Clavia Nord lead 2 midi out vraagje

dextah

Ouwe rot
Heb een Nord lead 2 te leen.
Deze ontvangt midi maar stuurt geen midi uit.
Nou heb ik vrij lang een Nord lead 1 gehad maar ik kan me niet meer herinneren of er een bepaalde setting was hiervoor..

Is dit een instelling of is die midi output dood? Verschillende kabels en interfaces geprobeerd
Het gaat om de key versie.

Losgekomen soldeer. Je kan de nord toevallig niet zeggen dat de out een thru is?

even de soldeer bijwarmen met n bout kan n verschil maken

Het is zeker mogelijk om de Nord Lead 2 te gebruiken als Midi controller.
Kan zijn dat je "Local mode" uit moet zetten.

Zie pagina 61 van de manual: https://www.nordkeyboards.com/wt/documents/217/Nord Lead 2 English User Manual v1.0.pdf

Ik had die manual al doorgespit.
Het gaat niet om controller mode maar gewoon om gewoon midi op te nemen vanaf de nord.
Nu gebruik ik hem als module en denk dat of wat klinkse zegt of een factory reset moet gebeuren.
Mischien heeft hij een midi of sysex iets gehad waardoor dit is.. en kan een reset helpen maar kan niks in de manual vinden

Gebruik / ontvang je wel het juiste MIDI kanaal? De NL2 is multitimbraal en je kunt de kanalen instellen, dus. misschien transmit 'ie op ander kanaal dan de ontvanger.

:)

ik herstel niet zomaar andermans spul zonder akkoord hoor. Of doe n poging.
En ik heb al veel spul hersteld (van mezelf) maar o jee vandaag wordt mijn ESQ1 alweer wakker met n dood scherm dus die mag vanavond open om de flatcables uit en in te steken, ms ook maar eens reinigen.

Back