Mpc-3000LE of Mpc-4000?

Ik zou best wel mijn RS7000 en ES-1 willen ruilen tegen een MPC3000! Deze wilde ik altijd al is proberen, iets zegt me dat het ideaal ding is.

iemand een ruildeal?? :biertje:

Arv

Eerlijk gezegd?!;) Is de 3000 totaal niet te vergelijken met de nieuwe 4000!:confused:
De 4000 is zo veel meer uitgebreider! De interface is met de 3000 complexer!
Maar qua mogelijkheden? HD/Effects/Volwaardige Z4/Z8 sampler/cd-rom drive/Real-time/op Atari gebasseerde "roll's, is het gewoon geen competitie! Voor mij blijft toch de 3000 het meest effectieve, recht-toe-recht-aan apparaat!:D

peace...

Origineel geplaatst door Arv
Ik zou best wel mijn RS7000 en ES-1 willen ruilen tegen een MPC3000! Deze wilde ik altijd al is proberen, iets zegt me dat het ideaal ding is.

iemand een ruildeal?? :biertje:

Arv

Met de 3000 zul je itt de RS7000 en ES-1 wel een stuk harder moeten werken. Maar als je er een dag mee hebt gewerkt en gewoon ziet en voelt hoe verbluffend logisch alles in elkaar steekt, kun je niet meer zonder. De 3000 is overigens hetzelfde als de le afgezien van de kleuren en de smpte optie die daar niet standaard op is. Kost tweedehands misschien minder ook. Vraag is alleen waar vind je hem in NL.
Nieuw zijn ze in NL gewoon erg weinig verkocht omdat de meesten voor dit geld liever een pc kopen.

Hé mannen,

jullie hebben blijkbaar genoeg ervaring met de MPC serie dus een (voor mij belangrijke) vraag.
Ik maak al jaren dance muziek. Ik heb geneog synths en randapparatuur en heb altijd m'n beats in de pc gemaakt. Op zich klinken m'n tracks strak......dat is totdat ik ze met sommige producties vergelijk. Waarschijnlijk heb ik het dan over producties die met een MPC zijn gemaakt. Voor mij duidelijk strakker en meer power!
Nou maak ik mijn beats het liefst in de pc omdat ik daar oneindig veel mogelijkheden heb om ze te bewerken. Dat wil ik zo houden maar wel een MPC aanschaffen om ze daarin over te zetten en ze met de timing en power van de MPC af te spelen. Zonde zou je misschien denken omdat er zoveel bewerkingsmogelijkheden zitten in de MPC's maar voor mij is alleen die timing en power al de aanschaf van zo'n ding waard!
Hoe kan ik het beste de MPC syncen met m'n pc (die andere audio en midi files afspeelt)? De pc als master die de MPC een seintje geeft om mee te spelen of andersom? Ik wil dan ook dat de MPC en de PC dusdanig met elkaar gelinkt zijn dat de MPC meescrolt als ik in m'n pc met cubase SX van de ene kant van m'n track naar de andere kant spring.
Ik heb ook gehoord dat mensen de de complete sequense van de MPC in de pc opnemen en zodoende dan de strakke timing van de beat in de pc hebben. Die totale sequense wordt dan als audiofile afgespeeld te zamen met andere audio en midifiles.
Which is the best wat to go?

gr. Tom8)

Tja of de mpc of de pc strakker zou moeten klinken laat ik me niet over uit. Waarschijnlijk ontketen ik dan een oorlog uit tussen pc gebruikers en mpc gebruikers. De reden dat ik een mpc gebruik heeft eerder met een combinatie van factoren te maken waarvan de timing er een is, maar bovenal de manier van werken op een mpc.

Maar om terug te komen op de hoofdvraag (als dat de hoofdvraag is), je kunt de mpc gewoon als master of als slave gebruiken met o.a. midi clock.

Voor zover ik weet is de MPC rete strak qua timing wat betreft zijn interne drumsamples. Maar wanneer je gebruikt maakt van MIDI out op de MPC verval je toch weer in de aloude MIDI perikelen.

Arev

Ik gebruik mijn mpc als seq. voor de s5000. Ik merk eigenlijk geen verschil.
Ik zou best een 4000 willen, maar is nu echt nog te duur, en ik heb dat nu zo'n beetje met deze combi. de mpc als seq voor de s5000 met HD en dat via USB aan de pc.
da's ook mooi toch?
:)

Origineel geplaatst door Arv
Voor zover ik weet is de MPC rete strak qua timing wat betreft zijn interne drumsamples. Maar wanneer je gebruikt maakt van MIDI out op de MPC verval je toch weer in de aloude MIDI perikelen.

Arev

Klopt, maar wanneer je de drums in de mpc sequenced en deze sequencer mee laat lopen met je softsequencer voor de rest van je synths heb je toch je strakke drums. Maar goed, deze Muffin denkt dat je dan beter alles op de mpc kan gaan sequencen, als je niet teveel hebt.

inderdaad!

inderdaad!

ik sequence nu de ER1 en de EM1 en een Microkorg en een Virus en een Nord met de MPC, en dat gaat prima, wel ff uitzoeken maar het gaat allemaal nog steeds strak!

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Klopt, maar wanneer je de drums in de mpc sequenced en deze sequencer mee laat lopen met je softsequencer voor de rest van je synths heb je toch je strakke drums. Maar goed, deze Muffin denkt dat je dan beter alles op de mpc kan gaan sequencen, als je niet teveel hebt.

Ik heb dus 'bergen' sequense. Een spoortje of 70....dus ik ontkom niet aan een computer.
Maar voor die retestrakke drums schaf ik graag een mpctje aan!

Bedankt voor de replie's.

gr. Tom:halleluja

ik verkoop mijn mpc 3000 LE

ik verkoop mijn mpc 3000 LE

tis maar goed dat ik dit forum zo nu en dan check..

ik verkoop namenlijk mijn mpc 3000 le

voor een leuke prijs.

wat krijgt u er allemaal bij???

64 mb samplegeheugen

een ingebouwde zipdrive

en een hele vette mpc tas.

ik hoor t wel.

ik begin nou zelfs te twijfelen of ik die mpc 3000 van mij wel weg moet doen of niet...fuk man!!

Back