[gespot] Jupiter8 op marktplaats

Origineel geplaatst door DJ_C-Code
Ik snap mensen die hier ook een slaatje uit proberen te slaan niet. Ik lees hier via het forum zo'n zielig verhaal over een gestolen filterbank Q, maar diezelfde mensen die hier geschokt op reageren zouden een ander goedkoop aangeboden apparaat (wat normaal veel geld kost) zo kopen.

maar vergeet niet dat er nog altijd mensen zijn die echt niet weten wat het waard is.. ouwe rockers die denken: "joh ik heb gehoord dat die tb-303 van me nog veel geld waard is, es kijken of ik em kan verpatsen voor 250 euro !"
Ze zijn er niet veel, maar ze zijn er wel...geloof me...

equate

Origineel geplaatst door bob303vs909
precies...wie heeft er laatst nog een ms2000 voor 300 euro weggekaapt....den denk je ook, dat klopt niet....

tuurlijk....

dus vooral die ms-20 voor 20 euro op de rommelmarkt NIET KOPEN want die kon wel es gestolen zijn...

duh..

equate

oja als je bv een ad plaats op 2 de hands.nl dan word je soms getipt mensen zo van hier kun je ook gratis adverteren !!
enkelt wat ik niet snap is als je die 6 E niet wil betalen je
niet je tel nr er bij zet werkt snel
en volgens mij gaat het niet al te best met marktplaats duurt
lang voor dat je je bod kunt bevestigen

Origineel geplaatst door equate

maar vergeet niet dat er nog altijd mensen zijn die echt niet weten wat het waard is.. ouwe rockers die denken: "joh ik heb gehoord dat die tb-303 van me nog veel geld waard is, es kijken of ik em kan verpatsen voor 250 euro !"
Ze zijn er niet veel, maar ze zijn er wel...geloof me...

equate

Ze zullen er ongetwijfeld zijn...........
Maar diezelfde mensen kunnen in jou ogen net zo goed een rocker zijn die gisteren bij een collega producer zijn studio heeft leeg gejat.....en er nu snel vanaf moeten omdat ze er anders heet bij kunnen zijn.

Ik geloof best dat er mensen zijn die voor onzin bedragen dingen verkopen, omdat ze niet beter weten. Maar wie zegt dat ze het echt niet weten.............en dan nog.........als iemand even bij een zoekmachine "roland jupiter 8" intikt ziet ie meteen dat het ding enorm veel geld waard is..........

En vergeet niet als jij dan gepakt word voor heling ben je er HEET bij........en maak je een aantal jaren alleen nog maar muziek op de tralies van je cel !!:doei: ....en dan baal je

lijkt me best wel een inspirerende omgeving ;)

Ze zullen er ongetwijfeld zijn...........
Maar diezelfde mensen kunnen in jou ogen net zo goed een rocker zijn die gisteren bij een collega producer zijn studio heeft leeg gejat.....en er nu snel vanaf moeten omdat ze er anders heet bij kunnen zijn.

Ja hallooo ....
beetje paranoia aan het worden?

Natuurlijk moet je wel je gezonde verstand erbij blijven houden als je iets koopt van iemand wat (in jouw ogen..)
wel heel erg goedkoop is.
Lijkt me toch wel dat je het meestal kunt inschatten wat voor vlees je in de kuip hebt...
Maar ik ken genoeg mensen die leuke spullen hebben gekocht voor heel weinig geld.
En trouwens, hoe kun je op voorhand dan weten dat die Jupiter 8 die je voor 1500 euro op marktplaats van iemand koopt NIET gestolen is en de MS-20 voor 20 euro wel??

equate

Daar heb je gelijk in.....maar luister; in het 2de geval ben je niet strafbaar, want als jij iets koopt 2de hands tegen een acceptabele prijs......(ook al is het gejat) kunnen ze je niet verwijten dat je beter moest weten..........Ook al ben je dan nog je net gekochte spullen kwijt

De nederlandse wetgeving hanteert regels bij heling, en als jij een producer bent met een studio vol met dure equipment, en jij ziet een jupiter 8 voor 100 euro staan, en jij denkt..........shit dat apparaat is VEEL meer geld waard........en je koopt het dan, en ze traceren je via degene die het gestolen heeft, ben jij ook strafbaar.........

Dit heeft niks met paranoia te maken, maar eerder met gezond verstand............die apparaten hebben niet voor niks serie nr's.

De nederlandse wetgeving hanteert regels bij heling, en als jij een producer bent met een studio vol met dure equipment, en jij ziet een jupiter 8 voor 100 euro staan, en jij denkt..........shit dat apparaat is VEEL meer geld waard........en je koopt het dan, en ze traceren je via degene die het gestolen heeft, ben jij ook strafbaar.........

Dit heeft niks met paranoia te maken, maar eerder met gezond verstand............die apparaten hebben niet voor niks serie nr's.

nou..dat zal denk ik wel meevallen... Wat is een vintage synth waard? 100 euro? 500 euro? 1000 euro?... zeg het maar...
Is inderdaad misschien wel een waar als je een partij met de
nieuwste nokia's kunt krijgen voor 100 euro...maar in dit soort gevallen lijkt me dat toch allemaal een beetje moeilijk te bewijzen.

En trouwens, serienummers zitten er vooral ook op om productietechnische redenen, niet alleen als "beveiliging" tegen diefstal.

equate

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Gisteren is die advertentie van die pro-one ook al weggehaald. Marktplaats is goed bezig! Wat heeft het nog voor zin om daarop te kijken vraag ik me dan af..

vind ik een normale zaak als je een pro one aanbied voor 75 euro dat die advertentie verwijderd word.
ik had die grappenmaker al meteen gemaild dat ik hem wel ff op zou komen halen.

Origineel geplaatst door equate

nou..dat zal denk ik wel meevallen... Wat is een vintage synth waard? 100 euro? 500 euro? 1000 euro?... zeg het maar...
Is inderdaad misschien wel een waar als je een partij met de
nieuwste nokia's kunt krijgen voor 100 euro...maar in dit soort gevallen lijkt me dat toch allemaal een beetje moeilijk te bewijzen.

En trouwens, serienummers zitten er vooral ook op om productietechnische redenen, niet alleen als "beveiliging" tegen diefstal.

equate

Tja .....laat maar.....ik lul tegen een muur volgens mij.........ooit van taxateurs gehoord..........verzekeringsmaatschappijen........deze mensen weten precies wat de verzekerde/verzekerbare waarde is. Om nog maar van vaktijdschriften te zwijgen waar de waarde in staat.........:gaap:

Zo van ik heb een gestolen jp8 en omkatten nieuw kenteken er op en weer door schuiven naar de handel

Tja .....laat maar.....ik lul tegen een muur volgens mij.........ooit van taxateurs gehoord..........verzekeringsmaatschappijen........deze mensen weten precies wat de verzekerde/verzekerbare waarde is. Om nog maar van vaktijdschriften te zwijgen waar de waarde in staat.........:gaap:

Nee hoor...
Maar, ik ben het alleen niet helemaal met je eens, dat mag toch wel ?
Ik heb zelf mijn hele studio verzekerd, en dat was een hele toer geloof me ! Je moet al een "expert" aan zijn verstand gaan brengen dat zo'n raar zilver doosje echt veel geld waard is.
Maar wat ik dus bedoel te zeggen is: ik denk dat als je het hebt over de waarde van "vintage" muziekinstrumenten je een schemergebied betreedt. Vaak zijn deze instrumenten in waarde al lang afgeschreven en worden verkocht voor een bepaalde "gevoelswaarde". Dat maakt het hele justitiele gebeuren eromheen bij een heling nogal ondoorzichtig.

equate

moet je er eens blauwe lampjes in zetten vragen ze er meteen
1400 E voor zag ik laats zijn zeker hele duren lettjes

Ik heb een keer een ms20 gekocht van iemand voor 500 gulden, hij WIST wat ie waard was. Hij is componist en deed er geen ene ruk mee, Misschien 1 keer gebruikt dus er zijn lieve mensen op deze aardbol :engel:

Even over Marktplaats. Ik kende het van vroeger, maar wist niet dat het zo groot was geworden en dat je er tegenwoordig moet voor dokken voor een advertentie. Zo'n anderhalfjaar geleden was het nog gratis.
Ok, marktplaats is opgezet door "het Goed"", een commerciele gesubsidieerde keten (mooie tegenspraak) van kringloopwinkels. De directeur en geestelijke vader (ben zijn naam even kwijt) van het Goed woont inmiddels in een dikke villa.
Toch is de achterliggende gedachte dat deze kringloopketen er voor de minima is en wordt daarom ook fiks gesubsidieerd. De keten bestaat uit 15 winkels en marktplaats. De winkels draaien op mensen die er werken met behoud van uitkering (gratis arbeidskrachten) en het zou me zelfs niks verbazen als de marktplaats.nl ook door vrijwillers wordt draaiende gehouden.
Verder worden alle opgehaalde maar ook bij lokale vestingen gebrachte goederen eerst naar een centraal pakhuis gebracht, waar vakkundige mensen de echte krenten uit de pap halen alvorens de goederen van vaak idiote prijzen (vanuit de minima gezien) worden herverdeeld over de kringloop winkels.
Bij winkels van "het Goed" zul je daarom alleen maar troep aantreffen. Maw "het Goed" annex marktplaats.nl maken een klein aantal mensen incluis de directeur stinkend rijk met behulp van onze belastingcenten. Misschien slim maar moreel toch niet helemaal fris.

Back