setup RD700, XP80 en CS6R

MIS

Ingeburgerd
Ik zit met een probleempje. Ik gebruik mijn roland rd700 als masterkeyboard. Midi out naar de Midi-in van de roland XP80. Dan de midi-thru van de xp80 naar de yamaha cs6r. Alles dus aangestuurd vanuit de Rd700.
Daar zit mijn eerste probleem. De RD700 kent maar 3 parts, dus ik kan maar drie verschillende midi-channels aanspreken. Als ik mijn CS6R instel op de kanalen 11-16 en de XP80 op de kanalen tot 10 heb ik daar eigenlijk niet zoveel aan. Ik kan per instrument maar 1 voice of 1 performance kiezen. Is hier iemand al eens creatief mee geweest. Wat moet je doen als je er nog meer modules aanhangt.

Dan een andere: bij de configuratie hierboven komen alle geluiden dus onder de toetsen van mijn rd700 te liggen. Maar als ik nu synth-solos wil spelen op mijn xp80 (die helaas maar 32 userperformance plekken heeft, wat weer lastig is als je met je band meer dan 60 nummers op je repertoire hebt staan), dan moet ik de XP80 ook op de midi-in van de module kunnen zetten. Hoe doe ik dat, simpelweg met een splitter?

Wie kan mij uit de brand helpen.
Thanks
Frank

Misschien kan het best handiger, afhankelijk van de mogelijkheden van je gear.
Maar post eerst eens een schetsje van je setup (functioneel) dan snap ik het wat beter.

Thanks voor jullie reacties. Oke, de setup

ROLAND RD700 (heeft de beperkte mogelijkheid tot verzenden over drie kanalen tegelijk, up 1, up 2 en lower)
midi out RD700----naar----------- midi in XP80
midi thru XP80-----naar------------midi in CS6R
midi thru CS6R-----naar------------midi in A3000 V2

De midi ins van de CS6R en a3000 worden dus al ingenomen door de midi-thru's (die de midiinformatie van de RD700 doorsluizen naar uiteindelijk de sampler). De RD700 kan dus alle instrumenten aanspreken. Maar als ik nu een solo wil spelen of een sample op de XP80, dan is die XP80 natuurlijk niet verbonden met die instrumenten. Er moet een verbinding zijn naar de midi-in van de CS6R en A3000 (het signaal moet dan dus gemerged worden).

Een patchbay zou uitkomst brengen en/of een merger. Of is er iets anders mogelijk? Wat vinden jullie een goeie patchbay?

Frank

Overigens ga ik steeds meer denken aan het eruit gooien van mijn RD700 en een Nord Stage aan te schaffen.

Back