kiezen tussen nord modular of rack

Lukast

ruisend lid
Kheb zoon zin om n synth te kopen maar ik kan niet meer kiezen tussen:
nord modular keys of die rack 2

wie weet wat het leukste is?

Gezien je sig zou ik je adviseren voor de Rack2 te gaan. De modular is héél erg gaaf, en als je veel tijd te investeren hebt, kun er veel van leren, maar ik zou beginnen met de Rack2 en later -als je nog wilt- voor de modular gaan...

Edit: heb je nu snel je sig aangepast? Er stond dus: =) synth analfabeet =)

:) ach je ziet hoeveel ik heb gepost en hoelang ik lid ben en ik zag zo mijn handtekening en ik dacht van dat ik in die anderhalf jaar tijd wel iets geleerd had :D

Voor mij geld het tegenovergestelde. Na de aanschaf van de Nord Modular was de Rack2 een eitje en had ik er veel plezier van. De NM is heerlijk om eenvoudige zaken op te zeten en er veel van te leren.

Wout

ik heb ook heel veel van de modular geleerd, maar je moet er echt wel tijd insteken, anders raak je alleen maar gefrustreerd! De modular werkt fantastisch als je: een PC en tijd hebt, en synthese je ding is...

ehm mijn eerste synth was een Nord Modular! Juist om het hele principe te leren kennen is deze synth perfect. En zo moeilijk is het nou ook weer niet. Ik ben het helemaal met Lacertus eens. Synthese is niet mijn ding (heb nu alleen een jx-1, dat zegt al genoeg) daarom heb ik hem na vele andere synths ook te hebben uitgeprobeeerd weggedaan.

Ok dan ga ik opzoek naar de modular want ik houd wel van leren en frustratie

Origineel geplaatst door Lukast

Modular lijkt me ook een prima keus als je veel wilt leren.

offtopic: je houd van frustratie? wow... ik vind echt niets erger dan gefrustreerd raken in me flow.

Origineel geplaatst door Lukast
Probeer eerst eens de software van de G2 modular. Die kun je op je gemak uitproberen :).

Zelf zou ik voor de modular gaan - dit is een "superset" van de Rack 2. Bijleren kun je nog altijd, apparatuur uitbreiden is duurder :).

Origineel geplaatst door Raph

offtopic: je houd van frustratie? wow... ik vind echt niets erger dan gefrustreerd raken in me flow.

eerst een week gefrustreed programeren en daar na flowen

Back