Ervaringen Virus TI

we gaan het nog wel even uitproberen:

andere midi interface

-drivers heb ik opnieuw geinstalleerd.
-ableton heb ik ook vers geinstalleerd...
Met de midicontroller kan ik wel een softsynth aan sturen zonder hangende noten.
als ik die midicontroller direct aan de virus hang ook geen probleem. Je zou idd zeggen dat iets in ableton het laat hangen

Er zit volgens mij geen filter op. Als je de toetsen van de midicontroller gewoon rustig indrukt dan gaat er niets mis. maar als je heel snel wat toetsen 'inragt' of per ongeluk een toets aanraakt die naast een toets zit die je wil spelen dan zit het er dik in dat hij blijft hangen...

Mannen!

In project heb ik 2 kanalen virus TI gebruikt, alles loopt goed en oppeens doet mijn geluid van de ti het niet meer. (een uur geleden nog wel)

Wel krijg ik signaal binnen en is configureert de virus bij het opstarten van het project! alles doet dus normaal, behalve dat er geen geluid uitkomt!

Bij een nieuw project heb ik wel geluid van de ti! Ik werk met Cubase 4 en heb de laatste update van Cubase & Virus Control

Help me! aangezien dit project niet verloren mag gaan! ;)

(ps. Ook doet mijn cubase de laatste 2 dagen plotseling superlang met laden van een project!)

nieuwe snow

nieuwe snow

Net mijn Snow bakje afgehaald bij Feedback in Rotterdam, en na het openen van de doos kon ik mij wel voor mij kop slaan: alle zakjes waren reeds geopend, en de Snow zat niet in, maar op (?) zijn beschermende kartonnen doosje, gelukkig dat die tas er nog wel bovenop zat. Ik had nauurlijk in de winkel die doos effe moeten open maken om te checken wat er in zat: de naaiers daar bij Feedback. De Snow zelf zit ook onder de (honden?) haren, gedver. Ook mis ik een envelope die in de tas zou moeten zitten voor een labeltje (totaal niet belangrijk natuurlijk, maar gezien de situatie irriteert me dat toch)

Maar mijn vraag: er zit geen cd-rom bij, hoort dat ook niet? En slechts 1 'quickstart' handleiding, en geen uitgebreidere handleiding.

Net mijn Snow bakje afgehaald bij Feedback in Rotterdam, en na het openen van de doos kon ik mij wel voor mij kop slaan: alle zakjes waren reeds geopend, en de Snow zat niet in, maar op (?) zijn beschermende kartonnen doosje, gelukkig dat die tas er nog wel bovenop zat. Ik had nauurlijk in de winkel die doos effe moeten open maken om te checken wat er in zat: de naaiers daar bij Feedback. De Snow zelf zit ook onder de (honden?) haren, gedver. Ook mis ik een envelope die in de tas zou moeten zitten voor een labeltje (totaal niet belangrijk natuurlijk, maar gezien de situatie irriteert me dat toch)

Maar mijn vraag: er zit geen cd-rom bij, hoort dat ook niet? En slechts 1 'quickstart' handleiding, en geen uitgebreidere handleiding.

Nou, dat is een duidelijke 2e hands voor een nieuwprijs, bellen en nieuwe laten oprakelen (dus volledig schrinkwrapped) daar betaal je je goede geld niet voor natuurlijk

om even terug te komen op het virus verhaal met midi, ableton.

Ik heb geprobeert die usb niet te gebruiken dus met midi kabels: de midi kabel van de virus eerst naar ableton en dan een midikabel van de midicontroller naar ableton. In ableton die midi van de edirol Maakt niets uit, noten blijven hangen...

Nu heb ik het maar zo gedaan. De midicontroller met midi de virus in, dan een kabel van de virus midi through naar ableton. En het werkt nu goed zonder onzin.
Ik kan met de edirol mooi een 2e part van de virus bespelen en ik kan met de knopjes de tracks in ableton lekker freaken :)

Superfijne OS update voor de huidige Ti gebruikers inderdaad.

Misschien een goedmakertje van Access voor de slechte start met de Ti?

hele fijne update inderdaad.

aantal dingen die me direct al opvallen:\
- polyfonie ligt hoger (en geen tikjes bij zware dsp belasting en polyfonie overschrijding meer)
- envelopes zijn veel sneller nu.
- character settings voegen erg veel toe vind ik. dat hele modderige slechte laag kun je daar behoorlijk mee rechttrekken
- nieuwe fx settings zeer bruikbaar vooral die frequency shifter en distortion modellen
- editor is veel overzichtelijker zoals die nu is.
- wat ik jammer vind is dat de distortion mix niet in de routing gekozen kan worden. Vermoedelijk vergeten.

erg blij mee :)

Heb ik weer, loopt mijn TI vast tijdens de update. Niks meer deed hij. De enige optie was de stekker er uit. Van de regen in de drup. Nu doet hij niets meer, zelfs het lampje boven transpose knippert niet meer. Iemand tips?

Heb ik weer, loopt mijn TI vast tijdens de update. Niks meer deed hij. De enige optie was de stekker er uit. Van de regen in de drup. Nu doet hij niets meer, zelfs het lampje boven transpose knippert niet meer. Iemand tips?

ik zou het even na moeten kijken, maar uit mijn hoofd is de procedure om handmatig dit te herstellen de volgende:

1. stekker uit je virus ti halen
2. de exit knop ingedrukt houden
3. dan de stekker erin doen (terwijl je de knop nog vasthoudt)

volgens mij komt die dan in een hardware boot install mode (dan kun je de oude software uninstallen of opnieuw flashen via het control center wat je eerder hebt geinstalleerd)

Heb net Os 3.0 op een originel virus ti gezet en de nieuwe software geinstalleerd.

OP Baleton live duurt het opstarten van de nieuwe plugin wel heel erg lang (pakweg 2 minuten), maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn computer die ik gewoonlijk niet voor muziek gebruik.

Het o.s. op de ti zelf draait wat mij betreft prima. Ik ben vooral blij met de nieuwe delay algoritmen. Door de feedback net boven te 64 te houden blijft een delay potentieel eindeloos doorgaan en met de freq. en bandwidth parameter kun je sturen of dat nagalmen in het hoog of laag plaatsvindt. Een erg mooi nieuwtje dat op dit beest niet misstaat :)

ik zou het even na moeten kijken, maar uit mijn hoofd is de procedure om handmatig dit te herstellen de volgende:

1. stekker uit je virus ti halen
2. de exit knop ingedrukt houden
3. dan de stekker erin doen (terwijl je de knop nog vasthoudt)

volgens mij komt die dan in een hardware boot install mode (dan kun je de oude software uninstallen of opnieuw flashen via het control center wat je eerder hebt geinstalleerd)

Geweldig hij doet het weer. Quifster heel erg bedankt :mega:.
Ik zag al doemscenarios van nieuwe adapter tot opsturen naar Duitsland.

Geweldig hij doet het weer. Quifster heel erg bedankt :mega:.
Ik zag al doemscenarios van nieuwe adapter tot opsturen naar Duitsland.
deze oplossing heb ik al in het verleden (ik doe meestal gezellig mee met het installeren van beta's) gebruikt. Maar dit was altijd naar aanleiding van usb disconnects. Het is wel apart dat de virus in jouw geval helemaal geen teken meer van leven gaf. maar ja, gelukkig doet ie het weer.

Ja, bij Access gaan ze hard.

Anyway, heb een Snow sinds een week of 6, en vanaf dag 1 werkt hij onstabiel. Heb alle gekke dingen al gedaan, USB kaartjes veranderen, andere computer gebruiken, USB kabeltjes wisselen, virusje resetten, heb zelfs een PC volledig nieuw geïnstalleerd zonder succes. Access support was redelijk snel maar ze zijn radeloos....

Ook gewoon via midi werkt hij heel onstabiel, hij verliest regelmatig de sync.
Wat mij betreft een k*tbak, hoewel je op de sound en nieuwe mogelijkheden van OS 3 weer wel verliefd wordt.

Ik zal hem één dezer terugbrengen naar Feedback, hopelijk krijg ik zo een nieuwe mee want het is een fijn apparaat als het werkt.

Nog iemand zulke nare ervaringen ? Dit lijkt mij echt wel te gek.

Ja, bij Access gaan ze hard.

Anyway, heb een Snow sinds een week of 6, en vanaf dag 1 werkt hij onstabiel. Heb alle gekke dingen al gedaan, USB kaartjes veranderen, andere computer gebruiken, USB kabeltjes wisselen, virusje resetten, heb zelfs een PC volledig nieuw geïnstalleerd zonder succes. Access support was redelijk snel maar ze zijn radeloos....

Ook gewoon via midi werkt hij heel onstabiel, hij verliest regelmatig de sync.
Wat mij betreft een k*tbak, hoewel je op de sound en nieuwe mogelijkheden van OS 3 weer wel verliefd wordt.

Ik zal hem één dezer terugbrengen naar Feedback, hopelijk krijg ik zo een nieuwe mee want het is een fijn apparaat als het werkt.

Nog iemand zulke nare ervaringen ? Dit lijkt mij echt wel te gek.
ik zou dit een keer navragen op www.infekted.org

Ja, been there, done that.

Ik ga nu downgraden naar 2.7.3 en kijken of dat helpt.
De Snow werd geleverd met 2.7.5 er op.

Een ware haat liefde verhouding...
Anyway, als ik de Snow aanzet, dan zouden toch de patch ledjes moeten branden om aan te geven welke patch actief is, kan je ook wel op het display aflezen, maar bij mij branden die leds pas als ik een paar keer de 'exit' knop indruk.

Vonden ze bij Access wel heel gek, vandaar dat ze me aanbevolen het ding terug te brengen...

Er zal wel iets goed fout zitten.

Back