Ik ben na een lange periode (>jaar?) eindelijk weer eens muziek aan het maken, maar nu heb ik een probleempje met m'n mixert: Het rechterkanaal is opeens zachter dan het linker kanaal op de main outs. Ik heb alle instellingen gechecked en er lijkt iets toch niet in orde te zijn.
Iemand een idee wat het kan zijn of nog een goede manier om de er zeker van te zijn dat de fader 100% ok is? Ik heb namelijk weinig zin om m'n mixer 'even' open te maken. Dat lijkt me nogal een 'naar werkje'.
Oh ja, het is een Behringer MX-2442 mixer, zo'n oude regelrechte Mackie kloon. En tot nu heeft dat ding het altijd probleemloos gedaan. dus aub geen behringer bashing
- Het volumeverschil is ook zichtbaar op de vu meter.
- Ik kan het in principe rechttrekken door het linkerkanaal zachter te zetten.
- De kwaliteit van het signaal is schijnbaar niet minder, er is geen gekraak of ruis hoorbaar.
- Subgroepen OK.
- Subgroep inserts OK.
- Aux sends OK.
- Main inserts OK. Beide geven even hard signaal.
- Verschil lijkt groter te worden bij meerdere actieve kanalen. (summing probleem?)
Iemand een idee wat het kan zijn of nog een goede manier om de er zeker van te zijn dat de fader 100% ok is? Ik heb namelijk weinig zin om m'n mixer 'even' open te maken. Dat lijkt me nogal een 'naar werkje'.
Oh ja, het is een Behringer MX-2442 mixer, zo'n oude regelrechte Mackie kloon. En tot nu heeft dat ding het altijd probleemloos gedaan. dus aub geen behringer bashing

Een lekkende condensator gaat zich als een weerstand gedragen