Ervaringen Virus TI

waarschijnlijk clipping.
Of de externe hard/software compressor verprutst de boel.

Nope. Om de proef op de som te nemen heb ik dat soort zaken niet eens ingeschakeld staan. Geen compressor, geen clipping. Alles blijft netjes in het groen. Heb er al meer over gelezen in dit onderwerp. Blijkbaar ben ik dus niet de enige die er last van heeft. Een kick in combinatie met een stevige lead lijkt de machine gewoon niet te trekken. De kick gaat dan anders klinken. De eerste maat gaat het vaak nog goed, daarna is het K.U.T.:(

nou lijkt me eerder een phasing EQ probleem hoor, een onbeat bassline en een kick gaan zelden samen

nou lijkt me eerder een phasing EQ probleem hoor, een onbeat bassline en een kick gaan zelden samen

Hmm daar zou ik nog eens naar kunnen kijken. Theoretisch gezien zou het moeten werken. Ik maak hardcore en normaal gebruik ik hardware om mijn kicks te oversturen. Dat doe ik ook gewoon live en heb nooit eerder phasing eq problemen gehad. Zorg netjes dat ik het spectrum goed invul. Ga er toch nog eens mee testen. Ik zou het op prijs stellen als iemand eens een keer zou kunnen testen en misschien ook kunnen posten hoe een lekkere hypersaw en een kick met veel distortion (allemaal uit de virus, niks extern) het samen doen. Bij mij in ieder geval niet al te best.
Ik weet dat er mensen gaan roepen dat ik ook eerst de kick kan maken, vervolgens samplen en dan...tja dat wil ik dus niet. Ik wil volledige controle over de kick houden om te kunnen variƫren.

Bedankt voor het meedenken Raphie!:baco:

Lijkt me ook een EQ probleem inderdaad. Dat kun je overigens doodsimpel testen.
- Stuur de Kick over output 1 naar je DAW en de Lead over output 2 naar je DAW.
- Neem ze tegelijk op.
- speel dan alleen de opgenomen kick af op spoor 1 in je DAW (waarschijnlijk klinkt die dan met power
- Speel dan de opgenomen kick af plus de opgenomen lead op spoor 2 in je DAW (waarschijnlijk is dan de kick kwa power veel minder)

Als dit dan hetzelfde gedrag heeft dan weet je dat je dit even simpel kan oplossen via je EQ settings of Filter settings van je sounds.

Ik geloof er eerlijk gezegd niet zo in dat de TI de sound verminderd van een patch als die meerdere sounds tegelijk afspeelt. EQ troubles ligt dan veel meer voor de hand.

@dtc

Ja, ik heb het ook, al vanaf het moment dat ik de TI kocht. Als ik een bepaalde kick pak en een bepaalde lead en deze tegelijkertijd afspeel, krijg ik een lelijke piep aan het begin van de kick, die de punch eruit haalt. Heeft niets met eq of externe plugins te maken, mijn Virus C en Virus Powercore hebben/hadden het probleem niet met dezelfde patches. De Access Helpdesk begrijpt er ook niets van.

Ik haal dus nooit meer een lead en een kick tegelijk uit de TI.

Verder werkt de Virus nu al een tijdje gewoon goed met zijn eigen usb kaartje. Alleen wanneer ik Cubase 4 start en het eerste project inlaad, geeft de TI geen geluid en staat er telkens in het scherm 'configuring Virus TI'. Nogmaals inladen en het probleem is weg. Heb ik ook altijd al gehad, maar er valt mee te leven.

Hey geweldig. Ik had al een beetje gehoopt dat jullie zouden reageren. Mede om het feit dat Quifster, zoals ik heb kunnen lezen in dit topic, gewoon los is op de machine en er dus veel over kan vertellen.

Ik was net met zijn voorstel aan de gang en helaas heeft dit geen oplossing geboden.:( De kick blijft precies zoals jij dat zegt een soort van piep aan het begin krijgen. Misschien dat mensen die niet extreem gaan dit nooit zullen ervaren, maar goed...wij dus wel.

Grappig dat jij Access er over benaderd hebt en dat zij er ook niets aan kunnen doen. Ik ga er een beetje vanuit dat het te maken heeft met de koppeling van een lfo of een envelope aan de pitch van de kick. Dit gebruik ik juist in mijn stijl graag om die lekkere beukende kicks te maken.

Gelukkig maak ik mijn kicks altijd anders, maar had eens wat variatie in gedachte. Helaas is het niet uitvoerbaar. Eigenlijk best triest voor een machine van die prijsklasse. Verder ben ik er zeer tevreden over. Het opslaan en werken aan verschillende projecten is nog nooit zo eenvoudig geweest. Ik zit echt vaker dan ooit mijn studio'tje.

Hiervoor had ik net als jou, Unholy, dus een virus-b en kon ik gewoon een lekkere kick naast een dikke lead draaien....vreemd, vreemd, vreemd. Ik werk nog steeds in cubase sx3 en met laden ed. heb ik nog nooit problemen gehad. Sinds ik de losse usb-kaart erin heb gestoken ook bijna geen last meer van wegvallende noten of dat soort grappen.

De kick blijft precies zoals jij dat zegt een soort van piep aan het begin krijgen.

gebruiken jullie presets?
zo ja welke 2 presets gebruiken jullie dan, dan ga ik het dit weekend ook eens proberen.

heb je wel de Kick op midi part 1 en de lead op midi part 2?
dit omdat de DSP dan niet gedeeld wordt en die piep misschien dan niet aanwezig is.

Het enige wat ik zelf ervaar als ik de machine tot de max stress is dat bij sommige combinaties er tikjes kunnen ontstaan in de release stage van een sound. Maar ik kan me ook voorstellen dat bij een combinatie van Distortion FX en andere FX's op de leads er ook rare situaties ontstaan. Zeker als je bijvoorbeeld de kick en Lead samen op de oneven parts (of de even parts) zet zou de DSP die de oneven (of even) parts afhandeld misschien de FX problemen veroorzaken.

wat ik wel weet is dat bijvoorbeeld bij snelle LFO's (boven de 122 speed) de LFO in de war raakt en je sound anders laat klinken. Ik doe dit zelf al automatisch op lagere speeds instellen , maar zeker bij de envelope en lfo instellingen zou zoiets dan best naar voren kunnen komen.

Ok cool Quifster. Sluit hier net alles af omdat ik op het punt sta om naar mijn werk te gaan. Ik zorg dat ik voor het weekend hier even wat presets post. Gaat me nu zo snel niet meer lukken. Zal je dan ook even een pb sturen.

Dat puntje van het verdelen over even en oneven midiparts had ik al ergens van jou opgepikt op het forum. Is een goede tip en houd ik altijd rekening mee. Kick stond bij mij dus op even, lead op oneven. Ook had ik een verdeling gemaakt over de USB outputs. Lead op usb out1 kick op usb out2.

Opmerking over de releasestage van sounds klinkt mij ook bekend in de oren. Daar gaat hij bij mij ook tikken bij maximale belasting. Soms kapt hij de staart dan ook gewoon af... Allemaal oplosbaar met een tactische verdeling over de midikanalen. Ga ik verder ook niet over zeuren, omdat je gewoon over de maximale belasting heen zit. Kijken hoe ver we gaan komen met het kickprobleem...:dubbel:

Ik heb vanwege een verhuizing/verbouwing eigenlijk een jaar of meer niet naar de TI omgekeken. Onlangs alle hard- en software ge-update en de 'probleem patches' weer even uitgeprobeerd, maar nog steeds precies dezelfde problemen.

Dat met de 'piepende kick' heb ik al vrij snel. Als ik een kick maak door de pitch van osc1/2 aan de filter envelope te koppelen (dat doe ik vrijwel altijd zo), de 2 filters erop los laat en deze kick vervolgens samen met een willekeurige lead gebruik.

Als ik thuis ben en tijd heb zal ik wel een kick patch op het forum plaatsen voor quifster.

ok, ik heb de boel hier weer up en running, die os3.3.0 versie op 64 bits draait hier megastabiel nu tot nu toe. Ik ben benieuwd naar die patches van jullie, even kijken waardoor dat probleem van jullie veroorzaakt wordt.

Ok quifster. Ben even uitgegaan van patches zoals ze standaard in de virus staan. Ik had het probleem voornamelijk bij zware leads en veel distortion op de kick, maar om aan te tonen dat de virus bij mij ook in de problemen komt bij standaard presets moet je even het volgende doen:

Op midikanaal 1: Analog BD HS (uit de drums categorie, patch nr 2)
Op midikanaal 2: DancnldySV (uit de leads catergorie, patch nr 118)

Om goed te kunnen horen wat er mis gaat adviseer ik je om een kick te laten lopen en te gaan spelen met de lead. Zet het volume van de lead helemaal naar nul (zodat je alleen de kick nog hoort) en ga langzaam het aantal tegelijk bespeelde toetsen opvoeren van 1 naar 3. Je zult merken dat bij het snel aanslaan van 3 toetsen tegelijk, de kick raar begint te klinken. :?

Dit gebeurt niet bij elke willekeurige lead, maar slechts bij bepaalde. Ik gebruik leads die veel dsp kosten in combi met veel distortion op de kicks. Dit is gewoonweg niet te doen met de ti. De virus b had hier geen moeite mee!!

@dct,

goeie beschrijving :okdan:

ik kon het direct reproduceren inderdaad, ik heb het ook. Wat er gebeurd is dat van de basedrum de attack fase van de filter envelope te laat start en de decay niet snel genoeg dichtklapt als je op de lead meerdere noten speelt.

Dat kun je simpel zelf ook testen door even de attack en de decay in je basedrum te veranderen, dan hoor je hetzelfde. Dat lijkt me geen DSP issue trouwens, maar gewoon een coding bug. Erg irritante bug trouwens aangezien snelle envelopes op filters toch wel belangrijk zijn en niet afhankelijk van andere zaken zouden mogen zijn.

Ik zal morgen nog eens verder testen of er omheen te werken valt.

Iemand die VirusControl vst al goed werkend met Renoise? Bij mij heeft ie de timing van een ladderzat varken.

Ik gebruik leads die veel dsp kosten in combi met veel distortion op de kicks. Dit is gewoonweg niet te doen met de ti. De virus b had hier geen moeite mee!!
Zeer herkenbaar! Ik gebruik zelf al jaren de Virus B en ook bij mij valt heel de punch uit de kick weg. De lead blijft echter altijd netjes overeind. Ik heb hier nooit een oplossing voor kunnen vinden.

Voor de kicks en de leads in deze tracks heb ik het maar opgelost door de kicks te samplen. Alles behalve ideaal want ik ben al mijn editing mogelijkheden kwijt!

PS: Ook ik denk dat het een DSP probleem is. Als je eenvoudige geluiden gebruikt of geen release op je lead dan is er niets aan de hand!

zulk een uitgebreide synth als de Virus TI, heeft dat nog wel een "eigen sound" ?

Ik bedoel met zoveel verschillende filters en zoveel modulatie-technieken kan je toch ontzettend veel originele geluiden maken.
Hoe kan dat ding dan nog "donker" klinken zoals je soms wel eens leest ? (vintage synth explorer)
Ik snap die commentaren echt niet.

TOS 3.3.4 is uit, mocht je het nog niet gezien hebben. Nog Ti gebruikers die met Renoise werken?

Voor de kicks en de leads in deze tracks heb ik het maar opgelost door de kicks te samplen. Alles behalve ideaal want ik ben al mijn editing mogelijkheden kwijt!

Vette tracks. Heb ze hier op vinyl!! Die editing mogelijkheden had ik dus ook in mijn kop zitten. Jammer, maar er moet een oplossing voor zijn... Zeker bij zo'n dure bak.

Geen Renoise hier spdk. Volgens mij weinig gebruikers in combi met de TI.

Back