Zo, rechtstreeks de output opgenomen, dus achteraf geen trucjes met verdubbelen en full delay enzo. Ik heb in de plaats een crossdelay erop gezet, en ik vind het resultaat zo ook wel leuk en eigenzinnig.
Ik lees over één chorus waarvan ik het vrij zeker is, da's de Dynacord TAM-19.
Zowiezo een erg leuk apparaat denk ik!
Ook de Dynacord CLS-222 gebruikte 'm, maar als leslie-simulator, niet als chorus.
En verder zal het je nog verbazen in hoeveel bakken die BBD gebruikt werd. O.a. de good-old Solina Strings heeft 'm in drievoud in de chorus zitten, lees ik hier.
Zowiezo was het chipje nogal populair voor gebruik in (italiaanse) stringbakken, geloof ik. Misschien daarom ook wel de Elka-connectie.
Trouwens, die BBD's zijn nog gewoon te koop bij o.a. Senso.
Kan je lekker ook zelf een chorusje van brouwen, Cata!
Thanx die ga ik in de gaten houden. Ziet er cool uit
Helaas ben ik zelf niet zo technisch dat ik er zelf 1 kan bouwen en
weet niet of die elka chorus makkelijk na te maken is. Weet wel dat er voor de chorus weinig onderdelen inzaten. Ik had ooit wel de schema's. Heb ik niet meer.
Origineel geplaatst door Nicolas 2000 Zo, rechtstreeks de output opgenomen, dus achteraf geen trucjes met verdubbelen en full delay enzo. Ik heb in de plaats een crossdelay erop gezet, en ik vind het resultaat zo ook wel leuk en eigenzinnig.
mooie romantiesche klank , heb er eentje met de eminent , paar keer galyeerd , is niet verboden toch
alles eminent door de smalstone, op de drum na dan.
Ik was aangenaam verrast van hoe "jarre" de MS2000 phaser kon klinken, op zijn eigen manier weliswaar. Maar die eigenheid is ook wat waard. Zo'n analoge philicorda gebruiken laat het eindresultaat in ieder geval ook lekker natuurlijk klinken. De eminent is buiten, dus die kan ik er niet meer doorheen jagen .
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.