lievelingssynth

microphlexx

Affected user
Ik denk dat ik binnenkort iets nieuw ga kopen.Nu is de keuze maken voor zoiets zeker niet gemakkelijk aangezien er een zeer groot aanbod is.Ik heb het over een goede synth met een degelijke sequecer.Ik heb eigenlijk een goede klankbron nodig.Mijn enige goede klankbron is nu mijn microkorg dus je begrijpt...Ik hou wel van zware basslijnen enzo.Nu wou ik even vragen welke synth jullie echt de max vinden iets waarvan je zegt verdoeme deze moest ik al veel eerder hebben gekocht.

Suggesties???Waar moet ik zeker eens rekening mee houden???

Alvast bedankt..

Ik vind die Micro korg echt een gaaf ding...volgens mij kan je met wat processing een hele leuke bas te maken...Mischien zou je er een Pulse van Waldorf bij kunnen kopen...Dat is een analoge synth met als voorbeeld de Minimoog...Kan je hem met de Microkorg aansturen....Is ook niet zo duur die Pulse...voor 250eu heb je er een...

Re: lievelingssynth

Origineel geplaatst door spycell
Suggesties???Waar moet ik zeker eens rekening mee houden???
Tegenstrijdige adviezen. Maar da's ook niet zo raar, want je maakt ook tegenstrijdige verzoeken ;).
Ik heb het over een goede synth met een degelijke sequecer. Ik heb eigenlijk een goede klankbron nodig.
Sequencer en synth in 1 enkel apparaat > zie workstations. Bepaal budget, en bereidheid om 2ehands te kopen, en dan is de selectie vrij gauw gedaan.

Ik hou wel van zware basslijnen enzo.
Maar workstations zijn sample-based. Wat versta je onder "baslijn"? Een 303? Een Moog? Een realistische basgitaar? En hoe zwaar? Eventueel een paar liedjes of samples ervan als voorbeeld?
Nu wou ik even vragen welke synth jullie echt de max vinden iets waarvan je zegt verdoeme deze moest ik al veel eerder hebben gekocht.
Maar dat geeft helemaal geen goed antwoord op je vraag. Anderen hebben misschien een lievelingssynth omdat 'ie juist etherische padsounds kan maken. Dit voldoet echter niet aan jouw verzoek.

....daar ga ik weer....

Ik ben erg blij met m`n MP7 (XL7 is het zelfde apparaat, ander kleurtje)

Mooie klanken,
Mooie Filters,
Fijne Sequencer,
Veel draaiknoppen,
Portable,
Geluiden zijn met ROMS uit te breiden

Als ik jouw lijstje zo zie, hoef je er helemaal nix bij hoor!

Misschien ipv of naast die Micro een uitgebreidere VA? Virusje, ION, Nova bv.?

virus TI :D ???

En een MP7 het zelfde als een XL7 ?????

Bedoel je niet dat je een MP7 hebt met een XL7 kaart-uitbreiding :confused:

MP = toch de mo'phatt voor ; pop/hiphop / RnB ???
XL= allerlei verschillende lead sounds ???? Xtreme-lead

Origineel geplaatst door jaccis
virus TI :D ???

En een MP7 het zelfde als een XL7 ?????

Bedoel je niet dat je een MP7 hebt met een XL7 kaart-uitbreiding :confused:

MP = toch de mo'phatt voor ; pop/hiphop / RnB ???
XL= allerlei verschillende lead sounds ???? Xtreme-lead

Ja...je hebt helemaal gelijk. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat de MP7 en XL7 qua technische specificaties identiek zijn. Idd de std. ROM`s die meegeleverd worden zijn bij de MP7 de MoPhatt en bij de XL7 de Xtreme Lead.

Origineel geplaatst door jaccis
XL= allerlei verschillende lead sounds ???? Xtreme-lead [/B]
Dance-sounds.
emoteng1011sv.gif

http://www.synthmania.com/xl-1_xtreme_lead.htm

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Ik vind die Micro korg echt een gaaf ding...volgens mij kan je met wat processing een hele leuke bas te maken...Mischien zou je er een Pulse van Waldorf bij kunnen kopen...Dat is een analoge synth met als voorbeeld de Minimoog...Kan je hem met de Microkorg aansturen....Is ook niet zo duur die Pulse...voor 250eu heb je er een...

Ja er zitten naar mijn gedacht 2 mooie vette basslijnen in de microkorg maar je wilt wel eens iets anders.Zal eens chekken voor die pulse.

Origineel geplaatst door Yoozer

Maar workstations zijn sample-based. Wat versta je onder "baslijn"? Een 303? Een Moog? Een realistische basgitaar? En hoe zwaar? Eventueel een paar liedjes of samples ervan als voorbeeld?

Maar dat geeft helemaal geen goed antwoord op je vraag. Anderen hebben misschien een lievelingssynth omdat 'ie juist etherische padsounds kan maken. Dit voldoet echter niet aan jouw verzoek.

Een basslijn kan inderdaad vanalles zijn ik bedoel echt een vette synthbaslijn zoals vb.dopplereffect of luke eargoggle gebruikt.De 303 is ook een leuke baslijn maar helemaal anders ik had al gedacht aan de monomachine die vond ik wel leuk klinken in een nummer van iemand hier op het forum.

Origineel geplaatst door Sjaak
Wat voor soort muziek wil je maken / wat voor soort sounds wil je gebruiken? Welke features moet de synth hebben? Bv sampling, sequencer, arpeggiator, veel presets, ingebouwde effecten, multi-timbraal etc

Welke muziek tja ik klooi een beetje met vanalles dus een bepaalde muziekstyle moet het niet zijn.Imand die synthesizers leuk vind moet wel van electronische muziek houden das beetje de richtlijn.Ik hou wel van een arpeggiator en enkele leuke effecten,veel presets zijn ook zeer leuk maar hij moet zeker en vast een goede sequencer hebben wand dat mis ik wel een beetje aan de microkorg.

Dus om het kort te houden een goede synth met vette klank enkele leuke effecten een arp en een stevige sequencer.

Dus om het kort te houden een goede synth met vette klank enkele leuke effecten een arp en een stevige sequencer.

Goede synth met vette klank: Se1-x (veel meer als alleen een minimoog kloon)
Sequenser/arpeggiator: P3 van Sequentix.
Effecten: Je PC.

P.S. De Se1-x is mijn meest gebruikte synth.

bassljntje

bassljntje

dit is een vette basslijn uit mn microkorg.

Re: bassljntje

Re: bassljntje

dit is een vette basslijn uit mn microkorg.

"The requested URL could not be retrieved"

De link doet het niet.

't Ligt ook grotendeels aan 't budget..

Als dat niet uitmaakt kan je de volgende eens checken: Virus, Poly Evolver, ION of Andromeda. En als je daar niks tussen vindt zijn er nog 500 andere..

succes iig

Re: lievelingssynth

Mijn enige goede klankbron is nu mijn microkorg dus je begrijpt...Ik hou wel van zware basslijnen enzo.

Ik heb gisteren een microkorg electrobass gehoord die door enkele zware compressors, ... werd gehaald. Het resultaat moest nauwelijks onderdoen voor de duurdere analoge bakken.

Maar als je echt wat anders wil, bekijk dan bv. eens een sequential circuits pro one.

http://koopjes.marktplaats.nl/muzie...O3Hk85+0r1qeBuWgPhJrj2S5gBOT/XwBiJ8vhA==&df=1

Als je hier de poen voor hebt, is het een prima optie. Je bent meteen helemaal klaar... Erg goede prijs voor deze configuratie! Ik heb zelf 1300 betaald zonder de Expansion boards... ;{

Geen VA, maar kan erg lekker zwaar analoog klinken. Fijne filtertjes, doen het ook op de sampletjes. MOSS onboard is echt een hele vette extra synth met opties waar je scheel van wordt...

Ik zou willen dat ze dat ding modulair zouden opbouwen en dan een apart knopje voor iedere functie...tijd voor een grotere studio...maar je kunt niet alles hebben.

Triton rules! }:|

Doei,
JP8

ja die triton dat lijkt me wel wat die virus ziet er ook vetjes uit.denk dat ik eens naar een verkooppunt ga kijken en even sound chekken.:{

Back