Ervaringen Virus TI

Ben ik wel geinteresseerd in welke. Sylenth1 bijv (ik noem maar wat)?

Ligt er aan wat je er mee wilt natuurlijk...persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van Sylenth1,NI Massive,Fabfilter Twin2 en Tone2 Electra-X...

Ik ben zeker nog niet uitgekeken op de Virus. Maar wel op zoek naar spul voor erbij. Met alleen de Virus klinkt het toch altijd wat te veel hetzelfde.

Ligt er aan wat je er mee wilt natuurlijk...persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van Sylenth1,NI Massive,Fabfilter Twin2 en Tone2 Electra-X...

dat zijn inderdaad fijne vsti's. Ik zelf zou de virus TI wel missen omdat voor de muziek die ik maak het toch een bepaald klank karakter toevoegt die ik niet terug vindt in andere synths (vooral in het mid EQ gebied).

behalve Nexus gebruik ik helemaal geen VSTi's meer, ik "limiteer"mijzelf tot:

Virus Ti
MOOG Voyager
MOOG Slim Phatty
DSI Prophet08
Yamaha MOTIF Rack XS

Verder ITB
METRUM
NEXUS

en that's it. bevalt prima, hoef nergens over na te denken en werkt en klink goed

Ik zit er ook aan te denken om de Virus TI weg te doen nu hij nog wat waard is. Het werkt wel makkelijk en klinkt wel lekker, maar de TI is het enige in mijn setup dat toch regelmatig problemen geeft. Out of sync, latency bij het inspelen, noten die blijven hangen enz. Na zoveel jaar ben ik dat wel een keertje zat. En tegenwoordig is hij toch wel aardig vervangbaar door softsynths.

Daarintegen is het ook wel weer een fijne (en mijn enige) midi-controller, dat zet me ook weer aan het twijfelen.

Ik zit er ook aan te denken om de Virus TI weg te doen nu hij nog wat waard is. Het werkt wel makkelijk en klinkt wel lekker, maar de TI is het enige in mijn setup dat toch regelmatig problemen geeft. Out of sync, latency bij het inspelen, noten die blijven hangen enz. Na zoveel jaar ben ik dat wel een keertje zat. En tegenwoordig is hij toch wel aardig vervangbaar door softsynths.

Dat is precies wat ik ook dacht ;)

Sinds het laatste OS toch een aantal niet zo fijne problemen hier. lijkt wel of Cubase af en toe een beetje haakt en patches "verlopen" op de TI alsof er willkeurig modulatiecontrollers gevoed worden. hierdoor loopt resonantie of detune zomaar spontaan op. Niet fijn. Geef de unit de komende weken nog een kans (ff terug naar vorige OS) maar als het zo blijft dan gooi ik de mijne ook te koop. Hoe lekker en mooi die ook klinkt.

ruis in de virus ti2

ruis in de virus ti2

Ik heb vorige week mijn pc wat opgeschoont alles weer goed werkende maar nu zit er bij mijn virus ti een dikke ruis in het geluid.

Dit komt alleen maar als ik de outputs via de usb instel. Bij de externe outputs heb ik dar geen last van.

Iemand hier ervaring mee?

Goeie s'avonds!

Ik zit met een probleem en misschien dat jullie me uit de brand kunnen helpen.
Ik werk met FL Studio 10 en heb me Virus TI Desktop aan me pc hangen door middel van usb.
Ik heb hem al een tijd aan de praat en als ik 1 laag afspeel geeft ie absoluut geen problemen.
Hij geeft echte vette sounds weer en kan er ontzettend veel mee doen!
Maar zodra ik meerdere layers wil afspelen valt het geluid soms weg of begint ie te kraken.
Ik heb al een tijd op internet gezocht en weet niet wat ik moet doen.

Hebben jullie nog tips om dit te verhelpen?

Groeten,

Wouter

1 tip, en das misschien wel de gouden tip..

Stap over op Cubase ;-)

Of, wellicht ben ik te kortaf met antwoorden maar zit je niet aan je maximale voices?
Dit geeft namelijk ook het resultaat in noten overslaan, en problemen met polyphony.
Probeer de sound eens op mono te zetten, kijken of dat dat helpt?

Succes!

Ja ik doe ook dingen gedeeltelijk op cubase!
Kom er net achter dat op Cubase hij ook niet geheel vlekkeloos loopt!

Ik zit nu op 8 voices, meer kan niet!
Kan dat helpen Mono? Nooit van gehoord aangezien alles uiteindelijk op stereo uit komt.
Klinkt je geluid dan niet ongelofelijk kut als je het naar stereo maakt?

Ja ik doe ook dingen gedeeltelijk op cubase!
Kom er net achter dat op Cubase hij ook niet geheel vlekkeloos loopt!

Ik zit nu op 8 voices, meer kan niet!
Kan dat helpen Mono? Nooit van gehoord aangezien alles uiteindelijk op stereo uit komt.
Klinkt je geluid dan niet ongelofelijk kut als je het naar stereo maakt?
Mono = Monophonic (Dit heeft niks met het stereobeeld van je sound te maken)
Monophonic wil zeggen dat er maar 1 noot tegelijk afgespeeld word en kan worden..
Je kunt dus niet meer dan 1 noot tegelijk spelen, meestal wel aan te raden voor een lead/synth sound dat veel stemmen gebruikt.
Om nog meer stemmen te krijgen kan je evt nog de reverb en delay van de virus intern uitzetten, je unison uitzetten of verminderen, of misschien nog 1 osc (sub-osc) uitzetten..

Edit* Wil je het meeste uit je virus halen, gooi dan de VST versie weg, en ga werken met midi! :-)

En om nog betere kwaliteit te behalen is het handig unison niet te gebruiken, een lage decay te hanteren, geen modulaties toe te passen en de sub osc uit te zetten :D

ik heb een beetje een haat liefde verhouding met dezern synth.
Heb em al tig x willen verkopen, maar de sporadische keren dat ik hem dan weer aanzet blijft ie me verbazen.

Dat is precies wat ik ook dacht ;)

ik heb een beetje een haat liefde verhouding met dezern synth.
Heb em al tig x willen verkopen, maar de sporadische keren dat ik hem dan weer aanzet blijft ie me verbazen.

Daar heb ik ook last van.
Alleen ben nog niet de vst tegen gekomen die in mijn oren klinkt als de TI.

Iemand misschien een aanraad vst tip?

Alleen ben nog niet de vst tegen gekomen die in mijn oren klinkt als de TI.

Iemand misschien een aanraad vst tip?
Er zitten enkele pareltjes onder de VSTs. Dat is dus zeker niet het probleem.

Maar eentje dat "exact" klinkt als de Virus ? Helaas nog niet tegengekomen.
Ik weet overigens niet waar het geheim ligt bij de Virus. Als iemand daar misschien een opinie over heeft ?
Mij lijken het vooral de FX te zijn die zo heerlijk zuiver klinken. Die Phaser hoor je zo heerlijk rollen.

rond 4:08
Dat opkomend geluid. Hoor hoe zuiver dat komt aanrollen.
Dat heb ik toch nog nooit uit een andere synth weten komen...

Wat zit erachter ??

rond 4:08
Dat opkomend geluid. Hoor hoe zuiver dat komt aanrollen.
Dat heb ik toch nog nooit uit een andere synth weten komen...

Wat zit erachter ??
daar zit niets bijzonders achter, dat is gewoon hoe een virus ti klinkt. Zo klinken de sounds uit mijn ti net zo.

access is gewoon heel erg sterk in het mid en hoog, laag is het niks, maar daar heb je weer andere synths voor.

Back