaatst door olafmol
als je zoiets interessant vindt, dan moet jij als hardware-man eens naar chameleon kijken.....
Olaf
( p.s. En geen robot, want van die reclame word ik gek! )Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Als ik al iets zou willen maken dan is het zeker geen Micro Modular clone of iets dergelijks en niets waar je een Vsti host ofzoiets voor nodig hebt, want die heb ik geen.
Een paar packages met standard IO naar de geluidskaart/ videokaart zou voor mij interessanter zijn aangezien ik C++ programmeur was en nu JAVA programmeur ben. Het probleem is een beetje dat ik zeker geen tijd over heb om iets te maken.. Ik heb nu al te weinig tijd voor mijn gear en programmeren aan softgevallen zou alleen maar tijd van mijn hardware afsnoepen.
Toch ben ik geinteresseerd.... Hetzelfde met vrouwen... Je hebt te weinig tijd voor eentje, maar toch wil je er meer en liefst een totaal andere die je zelf kunt bouwen....( p.s. En geen robot, want van die reclame word ik gek! )
Dus ik kan het niet laten om de volgende vraag te stellen..... Wat is chameleon?
geen VST-host, geen software, en of het een MM clone is of niet mag je helemaal zelf bepalen, het is gewoon een lege doos.... er zit een Motorola DSP en motorola coldfire controller in.... je hebt een LCD, audio en midi I/O, 12 buttons, 4 draaiknoppen en 1 rotary encoder...communicatie gaat via RS232....qua SDK enzo zit alles erbij..met voorbeelden etc..... je programmeert in C en in assembly..... prijs is geloof ik 887 euro incl BTW en shipping