Ervaringen Virus TI

Origineel geplaatst door dione
en nog een vraag : waarom krijg je bij de TI een extra knopje,die in tegenstelling tot de andere knopjes een rood streepje heeft ? :confused:

voor de liefhebbers die een rood knopje voor de cutoff willen.

kut_of.jpg

(roel denkt. hee alweer een idee van waldorf)

Ik zit te denken over een Polar, ik zit alleen nog met een paar vragen:
- wanneer ik deze via een vst plugin in Cubase 4 zou gebruiken, kan ik dan ook een andere midi track selecteren in Cubase en de draaiknopjes gebruiken om MIDI CC's te sturen naar het instrument wat bij die track hoort, zonder dat de geluiden van de TI veranderen?
- wat is de voordeligste winkel om deze te kopen?

'k weet het niet zeker, maar je kunt je TI (polar) gebuiken als midi controller zonder dat je sounds veranderen.
Wat je waarschijnlijk moet doen is je VSTi knoppen en schuiven assignen naar je TI knoppen. LOCAL moet je wel OFF
zetten op de Ti bak.

gokje dus... misschien dat iemand dit kan bevestigen voor je.

Qua winkel... een goede in je "buurt". Meer dan 6 á 7 procent prijsverschil is er vaak niet. Service is het belangrijkst naar
mijn mening. Zeker omdat de Ti niet altijd vlekkeloos werkt en het updaten van firmware wel eens kan resulteren in een
zogeheten brick.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door anthonievos
Een 2e Virus TI zou ik wel leuk vinden, maar me vriendin begint dan denk ik eerder
over een nieuwe bank of zo :)
hoezo? je kunt toch ook op een krukie in de studio zitten 8o)

Hebben jullie ook al die nieuwe soundsets op de Access Site al geprobeerd?

Je kunt tegen je vriendin zeggen dat de virus ingebouwde banken heeft, en dat je nog nieuwe banken gratis kunt downloaden.. Wat wil je nog meer ;)

Hebben jullie ook al die nieuwe soundsets op de Access Site al geprobeerd?

ja geprobeerd,
zitten zeker leuke sounds tussen.

Maar in de praktijk gebruik ik eigenlijk altijd mijn eigen geprogrammeerde patches.

Latency te vroeg

Latency te vroeg

Ik begonnen met de 65 vorige pagina's te lezen, op zoek naar een antwoord voor m'n probleem, maar mischien kan iemand ondertussen effe de oplossing geven....

Ik heb Cubase SX 3.1 en gebruik de TI in VSTi mode

Ik heb een midi track ingespeeld en een audio track aangemaakt om de midi track in audio op te nemen (anders kom ik stemmen te kort)

Hetgeen wat de audiotrack opneemt komt net iets te vroeg, zowel via USB out als analoog out :frons:

Dus die vervroegde latency, die preventief latency voorkomt, heft iets op wat er bij mij niet is en dus komt de audio tevroeg ........ ofzoiets..... :confused:

Dus hoe komt dat nou en wat doe ik eraan ?

vielen dank

heb je niet ergens een pre-delay bij je geluidskaart ingesteldt?

Re: Latency te vroeg

Re: Latency te vroeg

Origineel geplaatst door Funky Dee
Hetgeen wat de audiotrack opneemt komt net iets te vroeg, zowel via USB out als analoog out :frons:

Dus die vervroegde latency, die preventief latency voorkomt, heft iets op wat er bij mij niet is en dus komt de audio tevroeg ........ ofzoiets..... :confused:

Dus hoe komt dat nou en wat doe ik eraan ?

vielen dank

dus je zegt eigenlijk dat je delay compensatie teveel compenseert? :)

Re: Re: Latency te vroeg

Re: Re: Latency te vroeg

heb je niet ergens een pre-delay bij je geluidskaart ingesteldt?
niet dat ik weet. Ik heb er ook alleen maar last van in VSTi modus.

En nog iets... als ik de output op analoog zet, springt hij automatisch weer op USB. Echt heel lastig. Dus hij compenseerd als het juist niet moet :confused:

Waar kan ik de pre-delay instelling controleren ?

Origineel geplaatst door Roel
dus je zegt eigenlijk dat je delay compensatie teveel compenseert? :)
Ja idd, dat bedoel ik :) hehe

ik heb helemaal géén verstand van delaycompensatie hoor, maar misschien moet je de hoeveelheid compensatie overeen laten komen met je buffer settings? misschien denkt je software dat ie moet compenseren terwijl je virus zelf al compensatieinstellingen doorgeeft? kan me voorstellen dat als ie dubbel compenseert het resulteert in een vervroeging van je signaal. ik denk zelf op de ouderwetse manier. de tracks die door de verwerking achter komen te lopen, compenseer ik óf door de overige tracks naar achteren te schuiven, óf door de track met latency te compenseren door m iets naar voren te schuiven.

ik weet niet hoe dat automatisch verloopt. maar het is misschien wat stof tot nadenken om dichter bij het probleem te komen. succes!:okdan:

Re: Re: Re: Latency te vroeg

Re: Re: Re: Latency te vroeg

Origineel geplaatst door Funky Dee
niet dat ik weet. Ik heb er ook alleen maar last van in VSTi modus.

En nog iets... als ik de output op analoog zet, springt hij automatisch weer op USB. Echt heel lastig. Dus hij compenseerd als het juist niet moet :confused:

Waar kan ik de pre-delay instelling controleren ?

Ja idd, dat bedoel ik :) hehe

predelaysettings zitten in de voorkeuren van je software, ergens in de buurt van de audio instellingen volgens mij.
ik denk dat je hierboven het probleem al hebt aangegeven.

de vst werkt (dacht ik) nu eenmaal alleen met een usb connectie, misschien dat ie daarom automatisch terugspringt bij het gebruik ervan? zit er in de plugin nog een extra optie voor delaycompensatie?

Access Virus TI

Access Virus TI

Ik zat vanavond nog even wat te smurfen... kom ik op YouTube wat filmpjes tegen van een zekere Keybdwizrd die op een Access Virus TI aan het pielen is. Maar dat klinkt dus wel onwijs lekker zeg...

Toch maar eens gaan sparen?

Hier even een paar linkjes

http://www.youtube.com/watch?v=3Y6jen6pTk4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=agYO_VZNMhQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=FLvfRxiNXXs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=2oUs-EiRd1E&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=3Y6jen6pTk4&feature=related

Zijn website....
http://www.thekeyboardwizard.com/

Laatst gewijzigd:
Bericht door een moderator:
samengevoegd

:D och nee, 'k heb nog 'last' van een oud virusje

oude virusjes doen het net zo goed als nieuwe virusjes hoor :)

:dubbel: soms zelfs beter..

maar goed, nieuw krantje van feedback net binnen:

8 t/m 16 December zijn de Ti-tjes in de aanbieding:

Desktop voor 1599,-
Keyboard (dus niet die walgelijke Polar): 2099,-

Heb alleen een vermoeden dat 't wel eens over demo-modellen zou kunnen gaan?
Wellicht kan een medewerker die hier op 't forum kijkt opheldering geven?

Back