Ervaringen Virus TI

Als je beide transpose knoppen ingedrukt houdt, gaan alle bugs in 1 keer uit. Handig!

offtopic : Dat was weer lachen gieren brullen bij het lezen van de comments. :dubbel::halleluja
Vertel eens... Wie van jullie heeft net als maarten geprobeerd in het education menu te komen. ;)

Laatst gewijzigd:
3.1.00.00 werkte bij niet helemaal lekker onder osx.
Maar de nieuwe beta doet het prima los van af en toe een sync error.

Wat ik wel een beetje jammer vindt is dat je een clock sync lfo niet kan automaten.

Virus ti2 met alleen maar BUGS BUGS BUGS

Virus ti2 met alleen maar BUGS BUGS BUGS

( lang verhaal over meerdere updates en véél gezeik )

Heb nu zo ongeveer vanaf het voorjaar de virus ti2 in huis.
De eerste die we hadden staan was al vanuit de winkel stuk =(
en die hebben we ook direct omgeruild. Nu dachten we dat we eindelijk een virus hadden die het wel zou doen maar tot op HEDEN alleen nog maar bugs bugs en nog eens bugs. Met de nieuwe OS 3.0 hadden we at rondom instant crashes ,1 : probleem dat de LED lichtjes uit vielen en het display aan blijft, dit alles met een hele vervelende noise die soms niet meer weg te krijgen was, alleen als de stekkers eruit getrokken waren kwam de normale sound weer terug maar helaas ook vaak met een vage sound erin zoals een kleine cnisper of een vaag reverb effect. 2 : Als we meer als een geluid gebruiken missen we vaak de geluiden op de andere parts, dus hij geeft gewoon geen output meer op bv part 2 of hij geeft helemaal GEEN output meer en er komen gekke ruisjes of weer cnisperende geluidjes uit de speakers of helemaal niets. 3 : Het komt ook voor dat de virus niet helemaal uit valt maar dat er alleen die noise burst verschijnt ook at random en die blijft hangen tot dat we de virus overnieuw opstarten, en soms dan heeft hij nog steeds die noise en dus moet je weer herstarten en ook de sequencer. 4 : vééél hangende midi noten. ZO kunnen we hier geen muziek mee maken!!! Al deze problemen kwamen ook uit het niets....

Sinds we de beta 3.0.5 erop hadden gezet leek het verholpen te zijn met 80%.
Maar als we dan meer parts in de virus vst gingen gebruiken kwamen de problemen steeds vaker terug. Het lijkt erop of hij gewoon niet wilt dat we meerdere parts gebruiken =( Muziek moet toch blijven doorgaan hier en dus hebben we steeds het eerste part moeten exporteren om gezeik te voorkomen en zelfs op het eerste part kwamen er problemen terug ,zoals WEER die noise burst of soms heel eventjes en dan was hij weer weg maar dan was ook al het geluid verdwenen. Het einge verschil in problemen die de beta 3.0.5 had is dat de LEDS aan blijven staan als de crash kwam opdagen. Soms blijven de leds aan staan maar bewegen ze niet meer dus slaat de virus alsnog vast en soms dan is de virus nog steeds actief maar dan met die noise toon.

Toen hadden we de nieuwe OS 3.1 erop gezet en ook WEEER!! gezeik, maar dit keer nog heftiger als in de beta. We hebben nu geen gezeik meer met de noise burst en hangende noten die zijn zo goed als verdwenen. Nu hebben we een hele vervelende hoge hertz toon die ook zomaar ineens komt opdagen en niet meer te stoppen is alleen als de virus weer overnieuw herstart. Soms dan hebben we daarna geen geluid meer of soms wel maar dan weer met vage problemen zoals alleen geluid op de rechter speaker of helemaal geen geluid meer of vage cnispertjes in het geluid. Nu hebben we ook echt vaak last van missende sounds uit bv part 2 of part 3, dus moeten we een nieuwe sound op part 4 zetten en dan na een tijdje gaat die ook weer weg..... of is al het geluid weer weg. We hebben die problemen zelfs als de sequencer niet loopt en de play knop gewoon uit staat.

Ik heb echt vééél mailing gehad met access over al deze problemen maar ook zei komen niet met bruikbare informatie.
Er valt op een manier als deze niet te werken met de virus ti2. Dus onze ervaringen met het apperaat zijn echt rampzalig en frustrerend. We gaan nu ook zodadelijk de nieuwste OS 3.2.0.0.7 erop zetten en hopelijk..... gaat het nu beter. Ook gaan we de virus proberen op een macbook met logic express. We draaien overigens nu op windows XP cubase 4.5

We houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen in deze rampzalige zaak....

Inderdaad, daar ben ik weer :D

http://www.eccnl.eu/page/nl/themas/Kopen-in-de-EU#par4

Het geval is dat reparatie noch vervanging zin heeft. Winkeliers zouden deze
meuk niet mogen verkopen naar mijn mening en het lijkt mij ook dat winkeliers
geen zin hebben in dit ding naar Access op te sturen omdat het resultaat al
bekend is (het ding werkt gewoonweg niet) Dus de kans zal groot zijn dat je
je geld terug krijgt.

Punt 4 benadrukt :
Laat u niet doorverwijzen naar de fabrikant. De verkoper is aansprakelijk voor het naleven van de koopovereenkomst!

Kan zijn dat je de Ti met haar gebreken wil houden natuurlijk, maar dit is een mooie
oplossing aangezien Access niets doet aan een fatsoenlijk functionerend product.
Wat acces wel doet is de Ti2 (hopende op een naam zuivering waarschijnlijk) promoten
die net zoveel bugs kent. Access heeft geloof ik weinig kwaad in de zin maar het lukt
gewoon niet met dat bedrijf.

Quote van de tros radar site betreffende de consumenten wet ingegaan op 12-12-2001

Een "garantie" kan niet bewerkstelligen dat een consument deze rechten worden ontnomen.
Als de consument op grond van bijvoorbeeld de aard van het product en/of de daarvoor betaalde prijs, en/of de daarvoor gemaakte reclame mag verwachten, dat het gekochte in beginsel twee jaar probleemloos zal functioneren, kan de verkoper zich niet beroepen op de door hem slechts voor één jaar gegeven garantie.
Opmerkelijk is in dit verband de rol van de door anderen dan de verkoper gemaakte reclame van het product.
Op grond van een speciaal wetsartikel gelden mededelingen van bijvoorbeeld de fabrikant of de importeur van het product als mededelingen van de winkelier. Als de fabrikant bij de consument, via advertentie en/of direct mail, bepaalde verwachtingen heeft gewekt met betrekking tot het aangeprezen product, dan mag de consument daarop een beroep doen jegens de winkelier, bij wie hij het product heeft gekocht.

Laatst gewijzigd:
Ik laat die OS 3 ook (voorlopig) voor wat ie is.

Misschien een tip om eens OS 2.7 te proberen? Werkt heel wat beter en is ook prettiger voor je ogen (IMHO)...8)

Of werkt die niet met virus ti2?

Laatst gewijzigd:
Eindelijk loopt de virus zoals hij het hoort te doen. Ik hebben de nieuwe OS 3.2.0.0.7 erop gezet en een andere usb poort geprobeerd. Tot op heden helemaal geen gezeik meer gehad en kan alles lekker vol bouwen met de ti2 zonder dat hij flipt!! Beter laat als nooit, maar het heeft alles bij elkaar erg lang geduurd. Toch een flinke software blunder lijkt me. We hebben lang gedacht dat de fout misschien ergens in de computer zelf zat. Maar toch zit dat in de vorige OS updates.

Eindelijk loopt de virus zoals hij het hoort te doen. Ik hebben de nieuwe OS 3.2.0.0.7 erop gezet en een andere usb poort geprobeerd. Tot op heden helemaal geen gezeik meer gehad en kan alles lekker vol bouwen met de ti2 zonder dat hij flipt!! Beter laat als nooit, maar het heeft alles bij elkaar erg lang geduurd. Toch een flinke software blunder lijkt me. We hebben lang gedacht dat de fout misschien ergens in de computer zelf zat. Maar toch zit dat in de vorige OS updates.

Dat is een conclusie die je simpelweg niet zomaar kunt trekken.

Wellicht heeft Access een balans gevonden die voor jouw setup goe werkt, ik heb persoonlijk echter nooit problemen gehad met de TI mede als vele anderen.

Er zijn zo ontzettend veel computer/software combinaties dat dit soort zaken gewoon heel erg lastig 100% foutloos te implementeren is. Als deze release voor jou werkt is dat natuurlijk super, niets is zo vervelend als een apparaat kopen en er problemen mee hebben. Er is dus best nog een kans dat een bepaalde USB controller oid in jouw systeem de problemen heeft veroorzaakt.

Ik gebruik hem lekker over midi op Win7 enterprise x64. Werkt prima.

Als de 64bit driver uitkomt, ga ik wel updaten.

Als de 64bit driver uitkomt, ga ik wel updaten.

Schrijf mij ook maar in :)

(Mijn TI loopt met 3.1.0.00 trouwens nog steeds als een zonnetje, zelfs onder zware belasting geeft hij geen krimp)

Als ik me niet vergis is de beta 3.2.0.07 voor MacOS X al beschikbaar in 64bit, de rest zal dus spoedig wel volgen dus vermoed ik. (hoop ik)

TI OS 3.3.0.00 Public Beta is net gereleased.

Changelog :

About TIOS 3.3.0.0 Public Beta
--------------

This is a public beta which includes experimental support for Windows Vista (32 bit and 64 bit), Windows 7 (32 bit and 64 bit), MacOS 10.6 (32 and 64 bit).

It shouldn't be used in a productive environment.

Supported operating systems:
- Windows XP SP2 (32 bit and 64 bit)
- Windows XP SP3 (32 bit and 64 bit)
- Windows Vista (32 bit and 64 bit)
- Windows 7 (32 bit and 64 bit)

Not supported:
- Windows server versions are not supported

Limitations:
- The 64 bit versions do not support RTAS

Known issues:
- Occasional crash when re-installing or uninstalling the Virus TI Software Suite while a Virus TI is switched on and connected

Other resolved issues:
-DR: Audio input on Mac distorts (fixed)

Beuter! Ik wilde net naar het controllernummer voor de send van de reverb vragen, cc113 is de send knop, maar hij stuurt de delay aan en niet de reverb.

Maar laat maar ff zitten dan :)

Dan kom ik bij mijn volgende vraag:

Hoe dump ik een multi of single die ik gemaakt heb in de virus zelf naar viruscontrol? Na de installatie ging hij bij het openen van de plugin wel het geheugen syncen, maar ik kan mijn mooie patch niet terug vinden, hij staat gelukkig nog wel in de virus.

[edit] Ik werd vanmorgen wakker, en ik denk dat ik die patch op moet slaan in het ram geheugen, dan zal deze ook beschikbaar zijn in de plugin denk ik.[/edit]

Laatst gewijzigd:
Back