Alpha Juno 2 defecte toetsen laten repareren

Manic

Ouwe rot
hallo ik kan een Alpha Juno 2 kopen maar hij heeft 1 defecte toets.
volgens de verkoper klinkt die toets iets anders dan de andere toetsen, iets harder. hij zei dat dat veel voorkomt bij alpha juno's

volgens mij komt dat omdat de aanslaggevoeligheid het niet doet ofzo ik heb er verder ook niet zo heel veel verstand van.

nou weet ik niet hoeveel het kost om dat te laten repareren, als het mee valt dan wil ik de synth wel kopen maar als dat nog eens 100 euro ofzo kost (ik zeg maar wat) dan hoef ik em niet :p

iemand enig idee?

maar als dat nog eens 100 euro ofzo kost (ik zeg maar wat) dan hoef ik em niet :p
welnee, een toets repareren mag geen 100 euro kosten...
overigens is het niet werken van de aftertouch een veel voorkomend euvel bij de alpha, deze gaat naar verloop van tijd kapot (maar of dat nu erg is??? mwhoaa), in tegenstelling tot een aanslaggevoelig probleem... maar ik denk dat dat makkelijk kan worden opgelost...

hoe hard je de toets BLIJFT indrukken... vrij vertaald dus: "na-drukken"...

dus als je voor het eerst een toets aanslaat (velocity) en daarna de toets ingedrukt houd en gaat doordrukken... het is dus nog een extra stapje van aanslaan...
ja dat bedoel ik ook.. velocity wordt volgens mij berekend op hoe snel de toets naar beneden gaat zeg maar

maar kun je de aftertouch ook uitzetten? (neem aan van wel?)

tsja en daarbij, je hoeft ook niet echt op de juno-2 zelf te spelen nutuulk (zo interestink is dat niet want hij heeft toch geen knoppen om aan te staan rukken)... dus gewoon lekker via midi aansturen als 'soundmodule'...
dat kan ook natuurlijk inderdaad :)

als de aftertouch het al doet moet je nog erg hard drukken...
maar dat was het probleem niet toch? het ging om 1 toets waarbij de velocity niet werkte...
ik weet niet precies wat het probleem was, hij zegt dat hij anders klinkt dan de rest, en ik denk dat het aan de velocity ligt idd ja was ff in de war

tenminste, 'de bekende alpha juno toest' betekent dat dat de velocity het niet doet?

Mijn juno had ook een kapotte toets..

openmaken en 1 voor 1 de toetscontacten reinigen als ik me niet vergis

en dan werkt het terug

Is heel gemakkelijk, maar ook tijdrovend om toetsje per toetsje te verwijderen

ps: als ik me niet vergis ooit al besproken op dit forum.;

Bekend probleem bij de @juno's. De mijne heeft ook een paar minder goed werkende toetsen!

Het ligt er even aan hoeveel de verkoper er voor vraagt en hoeveel jij eraan uit wilt geven.

Ik persoonlijk zou best kunnen leven met 1 kapotte toets (en zeker met 1 waarvan alleen de velocity niet werkt). Gewoon met midi aansturen. Als je 'm als main keyboard wilt gebruiken is dat lastiger en zul je 'm zelf moeten schoonmaken (wat overigens volgens mij niet zo moeilijk is).

Durf je ons te vertellen wat je er voor gaat betalen? Dan kunnen wij je misschien adviseren of het dat waard is, of niet!

Als je 'm als main keyboard wilt gebruiken
main? heeft de juno-2 nog meer keyboards dan? :D

Durf je ons te vertellen wat je er voor gaat betalen? Dan kunnen wij je misschien adviseren of het dat waard is, of niet!
je kan toch, zonder eerst op zijn antwoord te wachten, wel meteen zeggen wat een JU-2 waard is?

Bekend probleem bij de @juno's. De mijne heeft ook een paar minder goed werkende toetsen!

Het ligt er even aan hoeveel de verkoper er voor vraagt en hoeveel jij eraan uit wilt geven.

Ik persoonlijk zou best kunnen leven met 1 kapotte toets (en zeker met 1 waarvan alleen de velocity niet werkt). Gewoon met midi aansturen. Als je 'm als main keyboard wilt gebruiken is dat lastiger en zul je 'm zelf moeten schoonmaken (wat overigens volgens mij niet zo moeilijk is).

ja nee ik ga em ook wel zelf repareren, ik koop em van hem voor 150 euro als het door gaat (hij heeft alleen 1 zon rare toets en het knopje van de preset is het membraan ofzoiets iets kapot, maar dat is alleen optisch, niet technisch) lijkt mij goeie prijs toch? :p
maar dan wil ik dus wel weten hoeveel het me ongeveer gaat kosten om die toets te laten repareren..

en gaat het echt alleen om het schoonmaken? dan kan ik het zelf dus ook?

main? heeft de juno-2 nog meer keyboards dan? :D

Ik denk dat Sub bedoelt als Masterklavier hehe (waar ik m ook voor gebruik).. De mijne had ook wat toetsen die steeds 100+ (out of 127 voor de duidelijkheid :P ) velocity gaven

Zelf uit elkaar gehaald, gummetje over de contactjes en toen deden ze t weer goed (zoals rvooh ook aangeeft, wel een tijdrovend klusje)... De Aftertouch heeft op de mijne nooit gewerkt, mis t ook niet eigenlijk...

Bij mij is het plastic rondom de drukknoppen ook wat gescheurd, maar als de knopjes zelf goed werken is dat ook geen probleem, wel even alle drukknopjes testen ieder geval, bij mij werken die 4 knoppen onder OCT TRANSPOSE (onder de Alpha Dial) niet al te best meer...

150 is wel netjes, ze gaan vaak voor 200 of zo

Ik denk dat Sub bedoelt als Masterklavier hehe (waar ik m ook voor gebruik).. De mijne had ook wat toetsen die steeds 100+ (out of 127 voor de duidelijkheid :P ) velocity gaven

Zelf uit elkaar gehaald, gummetje over de contactjes en toen deden ze t weer goed (zoals rvooh ook aangeeft, wel een tijdrovend klusje)... De Aftertouch heeft op de mijne nooit gewerkt, mis t ook niet eigenlijk...

Bij mij is het plastic rondom de drukknoppen ook wat gescheurd, maar als de knopjes zelf goed werken is dat ook geen probleem, wel even alle drukknopjes testen ieder geval, bij mij werken die 4 knoppen onder OCT TRANSPOSE (onder de Alpha Dial) niet al te best meer...

150 is wel netjes, ze gaan vaak voor 200 of zo
oke! thnx!

Grappig hoe dat verandert... Toen ik eind 2007 mijn Juno-2 probeerde te verkopen (schoon keyboard, nieuwe backlight) voor 125 euro raakte ik 'm aan de straatstenen niet kwijt. Uiteindelijk heeft iemand via Marktplaats.nl hem opgehaald. Ik heb geen enkele reactie gehad vanaf het SF. En nu zijn ze blijkbaar weer helemaal in...

Ik gebruik de mijne als master midi keyboard. Vind het echt superfijne keys. Helaas is er ook 1 toets bij mij die 127 velocity geeft. Toch maar keertje openhalen dan :)

Back