Ervaringen Virus TI

Ik ben nu wel een tijdje met mijn Virus bezig, maar wordt he-le-maal gek van de timing problemen. In pricipe gaat het 9 van de 10 keer goed als ik mijn track gewoon afspeel, maar als ik de track bounce (realtime), dan loopt die clock er gewoon uit, standaard. Delays lopen eruit en hetzelfde voor arps. Nu moet ik dus mixdowns maken van aparte tracks, die in Cubase slepen en dan bouncen. Dat is natuurlijk geen werken! Ik zit er bijna aan te denken om een USB soundcard te kopen met s/pif in (voor mijn mac die een meter verderop staat) en daarmee de hele reut op te nemen als ik het afspeel. Dan ben ik in één keer klaar, maar da's ook niet echt een oplossing. :(

Hebben jullie dit ook?

met de laatste 2 firmware updates loopt alles zeer strak (ook met bouncen).

Audiophile USB
Cakewalk 4

TI outputs (analoog) --> Audiophile USB --> PC
Kan het timinprobleem geen midi kwaal zijn (waar niets aan in te stellen valt behalve interne of externe clock)
Ook zeer vreemd dat het sporadisch gebeurt, en niet consequent.

Success iig.

Origineel geplaatst door koekebakker
met de laatste 2 firmware updates loopt alles zeer strak (ook met bouncen).

Audiophile USB
Cakewalk 4

TI outputs (analoog) --> Audiophile USB --> PC
Kan het timinprobleem geen midi kwaal zijn (waar niets aan in te stellen valt behalve interne of externe clock)
Ook zeer vreemd dat het sporadisch gebeurt, en niet consequent.

Success iig.
Ik weet het niet. Ik weet dat het heel soms ook voor kwam bij mijn JP-8080. Maar nu gaat het gewoon consequent tijdens het bouncen. Overigens alleen als ik de mixdown funktie gebruik, dus:

PC (cubase) --usb--> Virus TI --usb--> PC (cubase)

wat ik zo ga probleren:

PC (cubase) --usb--> Virus TI --analoog--> mixert --analoog--> PC (via ESI Juli@ in een of ander recording programma)

Misschien wordt het te druk op die USB lijn. In het verleden had ik al mijn Virus de ASIO target gemaakt in Cubase, en dat hielp al, toen was het helemaal erg met timing problemen.

Maar bedankt, ik zal het resultaat zo even laten weten...

Nee, zelfde verhaal. Loopt er gigantisch uit. Vreemd is dat ik af en toe tikjes hoor, was me nog niet eerder opgevallen. Soms lange/harde (en dan loopt ie ook in de boullion) en soms korte/zachte waar ie nog wel overheen kan komen.

Volgende test:

Alles naar de out1 L&R gerouteerd naar de mixert en de VST herrie via m'n ESI naar de mengert. Het gekraakt/-plop/-tik enzo is weg, maar nu loopt ie er natuurlijk hopeloos uit omdat de latency op die analoge outputs veel lager is. Grrr.
Maar het lijkt dus mijn USB bus te zijn die overbelast is. Kweenie of dit nu aan de bandbreedte van de bus ligt, hij zou het immers aan moeten kunnen en ik heb voor de virus speciaal een aparte USB2 kaart gekocht. Hij zit daar in z'n eentje op. Ik denk dat het met mijn cpu te maken heeft. USB (in tegenstelling tot firewire) doet een aardige aanslag op je CPU, waarom komt de Virus trouwens niet met een Firewire interface? Veel stabieler en in de praktijk (hiero dan) ietsjes sneller dan USB2!

Hmm, nu loopt cubase helemaal in de soep. Niet alleen de "standaard" latency, maar alles wat aan gesyncte arps/delays/enz uit de virus komt. De clock source staat op de ESI, maar geen idee of die clock via USB bij m'n virus terecht komt. De BPM led lijkt mee te lopen, maar zo klinkt het niet! arps lopen opeens veel te snel, stoppen en dan eh... nog meer herrie. Zelfs als ik op stop druk, blijkt die arp doorlopen. Panic knop en dan een cubase crash. gatverdarrie!

to be continued, ff rebooten :(

ik heb het zelfde probleem
aleen dan met fl studio
snap niet hoe je die moet oplossen

ik baaal hier heeeeeeeeeeeeeeel erg van !!!!!

ik ben zeeeeeer gefrustreerd :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Dione, ? jij had ook last toen der tijd van die virus problemen... zou je me kunnen vertellen hoe je dat hebt opgelost.

ik heb gelezen dat je cubase gebruikt.

ik gebruik fl studio..

ik heb de support van access al gemailed maar ze konden met niet echt verder helpen

Hallo,

Geloof dat het record wachten op je Ti Polar op mijn naam staat.
Heb em 10 Maart 2006 besteld bij Boxymusic.com, en heb hem vandaag de dag nog niet binnen. Heb hem daar gekocht omdat die toen mooi goedkoop was, heb er nu wel spijt van,, de levering wordt steeds weer uitgesteld omdat er problemen zijn bij Access, ik geloof daar echt geen bal meer van. Wat kan ik nu doen? Zit er eigenlijk wel met smart op te wachten, als ik de bestelling annuleer krijg ik vast en zeker minder geld terug. Iemand dit ook mee gemaakt?

Mvg,
Kumara.

Pegasus,
jij kunt gewoon jou geld terugkrijgen
desnoods span je een proces aan wat je zeker gaat winnen. Je moet voor 100% geld terug gaan! geloof me, 10 maanden te laat kunnen ze niet maken.

Origineel geplaatst door PegaSus2k6
[Geloof dat het record wachten op je Ti Polar op mijn naam staat.
Heb em 10 Maart 2006 besteld bij Boxymusic.com, en heb hem vandaag de dag nog niet binnen.

www.boxymusic.com = piens. Mijn persoonlijke ervaring met piens is behoorlijk negatief, een te mijden winkel.

Het beste wat je kunt doen is het volgende:
- als een andere klant bellen en vragen ofdat ze een TI polar op stock hebben omdat je geintresseerd bent om ene te kopen. Aan de hand van dat antwoord weet je meer.
- andere mogelijkheid is mailen naar access en vertellen over je verhaal met piens en de lange wachttijd. Misschien hebben zij wel een oplossing.

Alvast veel succes!

Bedankt GreenTusk en Cosmiq voor de snelle reactie! Ik zal eerst even contact opnemen met Access, als hieruit geen duidelijkheid ontstaat, ben ik toch genoodzaakt om Cosmiq zijn advies op te volgen idd. Jullie horen nog van me.

Nogmaals bedankt!

Hallo,

Heb em 10 Maart 2006 besteld bij Boxymusic.com, en heb hem vandaag de dag nog niet binnen. Heb hem daar gekocht omdat die toen mooi goedkoop was, heb er nu wel spijt van,, de levering wordt steeds weer uitgesteld omdat er problemen zijn bij Access, ik geloof daar echt geen bal meer van. Wat kan ik nu doen? Zit er eigenlijk wel met smart op te wachten, als ik de bestelling annuleer krijg ik vast en zeker minder geld terug. Iemand dit ook mee gemaakt?

Mvg,
Kumara.

echt schandalig, helaas zul je zien op internet en een search actie op piens, dat je niet de enige bent waarbij piens problemen heeft met leveren. Die Ti Polar zul je waarschijnlijk nooit gaan zien. Onmiddelijk actie ondernemen en eisen dat ze binnen 2 weken leveren of anders geld terugeisen, elke redelijkheid lijkt me voorbij na zo lange periode.

Hallo,

Mvg,
Kumara.

check anders op www.rechtenforum.nl Hier grijg je gratis juridisch advies van goedwillende
juristen en rechtenstudenten. Succes in ieder geval. Dat je nog zo lang hebt gewacht joh...

Namm 2007 gerucht

Namm 2007 gerucht

Namm 2007 gerucht

ook voor access gaat voor de virus ti inmiddels een zeer heftig gerucht de ronde. Het zou een hoax kunnen zijn maar ik betwijfel het. Mocht dit allemaal waar zijn dan staan ons zeer mooie tijden te wachten de komende dagen (pre namm release waarschijnlijk)

check de addendum pdf voor OS 2.0 !!!
Virus TI OS 2.0 Addendum manual

en wat zit er allemaal in :{

OS 2.0 for Virus TI has new oscillator types:

"The new version features additional oscillator types, enhanced Wavetable synthesis and more wavetables. It allows you to see how expensive a chosen patch is and features Section Locking through Virus Control. Patches can be finally sorted by category and the onboard patch ROM contains addition 256 sounds by Matthew Stolley and Matt Picone.

We have included new oscillator modes, greatly expanding on the flexibility of these already powerful sound-sculpting tools.

The remaining oscillator modes all make use of a new technology for the Virus TI, called Grain Table. The basic idea behind this technology, is to take the existing wavetables, and apply similar techniques as those used in some granular sampling and pitch-shifting algorithms to open up a whole new world of possibilities. Each of the two main types: Grain Table and Formant Table are presented in both Simple and Complex formats. In each case, the Simple mode offers fewer parameters, and a higher polyphony than Complex, with the values of parameters common to each mode remaining constant.

It’s important to note that the characteristics of the Grain Table and Formant Table oscillators are quite different to those of traditional “granular” sampling/synthesis techniques, which tend to be associated with other-worldly “clouds” of sound. In the Virus TI, we have instead employed the technology to achieve a very musical result which should prove every bit as useful as the other oscillator types in all manner of musical projects."

naast de granulaire wavetable scanning en de formant mogelijkheden lijkt me de section locking ook een mega addon feature. gewoon de sectie op slot zetten (bijvoorbeeld de arp of delay) en elke patch die je kiest heeft die arp of delay sectie. (of adsr, filter of wat dan ook :) )

Idd, das mega vet.

En zoeken in de plugin is ook flink verbeterd.
en de cpu meter waar ik het al eens met je over had is ook top natuurlijk. (begrijpelijk, maar wel jammer dat ze geen getallen laten zien)

En eindelijk zoeken binnen een preset categorie binnen de Virus Control! :)

Ah, dat zei virkaz ook al... :o:

Hopelijk is ook de bug eruit, dat als je zoekt op categorie (bijvoorbeeld arps), dan exit om de patch te editen en weer teruggaat in search, hij soms op een andere categorie staat. Ik neem aan dat dit alleen gebeurd als de patch meerdere categorieën heeft. Geen ernstig probleem, maar zou toch leuk zijn! :)

Heb mailtje terug gehad van boxymusic:

Dit was mijn vraag:

Hallo,

Is er misschien al wat meer duidelijkheid wanneer de TI Polar eindelijk arriveert?
Jullie hadden het erover dat de Desktop en Keyboard versie in December kwamen? Ben het wachten eigenlijk een beetje zat, kan er niet wat meer druk op Access worden gezet?

Mvg,

Kumara van der Gaast
Beilen/Drenthe/Nederland

Our Answer :

Dear Kumara van der Gaast,

We received your Question. Thank You for shopping at boxymusic.com !

Wij zullen u deze integraal terugbetalen.
Met onze excuses voor het eeuwig uitblijven ervan.
Graag uw internationale bankgegevens (IBAN en BIC) zodat we dit snel kunnen uitvoeren.

Thank You again for shopping at boxymusic.com !

Origineel geplaatst door koekebakker
check anders op www.rechtenforum.nl Hier grijg je gratis juridisch advies van goedwillende
juristen en rechtenstudenten. Succes in ieder geval. Dat je nog zo lang hebt gewacht joh...

Back