Wie op het forum heeft ook de emagic emi 2/6 ?

dextah

Ouwe rot
Morgen of overmorgen ga ik een nieuwe midi interface kopen omdat mijn emi 2/6 een conflict heeft met mijn midiman interface.
Volgens emagic is de driver van midiman instabiel en veroorzaakt daarom conflicten.
Ik vroeg om een lijstje met interfaces die wel samen werken met de emi.
En je raad het al emagic amt8, mt4...
De amt8 is rond de 450 euro wat ik niet ga uitgeven voor een midi interface en de mt4 werkt met usb wat ik niet wil.
Mijn vraag is dus... Wie heeft er ook de emi 2/6 en wat voor midi interface gebruik je ?
Of ken je iemand met de emi .
Ik zit zelf te denken aan de egosys miditerminal of een Motu.
Ik draai windows 98se met cubase en wil een parallel of serial interface.
Alle advies welkom
En oja het lijkt wel of er in nederland bijna geen Motu wordt verkocht. Waar zit een shop die Motu verkoopt?
THNX !

Warom geen usb ???
ik heb ook 98 se cubase zoek er ook een maar usb 8/8

Ik heb maar 1 usb poort.
En meerdere usb aparaten aan een usb hub is me door meerdere mensen af geraden.
Ik heb al spijt dat ik een usb audio kaart heb gekocht.
Er zit een klein krasje op dus ik kan hem niet meer ruilen.
Zoieso koop ik nooit meer wat van Emagic.

ik heb 2 lege gaatje dus en ik dacht ook nog een los
stukje print ergens met kabeltje
En ik heb iemand gekent en die had een Emagic usb 2x2
die had nooit problemen met die Emagic
moto is ook goed
maar er is al genoeg gezanikt over die troep dus

Emagic

Emagic

Ik heb een Emagic EMI 2|6 en een Midiman USB interface (midisport 1x1 geloof ik). Ze werken prima samen maar ik heb ze wel op 2 veschillende poorten. De EMI heeft echt zijn eigen poort nodig. Een hub verdeelt alleen de bandbreedte van 1 poort over meerdere poorten, en aangezien de EMI de volle USB bandbreedte benut hebt je een apparte poort nodig. De midiman is bij mij aangesloten via een USB hub (met ook nog een muis en een flashkaar lezer). Midi heeft weinig bandbreedte nodig. Dus met 2 apparte poorten functioneert het prima!

Grtz,
Jeroen

EMI 2|6 met Steinberg USB2MIDI

EMI 2|6 met Steinberg USB2MIDI

Ik gebruik een EMI 2|6 met een Steinberg usb2midi, helaas dus ook een usb interface, maar ze geven geen conflict met elkaar. Wel herkend XP vaak de usb2midi niet, maar dat is een kwestie van usb kabeltje in- en uitpluggen, dan werkt 'ie weer.

Je kan wellicht een extra USB PCI kaartje (PCMCIA in geval van een notebook) in je computer steken, of heb je hier geen ruimte meer voor?

Back