Ervaringen Virus TI

Beste forumleden,

Sinds een aantal weekjes in het toch wel trotse bezit van een snow.
Ondanks wat probleempjes vind ik het echt een erg veelzijdig synthje.

De probleempjes bestaan uit hangende noten, uitvallen van audio in combinatie met een hoge pieptoon en wat sync fouten.
Dit alles via usb audio en is niet afhankelijk van het aantal gebruikte usb outputs.
Wel doen de problemen zich vooral voor als VC geopend is in cubase (dus op de voorgrond) en op de browserpage staat.
Gek genoeg is het een stuk minder als je bijvoorbeeld de osc of filterpage zit.
Als ik VC weer sluit dan zijn de problemen nagenoeg weg.

Huidige setup is:

Laptop met 2.53 C2d met 4g ddr3 geheugen draaiende op Vista (Verse instal )
Cubase SX 3
Motu Ultralite MK3
Snow via een eigen ongedeelde usb aansluiting.
OS 3.03 geeft problemen en de nu geinstalleerde OS 3.01.09 geeft ook problemen.

Heeft er iemand tips voor mij?

Gr Michiel

OS 3.03 geeft problemen en de nu geinstalleerde OS 3.01.09 geeft ook problemen.

Heeft er iemand tips voor mij?

Gr Michiel

Ik had dezelfde problemen op 3.01.09 en 3.03, op 3.0.1.15 daarentegen werkt het om de een of andere reden een stuk beter, dus ik zou zeggen probeer deze OS versie eens.

Nieuwe Beta!

Nieuwe Beta!

Er is weer een nieuwe beta mannen...

hij draagt nummer Virus TI Installer 3.0.4.00 en de changelog luidt als volgt:

About TIOS 3.0.4.00 Public Beta
-SE: Vocoder stops working when used with audio streaming through VC (fixed)
-SE: Atomizer can crash or generate noise under certain circumstances (fixed)
-VC: OS3 parameters not responding to Section Lock (fixed)
-HI: (Virus TI Snow) MIDI In didn't work under certain circumstances (fixed)
-SE: Static input mode didn't work as expected with Virus Control (fixed)
-HI: Improvements to DSP heath checks
-SE: Possible crash when changing patches (fixed)
-IN: wrong product name in Windows Vista User Account Control message (fixed)
-VC: In VST3 Plug-Ins, all parameters are grouped in parts now and can be automated without mapping

Nou...3.0.3 leek mooi te werken,maar nu opent Virus Control niet meer...krijg de melding : "Audio driver failed. This can happen if you connected too many usb devices also try to install the software again."

Er is verder niks veranderd in de usb set-up (zelfde poort,zelfde aantal apparaten) en de software werkte naar behoren...

Heb toch maar alles opnieuw geinstalleerd alweer,maar helpt ook niet...

Probeer de support van Access te mailen,maar hun 'contact form' werkt gewoon niet...
Probeer in te loggen,geen succes (waarschijnlijk te oud) dus probeer 'sign up' maar ook dat werkt niet...wtf is daar aan de hand ? Trieste kutsite zeg...

3.0.5.00

3.0.5.00

weer een nieuwe beta, lost voor mij persoonlijk een bug op in ableton 8

About TIOS 3.0.5.00 Public Beta
--------------
-VC: Apple Mainstage lists all automatable parameters
-SE: Another possible crash when changing patches (fixed)
-VC: LFO1>Osc1/Osc2 and LFO2>Cutoff1/2 were linked (fixed)
-VC: Virus Control Amp EG Decay value doesn't change Amp EG Release Value any longer
-VC: Resonance 1 and Resonance 2 can be edited independently now.
-SE: Virus can crash when switching to Virus Control while input mode preset is selected (fixed)
-SE: A possible cause for "sneezing" (sudden reboots) found and fixed
-VC: (Win) Protools crashes with Virus Control/Virus TI Snow (fixed)

Ze moeten die site van hun eens aanpakken...je kan gvd niet eens een mail sturen...

Ze moeten die site van hun eens aanpakken...je kan gvd niet eens een mail sturen...

je hebt compleet gelijk. ik hoop dat ze bezig zijn met een andere.
ik heb 3.03 ook draaien. hier gaat het icm cubase5.01 prima tot nu toe...
ik heb hem alleen nog niet gestressed zeg maar... 3 parts hoog uit.
ik weet wel dat ik wacht totdat de final uit is. (3.1?)

Nou...3.0.3 leek mooi te werken,maar nu opent Virus Control niet meer...krijg de melding : "Audio driver failed. This can happen if you connected too many usb devices also try to install the software again."

Er is verder niks veranderd in de usb set-up (zelfde poort,zelfde aantal apparaten) en de software werkte naar behoren...

Heb toch maar alles opnieuw geinstalleerd alweer,maar helpt ook niet...

Wordt nog raarder : het ene Cubase project opent ie gewoon de Virus control,alles werkt...het andere project krijg ik die foutmelding...heel bizar...

Ik volg deze draad al heel lang met de intentie om ook zo'n machine te kopen, maar dan wel als alles soepel loopt...Ik denk niet dat het er ooit nog van gaat komen!! Suc6 voor de mensen die zich er op dit moment kapot aan frustreren. :halleluja

Ik volg deze draad al heel lang met de intentie om ook zo'n machine te kopen, maar dan wel als alles soepel loopt...Ik denk niet dat het er ooit nog van gaat komen!! Suc6 voor de mensen die zich er op dit moment kapot aan frustreren. :halleluja

Er zijn ook genoeg mensen die zich er niet aan kapot frustreren en dus ook niets hoeven te ventileren in deze topic.

Ik blijf het een geweldige synth vinden met een prachtige sound en de bugs die in de beta OS te vinden zijn neem ik voor lief.

Ga naar de site...klik op support...klik op de Hotline telefoon....send mail...
Hoe moeilijk is dat...???

Als je nou eerst eens gaat proberen voordat je met commentaar komt...want het werkt gewoon niet...via de hotline en de support links krijg je steeds een contact formulier,als je die invult en op continue klikt gebeurd er niks...

Als je wilt registreren of inloggen krijg je een scherm waar je gegevens kunt invullen,maar geen knop of optie om verder te gaan...

Bovendien ben ik al jaren een geregistreerd gebruiker (ik heb de bevestigingsmail opgezocht) maar pakt ie m'n log-in niet...

Dus...hou je commentaar aub voor je totdat je zelf iets geprobeerd hebt...hoe moeilijk is dat ????

Als je nou eerst eens gaat proberen voordat je met commentaar komt...want het werkt gewoon niet...via de hotline en de support links krijg je steeds een contact formulier,als je die invult en op continue klikt gebeurd er niks...

Als je wilt registreren of inloggen krijg je een scherm waar je gegevens kunt invullen,maar geen knop of optie om verder te gaan...

Bovendien ben ik al jaren een geregistreerd gebruiker (ik heb de bevestigingsmail opgezocht) maar pakt ie m'n log-in niet...

Dus...hou je commentaar aub voor je totdat je zelf iets geprobeerd hebt...hoe moeilijk is dat ????

Ipv. meteen met een heel verhaal te komen en me af te zeiken kan je het misschien ook in een andere browser oid. proberen.

Ik heb wel degelijk dit geprobeerd toen ik mijn commentaar poste.....doe dit zelf mbv. Firefox..en kon dus wel degelijk een contact formulier verzenden.
Als proof maar een snapshot gemaakt :

2zz2kqu.jpg

Ben zelf ook al jaren geregistreerd lid...maar heb me idd. opnieuw moeten aanmelden om het weer werkzaam te krijgen daar mijn oude login niet meer werkte.

Maar je bent de vriendelijkheid zelve merk ik wel....:doei:

Bij mij lukt het dus niet...ik werk gewoon met IE...heb het net weer geprobeerd,geen succes...

Sorry,maar jouw eerste reactie was nogal bot...("hoe moeilijk kan het zijn")...

Ik ben iemand die eerst zelf wat uitzoekt voordat ie post op een forum...maar aangezien die site van hun dus niet goed functioneert (en ik ben niet de enige die problemen heeft met die site...)...post ik m'n bevindingen hier...op zoek naar nuttige tips,niet naar commentaar...

Back