Wat komt er na de korg Legacy?

Sarrova-Q

Status: self-oscillating
Hoi

De geruchten gaan (en dat is ook een beetje te zien aan de dumping-prijzen) dat Korg de volledige stock van de Legacy Collection wil op verkopen (door een beslissing van een nieuwe directeur voor Korg Europe geloof ik).

Nu is mijn vraag: indien ik misschien nog een legacy collection met controller wil, moet ik mij dan zo snel mogelijk naar de winkel reppen, of is die massale uitverkoop het teken dat ze met iets nieuws en beter op de markt zouden komen?
(het probleem is eigenlijk gewoon dat ik momenteel niet genoeg cash heb liggen, en dat ik wat schrik heb om al dat moois aan m'n neus te zien voorbijgaan)

ik heb wel iets gehoord over een nieuwe legacy digital collection, met een wavestion en nog wat anders, m1 ofzo...

denk dat ze plaats moeten maken.

Er zit bij die digital edition inderdaad geen "MS20 commemorative controller" ofzo, dus als je die wilt moet je misschien wel snel zijn. Is dat eigenlijk bevestigd dat ze die ouwe allemaal gaan dumpen? Er was laatst (vorige week ofzo) nog een nieuwe patchbank op korguser.net door devine. Ik vind het echt een vette synth collectie en voor weinig geld, dus als je het hebt, zou ik het doen. Die digital bevat geen ms20 of poly6, maar een m1 en een update voor de wavestation.
Alle info over de digital edition

Frogger

Hey bedankt al allemaal.

De digital edition interesseert me niet zo, dus ik ga dan maar zo snel mogelijk om de 'gewone' legacy. Wel nog ff op zoek gaan naar een winkel, want in key hebben ze hem al niet meer en hij komt naar het schijnt ook niet meer binnen (weet ik van een maat die hem ook wou hebben). Bij de music store köln trouwens ook niet meer. :(

Op de Japanse site van Korg is er sprake van een Legacy Digital edition, een Analog edition die de MS20, Polysix en Legacy Cell omvat en een Virtual MS20 edition, die, zoals zich laat raden, slechts de MS20 software omvat, maar met controller wordt geleverd.
In hoeverre deze versies ook elders op de wereld geleverd zullen worden is mij niet duidelijk.

groet

Tom

Tja, ik zal niet beweren dat ik niet had staan juichen als ze hem als gratis update hadden gepresenteerd, maar echt onredelijk is het natuurlijk niet om er geld voor te vragen.
Er is wat voor te zeggen om dan op z'n minst de opgepomte Wavestation als update cadeau te doen, maar goedbeschouwd kreeg je die romkaartjes voor de hardware wavestation ook niet cadeau.

Ik vind een versie met kortig voor KLC-1 gebruikers eigenlijk heel schappelijk.

groet

Tom

Helemaal mee eens. Die m1 zou ik eventueel wel voor willen betalen maar die update van de wavestation.. ik dacht dat ik daar al voor gedokt had toen ik de legacy kocht. niet dus. je krijgt er alleen maar een zooi rom presets en waveforms bij, niet eens extra functionaliteit voor zover ik het nu kan zien. beetje brak van korg om daar weer geld voor te gaan vragen. ik weet ook niet zeker of ik die wel ga aanschaffen.

Nouja, de Digital Edition (= Wavestation plus M1) gaat zo rond de 200 euro kosten. KLC eigenaren krijgen het setje voor minder dan 100. Krijg je dan niet de helft (i.e. de Wavestation) gratis? :eureka: Jaja, ik begrijp jullie wel, jullie willen de v1.5 Wavestation gewoon als update voor de 1.1.4, ook zonder aanschaf van de M1. Ja, daar kan ik ook wel inkomen. Niet dat ik de DE niet ga kopen, trouwens.

Het is jammer dat er niet een Digital Edition LegacyCell komt, waar je wavestations en M1's kunt stapelen voor monsterpads.

KLC eigenaren krijgen het setje voor minder dan 100. Krijg je dan niet de helft (i.e. de Wavestation) gratis?

Precies!

[zeiktopic on]
Ik vind het ook wel weer typisch Hollands hoor.
Is het een gratis update dan is het een geweldige uitbreiding en een te gekke synth extra.
Moeten we ervoor betalen dan is het allemaal niks en niet de moeite waard.
[zeiktopic off]

groet :)

Tom

Ik heb nergens gezegd dat het niet de moeite waard was, ik zei alleen dat ik het beroerd van Korg vond...

En of het de moeite waard is weet ik niet, want ik ken die hele M1 niet, kan dus niet zeggen of die emulatie iets toevoegd aan mijn setup :)

Back