Origineel geplaatst door Beepr
Hee Dione,
Heb je nog steeds geneuzel met haperingen? Wil er zelf ook 1 bestellen (TI) maar ben na alle reacties op het forum nog niet echt overtuigd van de stabiliteit van het OS eigenlijk...
ik heb 'm nu dus via USB,geen midi-kabel er aan...dan de outputs van de TI zelf gebruiken en niet via USB....
hij heeft mijns insziens wel wat bugfixes nodig ja....maar Access heeft die aangekondigt voor de komende weekjes...
mijn minpuntjes tot nu toe :
over de editor :
- geen undo...
- het is in de editor niet te zien waar de parameters het laatst stonden,alleen maar op de TI zelf...
- in de editor is het vaak moeilijk om 'm op de nul-stand te krijgen bij veel functies...
- geen inzicht hoe de fx geroute zijn...
- geen instel-mogelijkheden in de software om de TI te configureren naar je wensen,maw : wil je 'm als geluidskaart gebruiken,als synth met editor of anders...en dus moet je zelf maar wat knoeien...
- in de editor staan veel functies op onlogische plaatsen...
- de remote page (zoals beschreven in de handleiding) is volledig verdwenen...die functionaliteit is dus ook verdwenen ?...
over de synth zelf :
- hangende noten,wegvallende noten ondanks polyfonie...treedt vooral op als je release tijden hebt ingesteld op je sounds...
- geen inzicht hoe de fx geroute zijn...
- uitgangsnivo is erg laag in vergelijking met mn andere synths en softsynths...
- je moet standaard altijd eerst weer een aantal keren knopjes drukken en menuutjes induiken voor veel standaard functies...bijv : waarom staat de osc sectie altijd op osc 3 ?...
- ook hier is het vaak weer pielen om functies op hun oude stand te krijgen...
- geen 'compare' functie ?...
afijn...d'r moet dus nog een hoop gebeuren....voor de rest is het natuurlijk wel een pracht-synth,lekkere sound (maar minder goed dan de Virus A imho) en veel presets die ook nog eens bruikbaar zijn...
en hij is heel diep te editten,met heel veel mogelijkheden die bijna alle synths overtreffen...
ik wacht met smart op de updates....maar voorlopig zou ik tegen aspirant-kopers zeggen : wacht nog maar een tijdje met aanschaffen....