Ervaringen Virus TI

hej man, je bent niet de enige. bij mij heeft het ook niet geholpen en is nu naar synthesiserservicedepartment germany
daar hebbe ze em helemaal getest, en het werkte PERFECT................. op een MAC

nu heb ik deze ti op meerdere pc's geprobeerd en bij elke treden de zelfde problemen op.

- vals met meerdere synthlijnen
- hangende noten in de arp
- computers die vast lopen van het apperaat
- en crasht bij het updaten van het apperaat

na de laatste crash kon ik em niet meer normaal krijgen door het, " Putting in the powerchord when holding the exit buttons" trukje.

Ik heb aan de beste heren ook verteld dat het zoal in fl-studio is als in cubase of een ander programma, ook heb ik gezecht dat de snelheid van de mac usb (66mhz) anders is dan die van een pc (100mhz) en dat het daar mischien aan zou kunnen liggen, ander protocol.

afijn zij wouden em daar niet testen met een pc dus gaat hij terug naar de winkel, om hem daar te testen.
dit alles in overleg met access

Tja het blijft een haat / liefde verhaal.

Maar als ik kijk naar mn tracks, is 70 procent TI.
8~

Origineel geplaatst door dione

Niet lullig bedoeld hoor,maar ik snap gewoon niet dat je je blijft ergeren aan die paar Virus C patches die niet goed werken...( het lijkt me sterk dat al je C patches problemen hebben)...dus vooruit met de geit,duik eens goed diep in die bak..de TI kan zo veel meer,gebruik hem eens voor nieuwe sounds...;)
(want het is werkelijk een errug fijne bak)

Het zijn echt niet alleen die 2 patches, dat probleem heb ik al lang opgelost door 1 van de 2 in de Virus Powercore te laden. Dat waren slechts 2 voorbeelden, maar ik heb dit probleem met zo'n beetje alle (ook nieuwe)patches, ik durf me met dit ding gewoon niet uit te leven zoals ik zou willen(en zoals ik wel kon met de C), omdat patches die ik maak elkaar bijna altijd storen. Geloof me, ik verdiep me in al mijn synths, daar ligt het echt niet aan.

Origineel geplaatst door pass-out

ook voor kicks

Ja, juist voor kicks. Ik maak bijna al mijn kicks met de Virus - wat zonder twijfel mijn belangrijkste apparaat is - en ook de kicks worden soms beinvloed door bepaalde geluiden(piepjes aan het begin). Kicks moeten ook 100% strak lopen en dat is op dit moment bijna niet te doen. Ik vind de TI een geweldig ding zolang je Virus Control niet gebruikt en dat was toch voor mij de voornaamste reden om van de C naar de TI over te stappen.

Nog even mijn problemen op een rijtje:

- LFO's met een rate boven 122 dalen naar een rate van 10 in combinatie met bepaalde andere geluiden.
- Problemen met kicks(zie hierboven)
- Te grote delay(+/- 36 ms)in de analoge outputs, dit zou volgens Access door de TI zelf gecompenseerd moeten worden, maar niet dus.
- Deze delay kan plotseling midden in de track nog groter worden, zowel bij de analoge als de USB outputs. Op te lossen door Virus Control te openen en een andere patch te selecteren, maar nog steeds irritant. Dit heb ik overigens niet meer meegemaakt sinds update 2.05, maar ik juich liever niet te vroeg...
- Kraakjes/tikjes uit de USB outputs.
- De TI is sinds update 2.03 niet meer terug te zetten naar de fabrieks-instellingen, wat wel nodig was want deze update deed meer slechts dan goeds. Heb dit nog niet geprobeerd sinds de nieuwe update.

Ik gebruik nooit arp's, dus ik zou niet weten of deze wel of niet sync lopen. Door de delay kan ik de Virus bij gebruik van de analoge outputs sowieso niet syncen aan de midi clock. Dit komt overigens deels door een bug in Cubase 4, het is niet alleen de schuld van de Virus... Sommige problemen zijn alleen vervelend en wel omheen te werken, maar bepaalde dingen zijn voor mij gewoon onacceptabel en reden genoeg om te overwegen het apparaat weg te doen.

Bij mij liep alles probleemloos op 2.02, toen ze begonnen te kloten met nieuwe audiodriver was het gebeurt met de pret. De arps liepen/lopen finaal uit de maat, en ook dus niet opgelost met 2.05. Begin het knap frustrerend te vinden :(

Ik heb 'm nu sinds een week (Desktop versie), en de sound is geweldig;

MAAR...

Ik hoor om de 10-20 sec tikken en gekraak. Dat was al zo toen ik voor het eerst de demosong op de Virus zelf afspeelde. En dit bleef nadat ik alle driver-updates van 2.00 tot 2.05 had geprobeerd. Eerst dacht ik nog dat het aan m'n pc zou liggen (te traag, 2.8 Ghz P4, Emu 1820 soundcard) maar als ik 'm afluister zonder USB met de gewone outputs, en zelfs los zonder pc heeft hij hetzelfde probleem! Vooral patches met veel delay, arp's en bass-sounds hebben er last van.

Ik lees deze thread al een tijdje en zie dat er meer mensen problemen hebben. Hebben anderen ook last van dit gekraak, of is deze Virus defect en moet ik 'm inruilen voor een ander? De Virus-sen die ik eerder beluisterd heb hadden dit probleem volgens mij niet. En ik wil 'm eigenlijk wel graag houden gezien de sound en mogelijkheden, maar ik kan moeilijk iets maken met al dit getik erin. Hij is gekocht bij de MusicStore Keulen dus hij kan nog geruild of geretourneerd worden...

I'm confused! :confused:

Origineel geplaatst door Wardo

MAAR...

Ik hoor om de 10-20 sec tikken en gekraak. Dat was al zo toen ik voor het eerst de demosong op de Virus zelf afspeelde. En dit bleef nadat ik alle driver-updates van 2.00 tot 2.05 had geprobeerd. Eerst dacht ik nog dat het aan m'n pc zou liggen (te traag, 2.8 Ghz P4, Emu 1820 soundcard) maar als ik 'm afluister zonder USB met de gewone outputs, en zelfs los zonder pc heeft hij hetzelfde probleem! Vooral patches met veel delay, arp's en bass-sounds hebben er last van.

Nee, die van mij kraakt soms wel, maar alleen de usb-outputs en alleen als ik niets afspeel. Als hij ook kraakt zonder dat ie op je pc aangesloten zit, dan is je Virus defect denk ik en zou ik idd. eens even teruggaan naar waar je m gekocht hebt...

MAAR...

Ik lees deze thread al een tijdje en zie dat er meer mensen problemen hebben. Hebben anderen ook last van dit gekraak, of is deze Virus defect en moet ik 'm inruilen voor een ander? De Virus-sen die ik eerder beluisterd heb hadden dit probleem volgens mij niet. En ik wil 'm eigenlijk wel graag houden gezien de sound en mogelijkheden, maar ik kan moeilijk iets maken met al dit getik erin. Hij is gekocht bij de MusicStore Keulen dus hij kan nog geruild of geretourneerd worden...

I'm confused! :confused:

nee,

dit is niet normaal, zeker bij de laatste firmwares zou dit gedrag echt nog maar heel sporadisch voor mogen komen. Er zijn wel meldingen bekend van mensen die de Virus TI zelf als audiokaart gebruiken en dan de asio performance op high hebben staan. Dit zorgt in een aantal gevallen voor een niet goed werkende TI mbt tikjes en kraakjes. als je de asio op normal zet dan zou dit verholpen moeten zijn.

Check anders ook eens als je hem loskoppelt van de computer of die dan nog tikt bij de demosong (check dit zowel op 48 khz als op 44 khz - te veranderen in je config menu van de ti zelf).
Als die het dan wel goed doet, dan heb je last van standaard sync errors in je computer, dat is een ander type probleem en dan zul je bij een andere virus ti hetzelfde probleem houden zolang je dat niet oplost.

zoals je ziet zijn er meerdere mogelijkheden wat dit kan veroorzaken, dus enige testen zijn nodig om de oorzaak van het probleem te achterhalen.

Laatst gewijzigd:
Bedankt voor de reacties!

Ik zal eerst nog wat testen, misschien dat het met deze tips verholpen wordt (ik gebruik 'm echter niet als audiokaart)...

Helaas...

Die gaat retour naar Keulen. Ook volledig losgekoppeld blijft het probleem. Ook bij 48khz (het lijkt zelfs nog erger). En gewoon met een masterkeyboard direct op de Virus aangesloten een beetje pingelen: precies hetzelfde.

Dan heb ik nog een vraagje: Wat is een beetje goede pc om lekker met de Virus te kunnen werken? Ik heb nu een Intel Pentium 4 2.8 Ghz met een Emu 1820 soundcard en Cubase 3.1. Maar dat is duidelijk niet snel genoeg. Behalve de Virus gebruik ik ook de nodige softsynths (Kontakt, Vanguard etc). Maar dat trekt ie dus niet met een latency van 10 of minder.
Ik wilde toch al een nieuwe pc kopen. Met een Intel Core Duo 2.66Ghz moet het toch wel redelijk vlotten lijkt mij. Is het ook aan te bevelen om over te stappen op Cubase 4?

Misschien dat ik anders eerst een nieuwe pc koop en nog ff wacht met die Virus tot alle bugs er uit zijn (of wordt dat heel erg lang wachten? :D )

Helaas...

Die gaat retour naar Keulen. Ook volledig losgekoppeld blijft het probleem. Ook bij 48khz (het lijkt zelfs nog erger). En gewoon met een masterkeyboard direct op de Virus aangesloten een beetje pingelen: precies hetzelfde.

Dan heb ik nog een vraagje: Wat is een beetje goede pc om lekker met de Virus te kunnen werken? Ik heb nu een Intel Pentium 4 2.8 Ghz met een Emu 1820 soundcard en Cubase 3.1. Maar dat is duidelijk niet snel genoeg. Behalve de Virus gebruik ik ook de nodige softsynths (Kontakt, Vanguard etc). Maar dat trekt ie dus niet met een latency van 10 of minder.
Ik wilde toch al een nieuwe pc kopen. Met een Intel Core Duo 2.66Ghz moet het toch wel redelijk vlotten lijkt mij. Is het ook aan te bevelen om over te stappen op Cubase 4?

Misschien dat ik anders eerst een nieuwe pc koop en nog ff wacht met die Virus tot alle bugs er uit zijn (of wordt dat heel erg lang wachten? :D )

Ehhh nou, volgens mij kun je dan heel lang wachten inderdaad...

Ik zou in ieder geval even wachten met Cubase 4, daar zitten ook nog de nodige bugs in. Een nieuwe pc kopen voor de latency zou ik ook niet doen, je hebt sowieso latency als je de TI via de usb outputs gebruikt. In de handleiding adviseren ze ook om je partijen in te spelen via de analoge outputs - omdat je dan geen latency hebt - om daarna weer over te schakelen naar de usb outputs. En je zegt dat je pc duidelijk niet snel genoeg is, maar je bent er nu toch wel van overtuigd dat het kraken een defect in je Virus is? Ik wel in ieder geval, als ik dit zo hoor...

Helaas...

Cubase 4 werkt prima...4 is zowiezo een flinke vooruitgang tov 3.1...werkt zo'n stuk sneller en makkelijker allemaal...en 4 is ook lekker stabiel....

Helaas...

groot gelijk,

dat klinkt als een kapotte virus ti.

wat betreft de update naar cubase 4, als je het geld ervoor hebt dan zou ik daar niet eens over twijfelen ;)
er zit 1 minpuntje in als je een adat omgeving hebt en dat is dat external latency niet goed gecompenseerd wordt, dat is simpel op te lossen via een workaround, maar het is wel iets wat niet goed is. Dit wordt opgelost door steinberg bij een volgende update (bron: steinberg forum).

Voor de rest is cubase 4 vele malen stabieler dan sx3. Alle nieuwe features staan overal, dus die kun je wel nazoeken, maar zijn zeer handig en vooral goed. De nieuwe vsti's zoals spectra en mystic zijn heel erg goed.

klein voorbeeldje van de nieuwe cubase 4 synths: Quifster - Spectra en Mystic demootje
Alle synth sounds die je hoort zijn eigen patches in spectra en mystic (dus de gratis vsti's bij cubase 4).
De piano is s90es, de drums zijn battery en stylus rmx

De Cubase 4 update die alles zal gaan verhelpen komt ergens in het 3e kwartaal volgens Steinberg.

SX 3 ken ik niet, maar als het idd. zo instabiel is dan kun je m voor +/- 200,- euro upgraden naar 4.

Origineel geplaatst door quifster

er zit 1 minpuntje in als je een adat omgeving hebt en dat is dat external latency niet goed gecompenseerd wordt, dat is simpel op te lossen via een workaround, maar het is wel iets wat niet goed is. Dit wordt opgelost door steinberg bij een volgende update (bron: steinberg forum).

Leg eens uit ?

Leg eens uit ?

ff mijn andere post hierover opgezocht.
(op cubase.net is hier veel over te vinden in 1 thread, daarin heeft steinberg aangegeven dat dit een bug is en gefixed wordt)

originele post:
uitgebreid getest, je hebt helemaal gelijk. delay werkt niet meer bij external instruments in cubase 4.02 . zelfs als ik de delay overrule naar 1 sec. in het routing window blijft die standaard binnen komen. Echter als ik het op het spoor zelf doe waar de virus ti naar een audio out speelt en daar de delay waarde handmatig ingeef, loopt die exact strak. Ik heb het met meerdere synths getest en voor elke adat input port is het gedrag hetzelfde, fout dus.

ik ga het ff melden bij steinberg en toch maar even de 4.03 hotfix installeren, misschien lost die het op.

oh ja, je probleem kun je dus voorlopig omzeilen door 22 (in mijn geval 24) in te vullen per spoor dat naar een analoge out gaat op je project window (helaas werkt dat niet voor arps, dus die moet je door de usb poort heen gooien).

Edit: ook getest in 4.03 werkt daar ook niet in. Alleen die delay per track zelf werkt foutloos, maar dat is alsof je weer 10 jaar terug de tijd in geschopt wordt. ik heb het gemeld op het cubase forum, dus dat pikken ze vast wel op in een volgende update. dus voorlopig maar weer met track delay gaan werken.

@ Quifster : dank u...

maar dat geldt dus blijkbaar alleen met adat en external instruments ? Ik heb namelijk geen problemen met adat en external fx...loopt allemaal strak zo te horen...

@ Quifster : dank u...

maar dat geldt dus blijkbaar alleen met adat en external instruments ? Ik heb namelijk geen problemen met adat en external fx...loopt allemaal strak zo te horen...

external fx weet ik eigenlijk niet, ik moet eerlijk bekennen dat sinds cubase 4 al mijn fx apparatuur uit staat. Alle fx doe ik nu via vst (wat trouwens ook een enorm vermogen kost :()
dus het zou kunnen dat die latency compensatie wel goed zijn.

OK. Dus toch wel interessant om over te stappen. Ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe fx en synths van Cubase 4. Maar eerst ff dit gedoe met de Virus afhandelen...

Back