Ervaringen Virus TI

Sorry,maar jouw eerste reactie was nogal bot...("hoe moeilijk kan het zijn")...

Ik ben iemand die eerst zelf wat uitzoekt voordat ie post op een forum...maar aangezien die site van hun dus niet goed functioneert (en ik ben niet de enige die problemen heeft met die site...)...post ik m'n bevindingen hier...op zoek naar nuttige tips,niet naar commentaar...

Mijn excuses dan als mijn commentaar bot overkwam...was niet zo bedoeld....

In principe zoek ik ook altijd eerst iets uit om iemand te helpen of van dienst te kunnen zijn.

De problemen die jij aankaart heb ik ook al vernomen op het infekted forum...dus begrijp ook dat jij niet de enige bent hiermee.
Werk zelf met meerdere browsers...en had idd. het idee dat ie niet lekker werkt onder IE (wat wel vreemd is gezien dat deze het meest gebruikt word door iedereen)....maar wel goed draait onder FF.

kom jongens, geen ruzie maken.

De schuld ligt hier bij Access Music omdat het klungels zijn.
Een formuliertje dat maar in bepaalde browsers werkt, give me a break. Of je maakt er basic html van, of je ziet dat je javascript tenminste in de populairste browers draait, of je maakt er een flash applet van.
Die gasten hebben daar nog veel werk. Aan hun website én hun OS updates. En dat mag wel voor dat geld !

Nieuw: de Access Virus TF: Totally Frustrated ! Koop em nu !

Tja,las ik net ook op Infekted...ik wacht nog ff af of de boel verbeterd (tis nu toch te mooi weer om te muzieken) anders ga ik proberen op een andere manier hun te bereiken...d'r zit ook iemand van Access op die Infekted forums geloof ik...
Had ook al hun page op Facebook gezien,maar overal verwijzen ze naar dezelfde 'contact form' die dus niet werkt bij mij...

Als ik wil registreren krijg ik trouwens een grote balk over m'n beeld met een slot er op...kan ik wel gegevens invullen,maar verder niks...heel raar...

Ik sta op het punt een Virus TI desktop aan te schaffen, moet ik nog op zaken letten zoals het serienummer?

Zijn vroege uitgaves bijvoorbeeld slechter als nieuwere?

Alvast bedankt voor jullie feedback!

Naar mijn weten zit er geen verschil tussen de vroegere uitgaves en die van nu....misschien een revisie op de mainboard....maar dat is iets waar we niets van merken.

iig. alle potmeters checken of ze nog steeds netjes en stevig bewegen en niet wobbly zijn.
Ook natuurlijk de uitgangen checken qua aansluiting en de netheid/beschadigingen op de desktop zelf.

Mocht ie als rackmodel zijn gebruikt...vergeet dan niet te vragen naar de houten zijkantjes.

Hoi hoi, ik heb een mooie virus ti keyboard van 4 maanden oud op de kop getikt! Ik had nog nooit een ti in het echt gezien, maar degelijk spul zeg!

Een waardige vervanger voor mijn Waldorf Microwave XTK, ook duitse degelijkheid maar de xtk is oranje, die kleur kan de ti helaas niet tegenop.

Alleen die witte leds, ik krijg er echt koppijn van, kan je die ook dimmen?

Het zal hier al wel besproken zijn, maar Yo! Geen 64bit support? Had ik net alles fijn draaien. Maar goed, dan moet ik maar een stapje terug doen, ik hoop tijdelijk.

Het zal hier al wel besproken zijn, maar Yo! Geen 64bit support? Had ik net alles fijn draaien. Maar goed, dan moet ik maar een stapje terug doen, ik hoop tijdelijk.

Ja daar heb je helemaal gelijk in. De Total Integration blijft zonder 64 bit support niet meer dan een aanfluiting. De virus zelf is natuurlijk wel een gave bak.

Ze blijven met allerlei 'updates' en 'features' komen. Wie ze daar zoet mee willen houden weet ik niet, maar in een tijdperk waarin de computer (en dus ook mensen die meer dan 3,2 GB geheugen willen gebruiken en dus op 64 bit werken) een steeds grotere rol speelt bij het produceren van muziek, lopen ze bij access-music als je het mij vraagt fors achter door hier geen gehoor aan te geven.

64 bit

64 bit

Ik heb vanavond net mijn windows 7 64 bit installatie voltooid na meer frustraties dan je een mens aan wilt doen pfff

maar goed het draait...

het valt mij ook vies tegen dat ik zowel mijn motu 828 mk3 als mijn virus Ti niet kan gebruiken nu.

maar goed, win 7 is ook nog niet officieel uit (ik heb een gelicenseerde RTM versie van MSDNAA, dus ik ben er zelf mooi vroeg bij 8))

Gelukkig staat motu er wle om bekend om heel snel met nieuwe drivers te komen.

van Access is dit nog maar de vraag, windows xp x64 is er inmiddels ook al bijna 10 jaar... nooit een 64bit driver voor gezien. Motu daarentegen wel.

ik wacht gestaag af, ondertussen multiboot ik ik wel tussen XP x32, win7 x64 en Snow leopard...

Het programmeren op een 32bit platform vereist een zeer andere aanpak dan op de 64
variant.
Nu is het ook zo dat de synth en haar software erg buggy zijn. Daarom niet gek
dat access geen tweede beerput wil aanboren.

Laatst gewijzigd:
van Access is dit nog maar de vraag, windows xp x64 is er inmiddels ook al bijna 10 jaar... nooit een 64bit driver voor gezien. Motu daarentegen wel.
Nu is XP 64bit ook een behoorlijk ondergeschoven kindje natuurlijk.
Zowel in het bedrijfsleven als bij de consument kom je eigenlijk alleen de 32bit variant tegen (eerlijk gezegd ben ik in al die jaren bij geen enkele klant een 64bit XP tegengekomen). Met Vista zag je al een verandering en met Windows 7 ben ik eigenlijk wel overtuigd dat de fabrikanten zowel 32- als 64bit versies van hun software gaan uitgeven. Access is er in ieder geval ook al druk mee aan de slag, alleen geven ze (terecht) geen releasedata.

Dat de TI een nogal door problemen geplaagd project is, is bij iedereen bekend. Het heeft allemaal veel te lang geduurd, maar sinds OS3 is het ding goed bruikbaar in (vrijwel) iedere 32bit VST host.

Misschien dat dit een n00b vraag is, maar deze thread is zo lang geworden dat ik hem niet meer helemaal door kan lezen. Ik hoop dat iemand een antwoord heeft.

Ik heb dus een Virus Ti Keyboard gekocht en Viruscontrol geinstalleerd. Naast mijn Virus heb ik een M-Audio delta1010 waar ik een bassdrum mee afspreel die strak loopt, dit alles doe ik in Reaper. Mijn Delta1010 staat op 44.1khz bij een buffer van 128

Probleem 1: Als ik een deuntje afspeel via usb, met analoge outputs 1+2, is de timing slecht en hij loopt gewoon een aantal seconden achter. Dit heb ik ook als ik Renoise gebruik.

Hebben jullie een usb kabel bij de virus gekregen en was deze zilver? Ik heb er een zilvere usb kabel bij gehad, maar misschien is dat wel een usb1.0 kabel die er helemaal niet bij hoort en moet ik een 2.0usb kabel aanschaffen om deze problemen op te lossen.

Probleem 2: Verder kreeg ik na het factory resetten van mijn Virus, een poging om probleem 1 op te lossen, telkens de melding dat er geen virus gevonden kon worden, dit had ik voor de factory reset niet. Ik hoop dit op te lossen door viruscontrol opnieuw te installeren, waarna ik weer verder kan met probleem 1, pff gedoe.

Ik heb niet zoveel tijd, maar ik ben zo wel lekker bezig met mijn hobby enzo :?

Het programmeren op een 32bit platform vereist een zeer andere aanpak dan op de 64
variant.
Nu is het ook zo dat de synth en haar software erg buggy zijn. Daarom niet gek
dat access geen tweede beerput wil aanboren.

Het tweede deel van je uitspraak ben ik het volledig mee eens. Access kan zich het best richten op een zo stabiel mogelijke 32bit versie voor men 64 bit gaat bekijken. Echter is het echt niet meer zo dat de synth en de software erg buggy zijn. Er is sinds jij je Virus Ti verkocht enorm veel verbeterd (Dit blijft toch diep zitten of niet? :) Ik denk alleen dat deze draad meer heeft aan concrete en actuele info dan "klachten" van een jaar geleden).

De zeer andere aanpak tussen 32 en 64 bit programmeren ben ik het niet mee eens. De basis van je project zal anders zijn omdat het nu eenmaal 2 verschillende omgevingen zijn. Als je echter eenmaal op gang bent met 64 bit programmeren zullen de verschillen echt minimaal zijn, sterker nog, 64 bit heeft aanzienlijk meer voordelen dan nadelen (er is eigenlijk maar 1 nadeel en dat is dat dezelfde hoeveelheid data meer ruimte inneemt door de grote adressering). De memory footprint van een 64 bit applicatie zal dus hoger liggen dan die van dezelfde 32 bit applicatie.

64 bit heeft bijvoorbeeld niet alleen voordelen bij grote hoeveelheden RAM maar geeft ook voordelen met 4Gb RAM of minder. Het ter beschikking hebben van 64bit registers kan bepaalde routines aanzienlijk versimpelen.

Het grote probleem zit hem vaak juist in de driver ondersteuning. Fabrikanten blijven vaak alleen 32bit stuurprogramma's ter beschikking stellen en dit is wat de opkomst van 64 bit nog het meest vertraagd.

Ik heb vanavond net mijn windows 7 64 bit installatie voltooid na meer frustraties dan je een mens aan wilt doen pfff

maar goed het draait...

het valt mij ook vies tegen dat ik zowel mijn motu 828 mk3 als mijn virus Ti niet kan gebruiken nu.

maar goed, win 7 is ook nog niet officieel uit (ik heb een gelicenseerde RTM versie van MSDNAA, dus ik ben er zelf mooi vroeg bij 8))

Gelukkig staat motu er wle om bekend om heel snel met nieuwe drivers te komen.

ik wacht gestaag af, ondertussen multiboot ik ik wel tussen XP x32, win7 x64 en Snow leopard...

Dat is en blijft de pijn van early adopter spelen.

Dat er geen ondersteuning is voor XP64 is overigens niet zo vreemd.....juist omdat het een oud OS is en omdat er eigenlijk nooit veel animo is geweest voor een 64 bit versie van XP.

De echte vraag blijft denk ik of een 64bit versie je op dit moment voordelen gaat opleveren. Ik denk dat je voornamelijk tegen problemen gaat aanlopen en op dit moment beter af bent met de 32 bit versie.

Back