DE phaser

lekkere klanken die phasers , valt me op dat die smalstone een soort sweep maakt in de hoge freqenties 8 ,12 khz .
af en toe gaat die over de kop bovenin , heerlijk is dat ,soort extra filtereffect:)

Hanz, dit is oneerlijk voor mensen die geen eminent hebben! ;)

ff serieus: klinkt super!

Ben een tijdje weggeweest uit de muziek. Nog geen echte eminent emulator ondertussen?

Origineel geplaatst door turtel
8~

zo'n geile pic dit .. maar eh boys wat dachten jullie van Mu-Tron's pedaaltjes .. die small stone klinkt iid creamy maar ook een beetje ielig .. dat perc voorbeeld van iemand in dit topic is wel vet btw ..

en hoe verhouden die nieuwe van 58 euro met de orginele nou ? das me nog niet helemaal duidelijk namelijk .. txs

Aha.!!

Mutron :)
Dat zijn mooie pedalen joh!
Van de Bi-Phase hebben veel mensen vast wel eens van gehoord. Erg duur.
Maar er zijn ook nog de Phaser 1 en Phaser 2.
Retevette dingen zijn dat.

Attachments

• mutron-phasors-ax.jpg
    mutron-phasors-ax.jpg
    56,1 KB · Bekeken: 105

Attachments

• aaaaaaaaaaaa.jpg
    aaaaaaaaaaaa.jpg
    43,4 KB · Bekeken: 112
Origineel geplaatst door turtel
zal wel een hele heftige phaser zijn

De mu-trons zijn heel erg heftige phasers ja! Erg dik. Ik vind (of vond beter gezegd :D) het persoonlijk leuk om over meerdere "kleuren" phaser te beschikken. Iedere phaser kan iets extra toevoegen.

Maar de mu-trons steken er wel met kop en schouder bovenuit hoor!

Er staat er trouwens een te koop op het forum. :D

er staan leuke beschrijvingen bij http://www.harmony-central.com/Effects/Data/Mu_Tron/

vooral jimmy hendrix was ook fan ..

maar niemand die die oude naast de nieuwe small stone phaser heeft staan ?

trouwens nog effe iets heel andere phaser .. ik kan me die eerste simsynth op pc herinneren ( zit nu in fruity loops) waar je echt de meest zieke en diepe phasers kon bouwen .. zwaar onderwatergeludien en ik moest ook meteen aan carl craig denken destijds .. maar das alweer 10 jaar geleden dat ik daar mee speelde ..

Leuke Thread.
Ook geruststellend, ik ben dus niet heel raar. Dacht dat ik de enige was die het belangrijk vond om over veel verschillende phaser geluiden te beschikken.

heb zojuist weer es n leuke marktplaats aankoop gedaan..

een tokai tph-1 phaser en
een obscure electrolabs phaser

volgend jaar meer erover

De phaser die in de Korg MS-2000 zit, kan je daar wat mee (vergeleken met small stone)?

Die truc om de track te dupliceren, eentje links en eentje rechts pannen, en eentje daarvan een 100% wet delay te geven (tijd van delay zelf mee prutsen) is er eentje om te onthouden, het maakt het geluid minder gestroomlijnd en dat is in dit geval goed! En ook eenvoudig te doen in bv logic, lijkt me.

Ik heb overigens een (echte) philicorda 751 doorheen een (echte) small stone gehoord, en dat klonk ook zonder deze tru al opmerkelijk als Jarre. Als die Korg phaser niet voor jarreklanken geschikt is (voor modernere phaserdingen is hij vast geschikt), dan overweeg ik toch aanschaf van een small stone. Ze zijn niet meer zo krankzinnig duur als even geleden (ik zag ze tot 150 euro gaan...)

Origineel geplaatst door J@ker
heb zojuist weer es n leuke marktplaats aankoop gedaan..

een tokai tph-1 phaser en
een obscure electrolabs phaser

volgend jaar meer erover

Attachments

• image(152).jpg
    image(152).jpg
    23,3 KB · Bekeken: 110
en de tokai..

die bell ziet er wel cool vintage uit maar hij is wel wat minder heftig dan de tokai..of subtieler.. lijkt alsof ie alleen lage tonen doet ofzo

Attachments

• image(153).jpg
    image(153).jpg
    17,4 KB · Bekeken: 99
de tokai met beginnetje van de jarre-phasertest..weetnie of k de delay shit goed hebgedaan, maar t idee is duidelijk

ik vin m wel lekker

Attachments

• tokai.mp3
    800,7 KB · Bekeken: 124
de bell electrolabs..

zou er iets mis mee zijn.. ik vin t zon vaag ding
mist ook heel wat hoog/laag

Attachments

• bell.mp3
    850,2 KB · Bekeken: 109
Origineel geplaatst door J@ker
de bell electrolabs..

zou er iets mis mee zijn.. ik vin t zon vaag ding
mist ook heel wat hoog/laag

hij is best leuk die electrolabs , misschien een paar keer door de phaser halen ,ik doe het altijd layeren die phasers , scheidt de freqenties , laag een keer , en hoog twee keer , oeh , laag moet je midden houden hoog pannen links rechts , mooiste is nog een keer hoog in het midden , is mooi om te horen omlaag gaan en tegelijk onmhoog.

:okdan:

Origineel geplaatst door Hanz
In het geval van de synthex is dit de Philips TDA1022 met 512 stappen, lees ik hier.

Weet je in welke chorus die Philips chip nog meer zit Hanz? Of is dat een onmogelijke zoektocht?

Die Tokai uit het voorbeeld klinkt trouwens ook wel lekker

Back