Ervaringen Virus TI

Ik zit met een probleempje, ik werkte al een tijdje met cubase, daar kon ik gewoon meerdere kanalen aanmaken met de virus TI erin..

Nu ik dus ben overgestapt op apple, en meteen de overstap wilde maken naar Logic, zit ik nu dus in de knoop.. Hoe kan ik meerdere Virus TI kanalen aanmaken? Als ik al 1 x de TI heb ingeladen, en dan een 2e erbij wilt zetten bij kanaal 2 (instrument 2) dan geeft de TI aan dat ik maar 1 TI kan gebruiken..

Iemand een oplossing hiervoor?? ;{

Heb sinds vandaag ook Cubase gekocht:):) (de virus had ik al wat langer:mexico:)

Icm cubase gaat alles vlotjes. Ik gebruik de virus nu ff als audio interface en heb (nog) geen last van rare/onverwachte geluiden. Ook de latency valt mee:) heb dan ook precies de aanwijzingen van het boekje gevolgd..:eureka:

Het enige valt mij steeds op valt is dat de ledjes van de virus af en toe licht knipperen (ze branden niet constant). Vooral niet als ik, bijvoorbeeld, aan de filterknoppen kom. Is dit normaal? Ook merk ik dat mijn stroomadapter niet stevig in de virus zit. (?) Is dat ook normaal?

Voor de rest is een super apparaat, veel sounds en de mogelijkheden zijn (bijna) oneindig.

:doei::doei:

Ja heb ik ook. Vooral de LEDs van transpose+2, HighEQ, Phaser, Slot6 en AssignLFO2 hebben er last van. Viel me vandaag opeens op en weet dus niet of het al eerder was....:confused: Strange...hopelijk dat het met 2.7.3 is opgelost

Ja heb ik ook. Vooral de LEDs van transpose+2, HighEQ, Phaser, Slot6 en AssignLFO2 hebben er last van. Viel me vandaag opeens op en weet dus niet of het al eerder was....:confused: Strange...hopelijk dat het met 2.7.3 is opgelost

Zou het met het volgende te maken hebben ....??? (uit de Virus TI manual getoverd)

LED Mode (System menu)

Specifies what the LFO1 and LFO2 LEDs at the top of the
MODULATORS section will indicate.

> LFO: The default value. LED intensity follows LFO oscillation.

> Ext Inputs: LED intensity shows the level of external input.

> Auto: Either of the above, depending on whether there is a
signal at the inputs.

> Output1, Output2, Output3: LED intensity shows output
levels.

> Voice Steal: Indicates note-stealing (see glossary). LED
intensity follows the immediate levels of notes being stolen.

latency problems

latency problems

hallo allemaal.
ik ben sinds kort ook eigenaar van een virus ti ,en ik denk dat ik net als iedereen die net een stuk hardware heeft gekocht,in dit geval een ti ,ook tegen de problemen van latency gelopen.
Van alles geprobeerd en overal gezocht op forums en daar een stukje gevonden over een asio4all driver die goed werkt bij fl studio.ik heb deze driver geinstaleerd en inderdaad hij werkt een stuk beter
Ook nog een klein beetje latency met het gebruik van edison,maar daar valt om heen te werken.
Ik vind wel dat iedereen erg veel heeft betaald voor zijn ti ,bedragen van 2000 euro en meer.pfff veel hoor

virus ti vst probleem

virus ti vst probleem

sinds enige tijd heb ik problemen met de vst applicatie die bij de virus wordt geleverd.

namenlijk wanneer een eerder opgeslagen project geopend wordt, blijft het scherm van de ti vst blanco. Ofja, neemt het het beeld aan van de achtergrond. Of wat je er over schuift, dat blijft ook in het schermpje "hangen". Het scherm hangt dus als het ware.
Overigens blijft de ti wel gewoon werken (midi info en audio gaan netjes heen en weer over de usb kabel).

Het probleem lijkt random plaats te vinden. Er zijn ook projecten die de ti vst normaal openen. Maar dat kan plots afgelopen zijn. Na twee keer openen gaat het bijvoorbeeld mis. Als het eenmaal mis is, is de vst ook met geen mogelijkheid terug te krijgen. Vst uit de lijst verwijderen en weer opnieuw inladen heeft geen nut. Virus resetten , op wat voor manier dan ook, ook geen oplossing.

Nu kan het probleem op 2 momenten zijn onstaan, of na de cubase 4.5.2 update (uhh, de laatste in ieder geval) of na 2.7.3 (uhh , alweer in ieder geval de laatste) firmware/vst versie van de virus. Daarvoor heb ik er nooit last van gehad. Aan mijn pc/gear(-aangesloten op de pc) configuratie is helemaal niks gewijzigd het afgelopen jaar. Ik neig trouwens meer naar de virus applicatie dan naar cubase.

Nog iemand deze problemen? Ik hoor ze graag alvorens dit verhaal naar access uit te dragen.

heeft iemand hier wel eens zijn oude trackjes, waarin een virus b of c gebruikt wordt , opnieuw afgespeeld met een virus ti / virus snow ? klinken de oude b/c patches nog een beetje getrouw aan hoe het klonk op de virus b

Heeft iemand z'n TI al op 24/96 aan de gang via USB? bij mij speelt ie wel maar werkt de delay compensatie niet goed en is alles dus uit de maat.

via de analoog outs werkt het prima, maar daar heb je natuuurlijk geen TI voor.

Virus TI OS v2.7.5 ( 07 December 2008 ) is gereleased :

About TIOS 2.7.5.0

2.7.5 is a feature and maintenance release and is recommended for every Virus TI owner.

-SE: Stuck notes when switching from single to multi mode while playing (fixed)
-DR: (Mac) Suspend kills Virus Control connected (fixed)
-SE: Input was mono on odd parts in multi mode (fixed)
-IN: Vocoder and input patch examples added to default patch set midi files
-VC: Crash in Protools when TI is switched off (fixed)
-VC: Visual warning when USB packages arrive to late at hardware
-HI: Stuck notes when using TIK/Polar/Snow MIDI Out (fixed)
-VC: ProTools: multiple parameter changes when tweaking e.g. Pan in partbar (fixed)
-VC: Snow plugin showed parameters for 16 parts instead of 4 (fixed)
-SE: Clicks on stop of sequencer while dist. is on rectifier or hi/low pass (fixed)
-VC: Section Locking did not lock LFO Clock and Rate (fixed)
-DR: Improved behaviour and performance with 64 samples on Mac
-VC: improved warning message on I/O configuration problems
-HI: "Interpolation" shows up as a wavetable oscillator parameter
-VC: Polski language in OS X made Logic crash when instantiating VC (fixed)

Heeft iemand z'n TI al op 24/96 aan de gang via USB? bij mij speelt ie wel maar werkt de delay compensatie niet goed en is alles dus uit de maat.

via de analoog outs werkt het prima, maar daar heb je natuuurlijk geen TI voor.

Als goed is heb ik dat. Heb je de M-audio delta asio bij je sequencer geselecteerd?

ik vind de B toch iets warmer klinken maar een beetje draaien aan de analog boost knop kan het soms wel wat meer op een B laten lijken ;)

heeft iemand hier wel eens zijn oude trackjes, waarin een virus b of c gebruikt wordt , opnieuw afgespeeld met een virus ti / virus snow ? klinken de oude b/c patches nog een beetje getrouw aan hoe het klonk op de virus b

Ik zit met een probleempje, ik werkte al een tijdje met cubase, daar kon ik gewoon meerdere kanalen aanmaken met de virus TI erin..

Nu ik dus ben overgestapt op apple, en meteen de overstap wilde maken naar Logic, zit ik nu dus in de knoop.. Hoe kan ik meerdere Virus TI kanalen aanmaken? Als ik al 1 x de TI heb ingeladen, en dan een 2e erbij wilt zetten bij kanaal 2 (instrument 2) dan geeft de TI aan dat ik maar 1 TI kan gebruiken..

Iemand een oplossing hiervoor?? ;{
Ik neem aan dat je logic in wilt stellen om de virus multitimbraal met 16 midi kanalen aan te sturen.

Je moet daarvoor de environment aanpassen. Ik zit nu niet achter logic maar het gaat ongeveer zo: Ga naar de environment window, maak een nieuw multi-instrument aan, connect deze aan de virus TI software-instrument, selecteer de juiste fysieke input/outputs van midi, activeer de 16 midi kanalen en zet ze alle 16 in de arrange window. Nu kun je sequencen met 16 midi-kanalen en kun je die software instrument channel gebruiken voor het mastervolume en dat soort dingen.

oke dames und herren een vraag:

Momenteel heb ik de virus stand alone staan. Hij staat in multi mode. Met de keys van mijn TI stuur ik part 1 aan, part 2 stuur ik als volgt aan:
Ik heb een midicontroller van edirol die ik met usb heb aangesloten op ableton, via ableton stuurt hij midi uit naar de virus part 2. dit werk ook gewoon. Ik kan dus 2 veschillende sounds tegelijk uit mn virus halen. Maar het probleem:

De klank die ik aanstuur met de edirol via ableton heeft heel erg last van hangende noten... Is dit op te lossen? (toen ik de controller direct met midi aanstuurde op de virus was er geen probleem...)

Ik neem aan dat je logic in wilt stellen om de virus multitimbraal met 16 midi kanalen aan te sturen.

Je moet daarvoor de environment aanpassen. Ik zit nu niet achter logic maar het gaat ongeveer zo: Ga naar de environment window, maak een nieuw multi-instrument aan, connect deze aan de virus TI software-instrument, selecteer de juiste fysieke input/outputs van midi, activeer de 16 midi kanalen en zet ze alle 16 in de arrange window. Nu kun je sequencen met 16 midi-kanalen en kun je die software instrument channel gebruiken voor het mastervolume en dat soort dingen.

Ik gebruik Logic 8 en ik laad gewoon 1 keer de virus ti, en vervolgens selecteer ik het kanaal en kies ik bij tracks ->more from same instrument. werkt het zelfde :) Dan pakt hij vanzelf het volgende midikanaal.

Iemand?;

oke dames und herren een vraag:

Momenteel heb ik de virus stand alone staan. Hij staat in multi mode. Met de keys van mijn TI stuur ik part 1 aan, part 2 stuur ik als volgt aan:
Ik heb een midicontroller van edirol die ik met usb heb aangesloten op ableton, via ableton stuurt hij midi uit naar de virus part 2. dit werk ook gewoon. Ik kan dus 2 veschillende sounds tegelijk uit mn virus halen. Maar het probleem:

De klank die ik aanstuur met de edirol via ableton heeft heel erg last van hangende noten... Is dit op te lossen? (toen ik de controller direct met midi aanstuurde op de virus was er geen probleem...)

Ik weet er echt geen oplossing op om eerlijk te zijn.

Heb je het al met een andere midi interface geprobeerd?

Drivers opnieuw geinstalleerd van de edirol?

Ableton opnieuw geinstalleerd?

Ter informatie ik heb zelf een edirol um-3ex met een macbook pro, en geen problemen met hangende noten hier, dus ik denk echt dat het aan ableton ligt of aan de drivers voor windows.

Back