Ervaringen Virus TI

Origineel geplaatst door dione
en nog een vraag : waarom krijg je bij de TI een extra knopje,die in tegenstelling tot de andere knopjes een rood streepje heeft ? :confused:

Ik heb 'm mooi op de master volume gedaan ;) en die stomme Demo sticker er af.

en nog een vraag : waarom krijg je bij de TI een extra knopje,die in tegenstelling tot de andere knopjes een rood streepje heeft ? :confused:

Das de heiligste knop man! :)

Origineel geplaatst door Accelarator
en die stomme Demo sticker er af.

goed dat je het zegt...idem hier...:D

Origineel geplaatst door Accelarator
en die stomme Demo sticker er af.

So true! :D

hehe, da vroeg ik mij ook af als ik de doos open deed. Dat openen van die doos gaf mij trouwens een zalig gevoel... }:|

goed dat je het zegt...idem hier...:D

Ik heb echt een schijthekel aan dat soort dingen, je koopt toch een synth, geen uithangbord? Net als sommige compact camera's volledig volgeplakt zitten met stickers met de specs er op. Echt belachelijk en je loopt voor lul!

wel een kut-apparaat trouwens : ik heb nog steeds niet alle presets beluisterd,ben pas bij Bank D...:D

Hee Dione,

Heb je nog steeds geneuzel met haperingen? Wil er zelf ook 1 bestellen (TI) maar ben na alle reacties op het forum nog niet echt overtuigd van de stabiliteit van het OS eigenlijk...

Zoals ik het snap werkt ie perfect via de klassieke audio+midi manier en usb gewoon om vst te gebruiken. Bij 1.1 zouden heel wat usb problemen moeten opgelost zijn. Reden genoeg om hem aan te schaffen dus. Mijn gaat besteld worden binnen week of 2.

wel een kut-apparaat trouwens : ik heb nog steeds niet alle presets beluisterd,ben pas bij Bank D...:D

Oeh de vetste zitten juist in de laatste 2 :D

Origineel geplaatst door Beepr
Hee Dione,

Heb je nog steeds geneuzel met haperingen? Wil er zelf ook 1 bestellen (TI) maar ben na alle reacties op het forum nog niet echt overtuigd van de stabiliteit van het OS eigenlijk...

ik heb 'm nu dus via USB,geen midi-kabel er aan...dan de outputs van de TI zelf gebruiken en niet via USB....

hij heeft mijns insziens wel wat bugfixes nodig ja....maar Access heeft die aangekondigt voor de komende weekjes...

mijn minpuntjes tot nu toe :

over de editor :
- geen undo...
- het is in de editor niet te zien waar de parameters het laatst stonden,alleen maar op de TI zelf...
- in de editor is het vaak moeilijk om 'm op de nul-stand te krijgen bij veel functies...
- geen inzicht hoe de fx geroute zijn...
- geen instel-mogelijkheden in de software om de TI te configureren naar je wensen,maw : wil je 'm als geluidskaart gebruiken,als synth met editor of anders...en dus moet je zelf maar wat knoeien...
- in de editor staan veel functies op onlogische plaatsen...
- de remote page (zoals beschreven in de handleiding) is volledig verdwenen...die functionaliteit is dus ook verdwenen ?...

over de synth zelf :
- hangende noten,wegvallende noten ondanks polyfonie...treedt vooral op als je release tijden hebt ingesteld op je sounds...
- uitgangsnivo is erg laag in vergelijking met mn andere synths en softsynths...
- je moet standaard altijd eerst weer een aantal keren knopjes drukken en menuutjes induiken voor veel standaard functies...bijv : waarom staat de osc sectie altijd op osc 3 ?...
- ook hier is het vaak weer pielen om functies op hun oude stand te krijgen...
- geen 'compare' functie ?...

afijn...d'r moet dus nog een hoop gebeuren....voor de rest is het natuurlijk wel een pracht-synth,lekkere sound (maar minder goed dan de Virus A imho) en veel presets die ook nog eens bruikbaar zijn...
en hij is heel diep te editten,met heel veel mogelijkheden die bijna alle synths overtreffen...

ik wacht met smart op de updates....maar voorlopig zou ik tegen aspirant-kopers zeggen : wacht nog maar een tijdje met aanschaffen....

ik wacht met smart op de updates....maar voorlopig zou ik tegen aspirant-kopers zeggen : wacht nog maar een tijdje met aanschaffen....

Dat doe ik ook :)
Zie nog geen reden om mijn B te vervangen voor een Ti. total integration heb ik nu overigens ook met een device panel :)

Hoi Dione,

Thenx 4 je uitgebreide kritiek, kan ik wat mee...denk er nog wel ff over na...8)

Duidelijk verhaal Dione.

Aks ik het goed begrijp en wat ik ook lees van andere mensen kunnen ze hele TI verhaal niet waarmaken.
Bugs als wegvallende noten etc kan je natuurlijk niet gebruiken. En wat blijft er over als je zelfs dus de audio en midi op de ouwerwetse (analoge) manier moet aansluiten?

Vond het zowiezo al dubieus, want de meeste audio pakketten ondersteunen geen multiclient asio-drivers en ik neem aan dat de meeste hier een vette audiokaart hebben met meerdere io's waare je dan weinig meer aan hebt indien je de TI als audiokaart gebnruikt. Hadden imho op een andere manier moeten implementeren.

Ook het Remote-control verhaal vind ik eigen zeer triest, ze hebben hoogstwaarschijnlijk hiermee potentiel remote(SL) kopers met deze argumenten over de streep getrokken en die kunnen dat niet eens gebruiken. En het argument er komt een update aan vind ik niet kunnen want hij wordt als volwaardige verkocht (in tegenstelling tot de Spectralis waar je gewoon weet dat het in ontwikkeling is). Of accepteert access dat mensen eerst maar bijv 70% betalen en later de resterende 30% wanner ie af is?

Deze argumenten kan je ook niet toepassen als je bijv. een TV koopt waar de telekest bijv. later ingezet wordt etc.
Enkele bugs kunnen altijd wanneer het net uit is (omdat je een synth in tegenstelling tot een TV kunt updaten/flashen) maar niet in deze hoeveelheid en mate van basisfunctionaliteit die wordt gepropagandeerd die er gewoon niet in zit of niet werkt zoals geadverteerd.

Jammer...maar ik wens je toch veel (toekomstig) plezier met de TI.
Ik ben blij dat ik voor een andere ben gegaan.

take care

Jep er zijn nog bugs, maar dat ze het TI concept niet waar zouden kunnen maken is onzin. Ik draai alles via USB, vaak ook 2 kanalen (dus 4 mono kanalen over USB) met VST fx erover en het werkt gewoon. Maar het draait nog niet zoals ik zou willen.

Ik heb gemerkt dat je bij een standaard DAW PC eigenlijk niks hoeft te tweaken, installeer het OS en drivers en het draait gewoon prima (is mijn ervaring). Bij de TI zijn sommige systemen (helaas) genoodzaakt eea te gaan tweaken, zie bv de Access site en SOS heeft ook wat van die artikelen die tot op BIOS niveau aanbevelingen doen.

Verder is het inderdaad zeer onhandig gespeeld door Access. Dat ding had al veel stabieler moeten zijn toen ie voor het eerst uitkwam, en hadden dingen zoals Remote Mode er gewoon in moeten zitten. Maar dit is allemaal met zoveel fabrikanten zo, dus wat doe je er aan.

edit:
linkje naar SOS: http://www.soundonsound.com/sos/Dec02/articles/pcmusician1202.asp
probeer ook eens usb legacy support in je bios op disabled te zetten

Laatst gewijzigd:
De Ti lijkt na het lezen van deze draad niet de hemel op aarde te zijn.
Is het (denken jullie) op te lossen met een OS update die uit gaat komen of is
er meer aan de hand en zijn er hardware euvels. Ik begin nu een beetje te twijfelen.
Mijn voornaamste reden om deze TI aan te schaffen is het USB gedeelte.

Is het bijvoorbeeld mogelijk om de geluidskaart (om het zo maar te zeggen) van de Ti te
geberuiken voor alleen de Ti, en mijn M-Audio kaart te gebruiken voor de master output en
VST's in FL?

Dit kan mijn keuze namelijk zeer drastisch beinvloeden.

ik heb 'm nu dus via USB,geen midi-kabel er aan...dan de outputs van de TI zelf gebruiken en niet via USB....

hij heeft mijns insziens wel wat bugfixes nodig ja....maar Access heeft die aangekondigt voor de komende weekjes...

mijn minpuntjes tot nu toe :

over de editor :
- geen undo...
- het is in de editor niet te zien waar de parameters het laatst stonden,alleen maar op de TI zelf...
- in de editor is het vaak moeilijk om 'm op de nul-stand te krijgen bij veel functies...
- geen instel-mogelijkheden in de software om de TI te configureren naar je wensen,maw : wil je 'm als geluidskaart gebruiken,als synth met editor of anders...en dus moet je zelf maar wat knoeien...
- in de editor staan veel functies op onlogische plaatsen...
- de remote page (zoals beschreven in de handleiding) is volledig verdwenen...die functionaliteit is dus ook verdwenen ?...

over de synth zelf :
- hangende noten,wegvallende noten ondanks polyfonie...treedt vooral op als je release tijden hebt ingesteld op je sounds...
- uitgangsnivo is erg laag in vergelijking met mn andere synths en softsynths...
- je moet standaard altijd eerst weer een aantal keren knopjes drukken en menuutjes induiken voor veel standaard functies...bijv : waarom staat de osc sectie altijd op osc 3 ?...
- ook hier is het vaak weer pielen om functies op hun oude stand te krijgen...
- geen 'compare' functie ?...

afijn...d'r moet dus nog een hoop gebeuren....voor de rest is het natuurlijk wel een pracht-synth,lekkere sound (maar minder goed dan de Virus A imho) en veel presets die ook nog eens bruikbaar zijn...
en hij is heel diep te editten,met heel veel mogelijkheden die bijna alle synths overtreffen...

klinkt misschien hard, maar ik ben blij dat ik m'n C nog heb. de TI is leuk, maar echt nog niet af.
ik heb meerdere mensen horen klagen, JeanV, ForceSupreme, nu jij .. dus wat ik al deed en jouw advies is: ik wacht!
(en ik vind het trouwens een flink schandaal, maar dat ff buiten beschouwing gelaten...)

Origineel geplaatst door virkaz
en ik vind het trouwens een flink schandaal, maar dat ff buiten beschouwing gelaten...

Bedenk wel dat er een verschrikkelijke tijddruk te vinden was voor de R&D heren. Het
apparaat was immers al maaaaanden te laat gereleased.
Dit geeft access overigens geen vrijbrief om ongestraft niet afgewerkte spullen te verkopen.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik wel begrijp dat access geen perfect product heeft kunnen
afleveren. Dat management daar moet maar eens flink op de schop genomen worden.

Is het (denken jullie) op te lossen met een OS update die uit gaat komen of is
er meer aan de hand en zijn er hardware euvels.
Ja ik denk dat (bijna?) alles op te lossen is met OS updates. Uiteraard bestaat de kans dat er iets met de hardware is, maar die kans acht ik klein omdat het bij mij redelijk goed werkt. Zoals het er nu naar uit ziet zijn veel problemen met USB te wijten aan de host (PC/Mac/sequencer). Zo had ik na het tweaken van m'n BIOS + herinstallatie OS + nieuwste drivers een merkbaar betere performance. Dit probeerde ik hierboven ook al aan te geven. Voor veel mensen is het geen plug&play, maar moet er eea getweaked worden.

Is het bijvoorbeeld mogelijk om de geluidskaart (om het zo maar te zeggen) van de Ti te
geberuiken voor alleen de Ti, en mijn M-Audio kaart te gebruiken voor de master output en
VST's in FL? Dit kan mijn keuze namelijk zeer drastisch beinvloeden.
Je hebt toch allemaal hardware verkocht om voor de TI te kunnen gaan en deze heb je nu al besteld? Misschien had je je eerst even wat meer moeten verdiepen in de mogelijkheden en de huidige status qua bugs? Zou toch zonde zijn als je zo'n smak geld uitgeeft en dat blijkt dat ie nog niet zo werkt zoals jij verwacht.

Lees dit draadje en de anderen die er zijn eens door onder het genot van een bak koffie. Ik heb al best veel geschreven hier over de technische mogelijkheden. Deze vraag is al meerdere malen beantwoord.

Maar, ja, dit kan. Je kan gewoon je andere geluidskaart blijven gebruiken. Vervolgens aan jou de keuze of de audio van de TI via USB naar je sequencer gestreamed wordt (en dus uit je M-Audio komt) of dat het binnen de TI blijft en uit de analoge outputs komt. Dit kan je per kanaal instellen. Je zou verwachten dat als je alle kanalen uit de analoge outs laat komen, dat de USB bus minder gestressed wordt waardoor je een betere performance krijgt. Geen idee of het ook zo werkt.

Ik heb nu dus ook contact met Access gehad over het hele verhaal...(wel prima service trouwens,kreeg snel en eerlijk antwoord op mn vragen)...

wat ze zeggen is dit :
- we zijn bezig met een update,maar we kunnen niet zeggen wanneer ie komt...
- we kunnen ook niet zeggen wat die update gaat fixen...
- we kunnen niet garanderen dat toekomstige updates alle problemen kunnen oplossen...

maw : als koper van een TI ben je dus eigenlijk goed genaaid...;)

je kunt wel de TI gewoon naast je geluidskaart gebruiken,maar niet op te lage latency...(je blijft trouwens alle genoemde problemen gewoon houden,Access geeft dit ook toe)...

komt nog wat bij : ik dacht slim te zijn door eenmaal gemaakte tracks te 'Freezen' in Cubase (dan kunnen de noten in ieder geval niet meer wegvallen en hangen) maar dit is dus gewoon niet mogelijk met de TI...ondanks dat je audio dus via USB en Asio is te sturen,kun je de freeze functie niet gebruiken....

nah ja,we wachten af....

Back