Ervaringen Virus TI

Druk op de knop 'Live'

Ik heb nooit een delay. :D
dat is niet wat unholy bedoeld hehehehe :)

de knop Live is bedoeld om tijdelijk de delay compensation van de TI uit te zetten in je DAW. Dit is handig om de vertraging van het geluid tijdens het inspelen te verwijderen als je opneemt. Ik vind het zelf irritant als ik een solo speel op de TI in mijn track dat die vertraagd binnenkomt, dus tijdens het opnemen druk ik op de LIVE knop, zodra de part is opgenomen, dan zet ik de live knop weer uit en heb ik weer alle voordelen van de TI integratie.

Als je de live knop ingedrukt laat staan, heeft het hele TI integratie gebeuren dus geen zin, en zal de TI niet latency compensated in je track afgespeeld worden.

Druk op de knop 'Live'. Ik heb nooit een delay. :D

Een groot voordeel aan de TI zijn ook de updates met nieuwe mogelijkheden, de atomizer, de verschillende wavetable-mogelijkheden, de characters ( al gebruik ik ze nooit), de vele distortions... etc etc.

Volgens mij het grootste probleem dat de TI-serie afhankelijker is geworden van de PC, waardoor allerlei problemen ontstaan die verweten worden aan de TI, maar veel vaker te maken hebben met PC-hardware.

Oke, daar is dus de 'Live' knop voor. Ach, ik vind het best zo met alleen de USB outputs, ik heb nu net zoveel outputs als bij de Virus C en ik hou liever die 6 inputs op mijn geluidskaart over voor ruige distortion pedalen, die de Virus distortions toch wel overtreffen, hoewel daar ook leuke tussen zitten.

Ik heb nooit pc problemen gehad, mijn TI heeft zijn eigen USB kaartje en hij heeft altijd stabiel gedraaid. Echter, hij heeft sinds de release al bepaalde problemen met lfo's en envelopes, die de Virus C niet had en dit heeft Access tot op heden niet kunnen verhelpen.

Kennen ze bij Access de woorden "debuggen" en "beta-fase" ? :stupid

Ze komen telkens met updates, dus ze zijn constant met debuggen bezig, maar het lfo/envelope probleem (zie een stukje terug in deze draad), is blijkbaar niet bekend, niet belangrijk genoeg, of niet op te lossen.

Ik heb er welleens een melding van gemaakt maar toen kreeg ik steeds de vaagste antwoorden terug totdat ik iets had van 'laat maar'. Moet zeggen dat dat al een jaar of 2 geleden is hoor.

Oke, daar is dus de 'Live' knop voor. Ach, ik vind het best zo met alleen de USB outputs, ik heb nu net zoveel outputs als bij de Virus C en ik hou liever die 6 inputs op mijn geluidskaart over voor ruige distortion pedalen, die de Virus distortions toch wel overtreffen, hoewel daar ook leuke tussen zitten.

Ik heb nooit pc problemen gehad, mijn TI heeft zijn eigen USB kaartje en hij heeft altijd stabiel gedraaid. Echter, hij heeft sinds de release al bepaalde problemen met lfo's en envelopes, die de Virus C niet had en dit heeft Access tot op heden niet kunnen verhelpen.

Welke release hebben we het dan over? Ik draai de 3.3.0 en doet naar mijn weten netjes alles lfo's en envelopes zoals het hoort.

@ Quifster. Is dat zo met die 'live' knop? ( ik zal es de manual erbijpakken).

Ik heb echt helemaal geen latencyprobleem whatsoever bij inspelen. Zeker weten dat jullie strak inspelen...? :D

@ Quifster. Is dat zo met die 'live' knop? ( ik zal es de manual erbijpakken).

Ik heb echt helemaal geen latencyprobleem whatsoever bij inspelen. Zeker weten dat jullie strak inspelen...? :D

ja dat is zo, daar is die live knop echt voor bedoeld.

volgens mij speel ik wel strak in, maar of een ander dat ook vindt? hehehe

Een vraagje omtrent de Virus Indigo (I).

In de specs lees ik dat deze softwarematig volledig overeenkomt met de Virus B, daar ze dezelfde OS delen.
Toch zie ik maar 2 osc's op de frontpanel. Is die 3de osc. niet direct editeerbaar ofzo ? Of zit die ergens verscholen onder een druktoets ofzo ?

Ter verduidelijking, ik bezit deze synth niet, ik heb gewoon naar wat foto's gegoogled.

EDIT: nou merk ik dat de knoppen layout van de Indigo volledig overeenkomt met de Virus B. Maar de vraag blijft, waar zit die 3de osc ?

Vind het echt zeer netjes dat dit wederom beschikbaar is voor TI1 bezitters.

Ik hoop dat deze versie nou es goed werkt met Renoise, daar wil ik wel een distortion voor inleveren.

Back