Ervaringen Virus TI

Misschien is de vraag al gesteld en beantwoord in dit gigantische lange topic, maar:
wat is nou precies het verschil tussen de VTI polar en desktop. Delen ze alleen de naam TI omdat ze integreerbaar zijn en zijn het twee totaal verschillende dingen? :o:

de virus is de synth met een bepaalde engine, (met de historie erbij a/b/c/) tot en met ti

a was 1 model: desktop
b was er in 3 modellen: desktop/indigo(3 oktaaf keys)/kb(5 oktaaf keys)
c was er in 3 modellen: desktop/indigo2(3 oktaaf keys)/kc(5 oktaaf keys)
ti is er in 3 modellen: desktop/polar(3 oktaaf keys)/ti keyoard(5 oktaaf keys)

per engine zijn er geen verschillen qua specificaties, behalve dan wat uiterlijkheden tussen de modelen zoals geen toetsen/het aantal toetsen en de afwerking/kleur. van de indigo2 is nog een speciale redback editie gemaakt, dat was een indigo2 met de kleurstelling van de kc.

zo:eureka:

Al een tijdje niet echt meer actief gepost in deze thread. Dat betekent echter niet dat het bij mij stilstaat ;). Een mooi moment dus om weer eens een teaser te posten van mijn nieuwe Ambient/New age soundset voor die Virus TI die binnenkort uitkomt (128 ambient / new age patches zitten in deze soundset). In deze demo hoor je 3 sounds rechtstreeks uit de TI komen en zijn alle 3 uit de nieuwe soundset.

je kunt hem hier vinden: Twinkles (virus ti soundset demo)

Vandaag een Polar gescoord! :peukie:

In eerste instantie wilde ik een keys hebben.... Maar heb dus toch voor de Polar gekozen. Man man man man man.... wat een VETTE bak zeg. Lekker compact en een onwijs fris uiterlijk. Zwart is mooi, maar wit dus ook hahaha. Wat een sounds zeg. Mega-inspiratief. :halleluja

de virus is de synth met een bepaalde engine, (met de historie erbij a/b/c/) tot en met ti

a was 1 model: desktop
b was er in 3 modellen: desktop/indigo(3 oktaaf keys)/kb(5 oktaaf keys)
c was er in 3 modellen: desktop/indigo2(3 oktaaf keys)/kc(5 oktaaf keys)
ti is er in 3 modellen: desktop/polar(3 oktaaf keys)/ti keyoard(5 oktaaf keys)

per engine zijn er geen verschillen qua specificaties, behalve dan wat uiterlijkheden tussen de modelen zoals geen toetsen/het aantal toetsen en de afwerking/kleur. van de indigo2 is nog een speciale redback editie gemaakt, dat was een indigo2 met de kleurstelling van de kc.

zo:eureka:

Dus elke Virus heeft de zelfde klank/sound en mogelijkheden ?
Wil er namelijk ook 1 kopen, vandaar.

[snip]

per engine zijn er geen verschillen qua specificaties [snip]

Dus elke Virus heeft de zelfde klank/sound en mogelijkheden ?
Wil er namelijk ook 1 kopen, vandaar.

Leeschen is ook ene kunst ende vaerdigheid!

:)

elzenenvijftig verafscheid zich....

Ik vroeg het ook meer om een bevestiging te krijgen (of niet)
Dan snap ik alleen het prijsverschil niet tussen b.v. de TI en de KB.
Leeftijd ?

nee het is veel simpeler
van elk type virus zijn de specs gelijk.
dus :
Virus A: Desktop
Virus B: Desktop, polar, KB Keyboard)
Virus C: Desktop, polar KC (Keyboard)
Virus TI: Desktop, Polar en keyboard.

een virus A kan minder dan een B
een virus B kan minder dan een C
een virus C kan minder dan een TI

grof gezegd:
een virus B is een leuk instap modelletje als je met VA aan de gang wilt, een virus C kan al veel meer kwa soundmogelijkheden.

Het vlaggeschip is op dit moment de TI met veel extra OSCS aan boord (zoals formant osc en grain Oscs) die sounds mogelijk maken die niet met een andere virus mogelijk zijn.

als je het zo nog niet snapt dan weet ik het niet meer :D

Back