MIDI OUT kanaal in FL naar FX#

;) cool... diep gat gegraven en de bijl ligt er in hoor ...

Ik begrijp het probleem ook niet echt, want zoals al eerder aangegeven zou je gewenste schets idd moeten werken... (2 paar stereokabels wel nodig uiteraard)
Volgens mij moet je per fx kanaal bepalen welke input deze pakt? Zat dat in fruitloops niet ergen bij dat knopje linksboven in je mainmixer(fx) ?

NB. Volgens mij ziet fruitloops ook geen input als deze niet is aangesloten.. er staat dan (not connected/not connected)

Origineel geplaatst door koekebakker
Een plugin in FL heet "MIDI OUT" daarmee wordt d.m.v. een midi signaal een synth aangestuurd die
vervolgens het gefabriceerde geluid naar een FX kanaal stuurt. Persoonlijk vond ik het duidelijk
en logisch gezien FL met die benamingen werkt.
doidelijk... en ben je er nu inmiddels zelf al achter aangezien men toch geen oplossingen geeft alhier?

Het is niet mogelijk in FL aangezien alle line-in kanalen van m'n Audiophile samengevoegd
worden en zo in FL terecht komen. Maar sind een paar weken render ik toch alles eerst
naar audiofiles. Ik behoud de midi patterns uiteraard voor latere aanpassingen.
Deze manier is ietwat omslachtiger maar op den duur onvermijdelijk (en niet hinderlijk)

Voordat ik hardware had, waren louter miditracks voor VSTi's gewoon vanzelfsprekend.
Kwestie van ff wennen, maar zo werkt ieder persoon met een sequencer en hardware
heb ik al gemerkt.

Maar...

Maar...

...dat ligt dan toch niet aan FruityLoops maar aan je geluidskaart? Of niet?
Dat zou trouwens raar zijn; een geluidskaart met meerdere ingangen, die ze vervolgens bij elkaar kieperten zo de computer in loodst. Ik kan me niet voorstellen dat dat juist is. Misschien zit er toch ergens een bug in de afstelling van je kaart. Mar daar weet ik weinig van, dus ik kan je ook geen suggestie doen.

Heb je de audio settings van FL studio op Asio gezet?

Back