Ervaringen Virus TI

ey mensen,

Wat is nu eigenlijk het probleem met de virus ti? Ik ben van plan een virus ti aan te schaffen, en verkies de virus ti desktop boven de ti snow vanwege de 16 parts (met 8 ben ik al blij genoeg).

Alleen als de vst aansturing zo klote schijnt te werken kan ik misschien toch beter voor de snow gaan, of niet?

Iemand al geprobeerd om de virus ti als hoofd - soundcard te gebruiken en daar in de parts in laden?

in princiepe zijn beide vst aansturing hetzelfde. zolang je geen
FL studio gebruikt is er niks aan de hand met beide machines.

TI als DSP asio driver is sowiezo geen goed plan omdat de USB
bus snelheid te laag ligt om alle data te verwerken (kort door de
bocht)

Ik zou zeggen... neem een kop koffie en lees deze thread vanaf
de 2de heft door.

Probleem is denk ik mijn geluidskaart, Ik heb een audigy 4.

Verder gebruik ik cubase studio 4, ik heb er nog niks over gelezen dat de virus daarmee problemen geeft.

Probleem is denk ik mijn geluidskaart, Ik heb een audigy 4.

Verder gebruik ik cubase studio 4, ik heb er nog niks over gelezen dat de virus daarmee problemen geeft.

met cubase zijn er weinig problemen. Zolang je gewoon de richtlijn van Access volgt met een dedicated usb kaart voor je TI kun je met gemak 2 tot 3 stereo kanalen over usb stabiel draaien. Het helpt overigens wel als je wat verstand hebt van windows en hoe computers werken als je daadwerkelijk tegen wat probleempjes aanloopt want veel van de gemeldde problemen zijn gewoon simpel op te lossen in je configuratie.

Vooral in het begin waren er de nodige problemen met de stabiliteit van de drivers, maar dat is nu al tijden voorbij voor cubase gebruikers. Voor andere pakketten weet ik het niet , maar daar schijnen problemen mee te zijn als je hier de forums leest.

dus je niet af laten schikken door verhalen op forums, ja er zijn problemen geweest met name in het begin, maar het laatste half jaar is dat dus wel zo'n beetje over.

Koekebakker heeft overigens gelijk, voor de snow en de ti desktop is de vst integratie praktisch gelijk, dus kiezen voor een snow omdat je dan minder problemen op dat vlak verwacht is onzin.

met cubase zijn er weinig problemen. Zolang je gewoon de richtlijn van Access volgt met een dedicated usb kaart voor je TI kun je met gemak 2 tot 3 stereo kanalen over usb stabiel draaien. Het helpt overigens wel als je wat verstand hebt van windows en hoe computers werken als je daadwerkelijk tegen wat probleempjes aanloopt want veel van de gemeldde problemen zijn gewoon simpel op te lossen in je configuratie.

Vooral in het begin waren er de nodige problemen met de stabiliteit van de drivers, maar dat is nu al tijden voorbij voor cubase gebruikers. Voor andere pakketten weet ik het niet , maar daar schijnen problemen mee te zijn als je hier de forums leest.

dus je niet af laten schikken door verhalen op forums, ja er zijn problemen geweest met name in het begin, maar het laatste half jaar is dat dus wel zo'n beetje over.

Koekebakker heeft overigens gelijk, voor de snow en de ti desktop is de vst integratie praktisch gelijk, dus kiezen voor een snow omdat je dan minder problemen op dat vlak verwacht is onzin.

Bedankt voor je informatie.

Ik heb toch gelezen dat de snow en desktop versie wel verschillen kwa kwaliteit, bron: http://www.velvetacidchrist.com/2008/06/08/synth-virus-ti-snow-hexfix93s-take/.

Weet niet in hoeverre dit betrouwbaar is...

Mocht iemand hier van zn ti desktop afwillen, dan hoor ik 't graag.

QUOTE]

Ik heb de virus nu nog gewoon op de usb van m'n pc zitten (en hij hapert inderdaad af en toe in Cubase). Dus waarschijnlijk is het slim om ook zo'n usb kaart te kopen. Zeker nu ik ook andere synths met usb heb.

Wat is dan een beetje goed merk? Ik zag bijv. een controller van "Belkin" staan...

met cubase zijn er weinig problemen. Zolang je gewoon de richtlijn van Access volgt met een dedicated usb kaart voor je TI kun je met gemak 2 tot 3 stereo kanalen over usb stabiel draaien.

Wat bedoel je met een dedicated usb kaart?

Ik heb sinds vorige week vrijdag de virus ti :D

De sound van dit bakkie is gewoon GE-WEL-DIG

maar...

Access claimt dat je 16 parts kunt gebruiken, natuurlijk weten we dat dit sterk overdreven is, maar ik heb nu al bij 3 parts (cpu balkje op de virus geeft bij alle 3 de patches 3 streepjes aan) dat het begint te haperen.

Nu ben ik van plan een M-audio Audiophile 192 te halen, maar toch denk ik dat dit niet de oplossing zal zijn, weet iemand hoe dit valt op te lossen, of is dit normaal?

martie

vrij normaal. de dsp kent zijn beperkingen. factoren zijn o.a. :
- effecten
- polyfonie (lange release)
- supersaw / graintables

quifster zei dat de even parts door DSP2 verwerkt worden en de
oneven parts door DSP1. dus niet alle gecompliceerde patches op part 2,4,6 etc... of 1,3,5 etc... gooien :)

maar 3 streepjes per patch met een poly van max 5 zou ie toch makkelijk
moeten trekken als je 3 parts gebruikt.

Zit me af te vragen wanneer ze die beta's nou eens gaan verzilveren er een nieuwe versie van maken.
Je zou er bijna ongeduldig van worden. :P

vrij normaal. de dsp kent zijn beperkingen. factoren zijn o.a. :
- effecten
- polyfonie (lange release)
- supersaw / graintables

quifster zei dat de even parts door DSP2 verwerkt worden en de
oneven parts door DSP1. dus niet alle gecompliceerde patches op part 2,4,6 etc... of 1,3,5 etc... gooien :)

maar 3 streepjes per patch met een poly van max 5 zou ie toch makkelijk
moeten trekken als je 3 parts gebruikt.

Hoe kun je zien hoeveel voices hij gebruikt?

De virus heeft 80 voices, en als die patches 5 voices zijn dan zou je toch 16 parts moeten kunnen gebruiken?

Klopt. in theorie wel als je bijv alleen simpele sinusjes of square
wavejes gebruikt. Maar in princiepe is de TI een big fat computer.
als de CPU/DSP het niet meer trekt vervalt de polyfonie. Simple
as that.

Je kunt niet zien hoeveel voices de ti verwerkt overigens. maar
met een mooie lange release op een pad van 4-5 noten zit je
al snel aan de 15 voices op 1 part.

Klopt. in theorie wel als je bijv alleen simpele sinusjes of square
wavejes gebruikt. Maar in princiepe is de TI een big fat computer.
als de CPU/DSP het niet meer trekt vervalt de polyfonie. Simple
as that.

Je kunt niet zien hoeveel voices de ti verwerkt overigens. maar
met een mooie lange release op een pad van 4-5 noten zit je
al snel aan de 15 voices op 1 part.

Dan vind ik het eigenlijk heel raar dat mn virus bij 3 parts al moeite heeft, want het is maar 1 nootpartij met 2 de release op 30% en 1ntje op 50%.

Dan zou ik eigenlijk ongeveer 50 voices over moeten hebben.

Ik gebruik op dit moment de USB poort van het moederbord waar verder niks op aangesloten zit. Lijkt mij dus geen zin hebben om nu nog een pci usb kaart te halen omdat dit niet sneller is.

Veder heb ik een 4000+ amd processor, 2 gig ram en een audigy 4 geluidskaart (volgende week een audiophile 192). Maar dit zal wel niet veel moeten uitmaken.

Heb je soms een of meer patches met hele dikke Unisons aanstaan? Want dat snoept heel hard stemmen op, vooral als je accoorden gebruikt met 8 voice unison per noot :D

Heb je soms een of meer patches met hele dikke Unisons aanstaan? Want dat snoept heel hard stemmen op, vooral als je accoorden gebruikt met 8 voice unison per noot :D

Nee die ik heb beperkt tot 2 รก 3 stemmen.

Misschien dat het eraan ligt dat ik sinds kort alles opsla op mn externe hardeschrijf die niet zo snel is via mijn usb poort... zou dit mogelijk zijn?

Lijkt me niet. Als je patches eenmaal zijn ingeladen dan zou dat geen invloed moeten hebben op je polyfonie.

Back