Ervaringen Virus TI

Ik heb gelukkig (afkloppen) totaal geen problemen met de TI icm me Apple Imac ( Logic ) :okdan:

Met fruity ''vroeger'' had ik trouwens wel vaker problemen met het 1 en het ander!!! Misshcien ligt het dus idd aan bepaalde setups!

Ik heb gelukkig (afkloppen) totaal geen problemen met de TI icm me Apple Imac ( Logic ) :okdan:

Met fruity ''vroeger'' had ik trouwens wel vaker problemen met het 1 en het ander!!! Misshcien ligt het dus idd aan bepaalde setups!

het probleem met fruity is dat 1 persoon (of in ieder geval weinig) teveel features willen implementeren bij elke release. Je ziet dit terug in de vele bugreports en heel vreemde problemen die mensen ervaren met het pakket.

Voor velen werkt het echter ook prima.

@ Acid

Ik zeg ook niet dat de snow van scratch moest worden gemaakt, maar er
gaan al gauw duizenden man uren inzitten bij R&D. Dit mocht best besteed
worden aan bugfixing van de oude TI aangezien er ook zeer veel mensen
met FL, Sonar en Cakewalk werken. Toch is er iets helemaal mis bij access,
want de synths gaan al vanaf 1997 als warme broodjes over de toonbank.
Dan zou je denken dat er wel een mannetje of 30 extra bij R&D en bugfixing
aangenomen zijn. Of ze nemen te veel hooi op de vork (waar ik ze van beticht)
Of, het management is niet over om naar huis te schrijven (waar ik ze ook
van beticht)

Kortom ben ik zwaar teleurgesteld in het dure pruduct. Ik heb namelijk een
zeer, zeer goede PC, een extra USB controller en (had) een goede audio-
kaart. En de TI moet met FL samenwerken volgens de driver readme (ik weet
na een paar jaar ook wel dat het lulkoek is daarom gaat ie ook de verkoop in)
maar dan had access het niet moeten vermelden. Wat meer zou ik kunnen
doen om klikjes te verhelpen en arps strak te laten lopen.

Net als sommigge ouders zeggen tegen hun hasjverslaafde kind :"ik ben niet
boos, ik ben alleen teleurgesteld :D "

Verder had je het over Microsoft. die zetten wel netjes op de doos wat de
systeemeissen zijn. maar dan werkt Windows (XP) in princiepe ook op iedere
PC die niet uit de oertijd stamt. en mocht iets niet werken dan is het de "schuld"
van de fabrikant omdat deze geen drivers heeft gemaakt of de skills niet heeft
om een descent driver uit te brengen.

Het feit dat ik voordurend klaag is omdat ik nog steeds met aandacht deze draad
volg en ik vaak mensen bijna geirriteerd hoor reageren dat Virus gebruikers maar
van hun DAW moeten afstappen en Cubase o.i.d. moeten aanschaffen. Dat is voor
mij echt te kort door de bocht als zelfs de fabrikant zegt dat het compatible hoort
te zijn.

Laatst gewijzigd:
Access heeft helemaal niet zoveel mensen rondlopen hoor.
Volgens mij hebben die maar een paar of misschien 1 man voor R&D.

Inderdaad wat Fuse zegt, hoeveel man denk jij dat Access in dienst heeft?

Denk dat als het er in totaal 6-8 zijn dat je er wel bent. En dat zijn absoluut niet allemaal ontwikkelaars......

Wat ik zeg over Fruity is dat het een heel leuk product is maar ook al jaren laat zien dat de ontwikkelaar teveel hooi op zijn vork neemt. je kunt als heel klein bedrijf nu eenmaal niet altijd de grote jongens bijbenen en dat moet je denk ik ook helemaal niet willen. Ik heb redelijk veel extreem vreemde klachten van mensen over Fruity gehoord en dit is er misschien één van.

Ik weet alleen dat ik op mijn Mac met Ableton 7 totaal geen last heb van de problemen die worden gemeld. Misschien ligt dat toevallig aan de USB controller of weet ik wat, feit is dat Access onmogelijk elke hardware combinatie kan uittesten.

Heb je sowieso al geprobeerd de Ti op een eigen USB controller aan te sluiten (en dan bedoel ik niet één of andere dingetje van Sweex of trust van 10 euro die alle functionaliteit in de driver heeft maar gewoon een kaart met een eigen chipset in plaats van die goedkope rommel)? ga er vanuit van wel maar ik heb ervaren dat dit een wereld van verschil kan betekenen.

Laatst gewijzigd:
Als Access stelt dat de TI met FL compatible is mag je verwachten van zo'n dure synth dat dat werkt. Of ze nou 10 of 100 man in dienst hebben doet er niet toe. Ik gebruik geen FL maar Ableton, heb ook een extra usb controller aangeschaft en heb hetzelfde probleem als koekebakker. Ik bewonder de innovatie van Access maar na anderhalf jaar prutsen is het toch te gek voor woorden dat het nog steeds niet 100% werkt.

@ Acid

Het feit dat ik voordurend klaag is omdat ik nog steeds met aandacht deze draad
volg en ik vaak mensen bijna geirriteerd hoor reageren dat Virus gebruikers maar
van hun DAW moeten afstappen en Cubase o.i.d. moeten aanschaffen. Dat is voor
mij echt te kort door de bocht als zelfs de fabrikant zegt dat het compatible hoort
te zijn.

Alle fabrikanten zeggen dat hun product overal werkt,kijk bijv.naar SSL Duende of Focusrite Liquidmix...maar als die achteraf niet compatible blijken,heb je er niks aan...
De TI kun je dan tenminste nog gewoon ten volle benutten,blijft net zo'n vette synth hoor...je kunt de TI toch gewoon standalone gebruiken ? Gewoon via midi ? Hou je toch nog een synth over die z'n geld meer dan waard is...

De problemen met de integratie van de TI zijn net zo groot als bij bijv. de Korg en Roland synths die integratie beloven...alleen doet Access er nog een stapje bovenop door te claimen dat ie ook als geluidskaart zou werken....dat vind ik echter (dat ben ik met je eens) een grove leugen...veel mensen kijken ook gewoon door die marketingpraat heen,maar helaas zijn er mensen die dat wel geloven...

Als je een normale,moderne computer set-up hebt..met normale moderne software en een geluidskaart met up-to-date drivers zal de TI gewoon goed functioneren...maar ga 'm niet ook als geluidskaart gebruiken,dat is vragen om problemen,met wat voor set-up dan ook...

Niemand zegt jou ook dat je andere computer of sequencer moet kopen (alhoewel,FL is toch amateuristische en slecht klinkende bagger :D dus ik zou je zowiezo aanraden over te stappen,maar dat terzijde) maar kijk gewoon vantevoren naar dat soort dingen...vraag of je een synth op proef mag of zo,de meeste muziekwinkels doen daar echt niet moeilijk over...

Verder ga ik nog eens rondvragen,want ik ken mensen die met TI werken en af en toe FL gebruiken,zonder problemen...mijn gok is dat die echter wel een andere geluidskaart hebben...

ik geef koekebakker groot gelijk, als die het na 3 jaar nog niet stabiel aan de praat heeft vind ik het logisch dat die van zijn TI af wil.

Ik beschouw dat overigens niet als een probleem van Access aangezien er heel veel mensen wel zonder problemen met de TI kunnen werken, in mijn prive omgeving ken ik niemand met problemen met de TI. Maar die werken ook met Logic of Cubase en niet met fruityloops.

Ik denk dat als Access ervoor gekozen had om geen audio streams via usb te versturen dat het bij veel mensen die nu wel problemen hebben wel stabiel had gewerkt.

Ik zelf heb nooit problemen met de ti gelukkig (zelfs geen gekraak) maar ik heb dan mijn systeem daar ook wel volledig voor ingericht inclusief dedicated host controller voor afhandeling van de TI.

Overigens is Syncen van Hardware arps in je tracks iets waar ik zo mijn bedenkingen bij heb ivm latency en midiclock perikelen, maar goed, dat is een andere discussie :D

Wat Dione zegt kan ik me helemaal in vinden. En daarbij aanvullend. Zo'n beetje alle hardware heeft wel die eigenschap dat die bij bepaalde configuraties simpelweg niet goed werkt. Een moederbord dat voor problemen zorgt in combinatie met apparaat A of B. En dan krijg je ook wel eens problemen als je kaart A en B tegelijkertijd wilt draaien maar dat simpelweg niet gaat omdat er geen moederbord is dat allebei goed ondersteund.
En dan kom je ook bij een niet op te lossen puzzel terrecht en moet je ervoor kiezen om bepaalde dingen te laten. En dan is verkoop van een TI misschien wel jammer maar je weet dan iig dat je daar geen last meer van hebt.

Wat misschien wel verstandig was geweest van Access (en vele andere fabrikanten) is het geven van een waarschuwing dat bepaalde hardware setups onverwachtte problemen kunnen veroorzaken die lastig of niet op te lossen zijn.

Dan weet je in ieder geval dat er een kans bestaat dat het mis gaat.

Als Access stelt dat de TI met FL compatible is mag je verwachten van zo'n dure synth dat dat werkt. Of ze nou 10 of 100 man in dienst hebben doet er niet toe. Ik gebruik geen FL maar Ableton, heb ook een extra usb controller aangeschaft en heb hetzelfde probleem als koekebakker. Ik bewonder de innovatie van Access maar na anderhalf jaar prutsen is het toch te gek voor woorden dat het nog steeds niet 100% werkt.

Welke USB controller als ik vragen mag?

Ik heb mijzelf maar eens een Alesis io|14 firewire aangeschaft (wilde
toch al een fatsoenlijke audio interface nu de TI weg gaat)

Deze week maar eens spelen met de TI icm met FL. hopelijk
dat de beta 2 wat minder popjes en klikjes laat horen.
Ik laat in het weekend wel ff weten wat mijn bevindingen zijn.

Laatst gewijzigd:
Ik zelf heb nooit problemen met de ti gelukkig (zelfs geen gekraak) maar ik heb dan mijn systeem daar ook wel volledig voor ingericht inclusief dedicated host controller voor afhandeling van de TI.

Wat bedoel je met een dedicated host controller? Een aparte USB kaart?
Dat is m.i. niet onverstandig gezien de grote hoeveelheid data die over het lijntje gaat :)

Wat bedoel je met een dedicated host controller? Een aparte USB kaart?
Dat is m.i. niet onverstandig gezien de grote hoeveelheid data die over het lijntje gaat :)

Ja dat bedoelt Quif en dan belangrijker nog geen Sweex of Trust rommel van een tientje maar een controller met een fully specced chipset.

Dat maakt echt het verschil!

Even huilen, maar hij is dan toch de deur uit.
Voor de mensen die naast de 40.000.000 presets nog geen genoeg hebben
van het bladeren zijn hier nog 70 voor de echte presethoer. verkracht ze,
gebruik ze of aai ze.

Anyways. ik blijf deze draad volgen omdat ik nog steeds benieuwd ben naar
de ontwikkelingen van dit geile beestje en jullie bevindingen.

Succes y'all!

Attachments

• RW Bank (Randy Wintjes).mid
    38,6 KB · Bekeken: 101
Heb sinds twee dagen de Snow in huis, en ik wilde even mijn ervaring delen. Hij hangt aan een Intel Mac met Logic Pro 8.0.2 en het werkt vlekkeloos. Het enige wat teleurstelt is de latency. Ik moet de buffer op 64 zetten, en de Process Buffer Range op small om een 'redelijk' resultaat te krijgen. Dus een dikke computer heb je wel nodig.

Voorheen heb ik de Virus B gehad, dus ik weet hoe het is om meer knoppen te hebben, maar ik mis ze niet echt. Tuurlijk is het handig, maar je kunt de drie value knoppen aan elke parameter hangen. En voor het echte knoppendraaiwerk heb ik de NL3 staan, die zich daarvoor beter leent dan de Virus is mijn mening. Bovendien zou je er een BCR2000 aan kunnen hangen en dan heb je 32 draaiknoppen en 16 buttons. Stickertjes erop en klaar.

Last but not least: hij is lekker compact, neemt dus weinig ruimte in op mijn tafel en wit staat beter dan zwart. Qua DSP voldoet ie ruim, maar het is dan ook een aanvulling op mijn overige synths. Bovendien bounce ik sowieso veel naar audio.

Afijn, wellicht een reden voor sommige PC gebruikers om nu toch eens eindelijk verstandig te worden en over te stappen op Mac? :P

Hey Koekebakker!

many many thanks voor de presets!
ik heb ze zoals je zei geaaid en dit kwam eruit:
http://www.knockananna.com/download/disco-ball.mp3

gewoon ff een snippet om de bank te testen. Mooie sounds. Als je nog meer hebt, hou ik me aanbevolen :)

erg jammer dat de TI bij jou niet goed draaide. Het is inderdaad een haat/liefde verhouding met deze synth. Ik vind het ook niet altijd even lekker werken. Ik herken veel van de problemen van de mensen hier. Upgraden is bijvoorbeeld elke keer weer een "fingers crossed verhaal". Maar het geluid maakt veel goed gelukkig *D

Thanks for the presetjes. :)

het is voor een pc studio setup prima werken met het ding. Voor live is het echter ruk. Teveel latency/hangende noten: je moet echt niet proberen met een andere midi controller de virus aan te sturen op een 2e kanaal. Standalone is dan stuk beter...

Goed te zien dat mijn patches nog gebruikt worden :)
Maar eerlijk is eerlijk, weinig machines halen het bij de TI qua sound
Jammer maar helaas...

Back