Ms-20 patches

M!KE

Hard gaan
Hoi, ik heb er vanaf aanstaande zondag een ms-20 bij, maar ik vraag me af of je ook patches kan doen, waardoor hij kapot gaat? Is niet de bedoeling natuurlijk:D

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Alvast bedankt.

Is mij in de afgelopen 18 jaar niet gelukt. En een maat die een MS-10 heeft ook niet. En in het begin hebben we echt geprobeerd alles met alles te verbinden. Je kunt geen schrikbare hoge voltages of stroomsterktes genereren, alleen tutende oren en hoofdpijn.

Behalve natuurlijk als je je patchkabels in andere dingen stopt dan de MS20. Een verloopje van 6,3mm jack naar 230V eurostekker kan denk ik wel het nodig slopen :duivels: Dus als je die erbij krijgt zou ik even opletten :D

OK! dankjulliewel!
Weet ik dat ook weer

OJA!
kun je ook de onderste rij patchen met wat er allemaal boven zit?
(nee toch?)

Alles kan en soms heeft het nog effect ook. Ook als het tegen alle regels der synthologie gaat.

Met die onderste rij bedoel je de audio input waarmee je een ingangssignaal in CV omzet, en een trigger zou gauw dat signaal boven een bepaalde (instelbare) sterkte uitkomt. Ja hoor, je kunt de audio out van de headphone weer in de signal in van het onderste rijtje gooien. Zoals steeds: voorzichtig met de oren en je monitoren.
Je kunt de trigger van het ingangssignaal ook weer gebruiken om de EGs te triggeren, leuk als je er een drumlijn doorheen gooit. Helemaal als je het synth gedeelte aangestuurd wordt via CV/Gate met een signaal dat in sync loopt met je drums (met een MIDI/CV-Gate converter). Instant viezigheid en aha-doen-ze-dat-zo-erlebnis

Op het net zijn wel manuals te vinden voor je MS-20, bij www.bluesynths.com bijvoorbeeld (even registreren, snel en kost niets).

Oh ja, als je iets heel moois in elkaar gebreid hebt moet je je patch wel natekenen op een leeg patchvel, anders lukt het je (zeker in het begin) nooit meer om het weer na te bouwen.

Origineel geplaatst door vinnieq

Oh ja, als je iets heel moois in elkaar gebreid hebt moet je je patch wel natekenen op een leeg patchvel, anders lukt het je (zeker in het begin) nooit meer om het weer na te bouwen.

Digicam ?

Ja, de manual die op bluesynth staat, heb ik al gedownload.
Maar weer bedankt allemaal :okdan:

Back