Vage tik geluiden op m'n alpha Juno 2.

E-Mash

Stamgast
Hi ,

Heb een vraagje voor Juno 2 bezitters (ofniet),

Als ik bijv. toets van juno drukt hoor je geluid en heel zachtjes hoor je tik geluiden daarna valt ut weer weg.
Weleens meegemaakt , of doe ik iets niet goed bijv kwa aansluiting met jacks kabels , of ligt er iets aan de inputs ?

Alvast bedankt,

Hallo,

Raar maar waar:

Als ik een MIDI kabel, welke MIDI kabel dan ook, in mijn Alpha Juno 2 MIDI OUT steek, en het andere eind in de MIDI IN van mijn CS1x steek die daar achter staat, dan hoor ik letterlijk de note on/note off's langs"tikken".

Als je die zachte tik ook hoort bij het loslaten van de toets, dan heb je waarschijnlijk eenzelfde probleem.

Als ik de kabel lostrek, dan is het probleem weg. Het probleem is overigens ook weg als ik een MIDI IN van een ander apparaat neem, bv. een Wavestation.

Nu heb ik zowieso het vermoeden dat er een afschermings- of contactprobleem is in mijn Juno2 want als ik hem optil kan hoor ik ook af en toe onprettige dingen als brom enzo.

Maar dan nog is het een beetje.. raar ;)

kabels kan je altijd even checken en de outputs maar als je pech hebt dan is er een filter chip stuk.

filter chip die in de juno 2 zit is een ROLAND IR3R05

Het kunnen ook de envelopes zijn, die zijn nogal snel op de Juno, en kunnen daardoor een golfvorm 'doorsnijden', waardoor je een tik hoort. Dit is eigenlijk een teken dat je een goede synthesizer hebt, want een synth met snelle envelopes heeft meer punch.

Ik geloof dat ik het ook af en toe wel eens gehoord heb op die van mij, vooral op de lagere noten.

Origineel geplaatst door chromisX
Hallo,

Raar maar waar:

Als ik een MIDI kabel, welke MIDI kabel dan ook, in mijn Alpha Juno 2 MIDI OUT steek, en het andere eind in de MIDI IN van mijn CS1x steek die daar achter staat, dan hoor ik letterlijk de note on/note off's langs"tikken".

Als je die zachte tik ook hoort bij het loslaten van de toets, dan heb je waarschijnlijk eenzelfde probleem.

Als ik de kabel lostrek, dan is het probleem weg. Het probleem is overigens ook weg als ik een MIDI IN van een ander apparaat neem, bv. een Wavestation.

Nu heb ik zowieso het vermoeden dat er een afschermings- of contactprobleem is in mijn Juno2 want als ik hem optil kan hoor ik ook af en toe onprettige dingen als brom enzo.

Maar dan nog is het een beetje.. raar ;)

2 Chromisx :

Wel raar ja eigenlijk , ik heb zo aangelsloten m'n asr-10 thru > Juno 2 in en Juno 2 THru naar m'n Tr-909 In .
Maar toch ik ga wel zo effe kijken want tis best wel irritant steeds als je toets indrukt en dan hoor je die tik steeds.

Anyway thanx 4 tip.

Origineel geplaatst door matrixxx
kabels kan je altijd even checken en de outputs maar als je pech hebt dan is er een filter chip stuk.

filter chip die in de juno 2 zit is een ROLAND IR3R05

Is die Fliter Chip te kopen ?Waar kan je ze vinden/kopen ? Ik was eigenlijk van plan om naar Music-House te brengen.Kijk of ze daar kunnen repareren.

Bedankt voor je reactie.
:)

Origineel geplaatst door E-Mash
Is die Fliter Chip te kopen ?Waar kan je ze vinden/kopen ? Ik was eigenlijk van plan om naar Music-House te brengen.Kijk of ze daar kunnen repareren.

Bedankt voor je reactie.
:)

je woont bijna op de hoek, en wil hem best eens onder de scoop zetten dan kunnen we kijken als er een filter stuk is

Origineel geplaatst door bikkel
Het kunnen ook de envelopes zijn, die zijn nogal snel op de Juno, en kunnen daardoor een golfvorm 'doorsnijden', waardoor je een tik hoort. Dit is eigenlijk een teken dat je een goede synthesizer hebt, want een synth met snelle envelopes heeft meer punch.

Ik geloof dat ik het ook af en toe wel eens gehoord heb op die van mij, vooral op de lagere noten.

Sorry dat ik het vraag maar wat betekent envelopes?

Thanx

Origineel geplaatst door matrixxx
je woont bijna op de hoek, en wil hem best eens onder de scoop zetten dan kunnen we kijken als er een filter stuk is

Thanx matrixxx ik zal even eerst kijken of die juno nog steeds raar doet. Ik laat je nog horen.

Thanx dude.

Heel raar , heb even wat aan m'n parameters event ge-edit en nu hoor ik geen tik geluiden meer.
Ook met lage tonen hoor je ook geen tik geluiden meer.

Ben dus iedergeval blij dat het weg is.

:biertje:

Origineel geplaatst door E-Mash
Sorry dat ik het vraag maar wat betekent envelopes?

Thanx

Sorry begreep je antwoord eerst niet maar nu snap ik wat je bedoelt met envelopes.

Thanx anyway . :okdan:

Back