Tb-303 tuning klopt niet

sander

_
Als ik mijn 303 met een andere synth wil stemmen, dan komt de C overeen met de G# van de 303. Kan je de 303 intern middels een trimmer transposen ofzo? Of kan er een transpose door middel van pitchknop inhouden en dan een stepknop soms opgeslagen worden in de 303?
En is die instelling dan voor elke pattern?

Als ik de 101 met de sequencer van de 303 via cv/gate aanstuur, dan klopt het dus ook niet.
Als ik dan op de 101 een beetje transpose, dan klopt het wel.

Re: Tb-303 tuning klopt niet

Origineel geplaatst door sander
Als ik mijn 303 met een andere synth wil stemmen, dan komt de C overeen met de G# van de 303. Kan je de 303 intern middels een trimmer transposen ofzo?

Transposen van het synthgedeelte doe je met trimmer TM4. Probeer a.j.b. TM5 met rust te laten...

Je kunt het voltage wat de sequencer uitspuugt ook trimmen. Met trimmer TM6 stel je de V/oct scaling in.

zo ?

Attachments

• 303tuning.jpg
    303tuning.jpg
    3,8 KB · Bekeken: 89
Origineel geplaatst door Boemtsjak
Ik mag toch hopen dat je inderdaad de Tune knop al wel geprobeerd had, Sander?

:D

mensen, met de tuniing knop kan je niet het verschil van C met g# gelijk zetten. Dat weet je toch wel :stupid

Bedankt boomsjak. Ik mot dat ding morgen gebruiken voor een volle(nou ja daar gaan we van uit :) ) zaal. Dus probeer dat volgende week wel ff nadat ik nog even van alles gecontroleerd heb. Hee maar, dan verpest ik wel al m'n patterns, of die moeten dan weer terug getransposed worden en ik neem aan dat je dat per pattern kan opslaan.

Weet iemand ook hoe je de timing wer goed kan zetten. Ik heb in 1 pattern op de verkeerde knoppen gedrukt en nu speelt alleen die pattern half de snelheid af. Die manual is te ingewikkeld om het allemaal nog even snel te snappen. Shit zooi, mot zodirect eigelijk alles gaan pakken.

Origineel geplaatst door sander
mensen, met de tuniing knop kan je niet het verschil van C met g# gelijk zetten. Dat weet je toch wel :stupid

oei dan heb je wel een heel brak exemplaar

succes ermee !

maar als elk streepje voor een toon staat haal je het niet, zijn 5 streepjes
c tot f of g naar beneden dus de fis speelt die niet.

;)

hier hoor je mijn 303 van de G# naar de C met tuningknop

Attachments

• 303tune.wav
    560,3 KB · Bekeken: 115
Back