FLstudio 6.0 Nieuwe features (filmpjes inside)

Ik heb jaren lang fruityloops gebruikt en pas sinds kort de overstap naar ableton gemaakt.
Deze filmpjes zorgen er niet voor om mij weer terug te halen.

Van die uitgebreide en superduidelijke mixer wordt ik toch
wel warm. Het routen van meerdere kanalen vind ik erg
prettig aangezien er bij de huidige FL slechts 4 send channels
zijn. Ook de filter copy/paste, drag&drop vind ik een uitkomst.
Hier stoorde ik me al tijden aan.

De nieuwe delay plug sprak me ook wel aan. Beetje een overkill
aan delay opties maar ik blijf de bomen nog wel zien.

Directwave (waarschijnlijk een betaalde VST) hoeft van mij niet
zo. Een pad bijvoorbeeld is nooit goed te sampelen (zonder al te
veel moeite) aangezien LFO's de pad maken. Het zelfde geld voor
de "analoge" drum vst's.

Nu maar hopen dat 6 niet al te lang meer op zich laat wachten!

Wat wel belachelijk is, is dat alleen geregistreerde users de filmpjes
officieel kunnen bewonderen. Het moet toch een lokkertje zijn voor
de demo gebruiker? :confused:

Laatst gewijzigd:
Tot aan fl studio 5 vond ik de meegeleverde generators en effects erg flauw. Bij iedere release komt er weer een shed load van dat soort spullen bij. Fruity kick, beepmap, brrr!

Als ze nou een beetje werken aan de midi mogelijkheden :).

Maar goed, ik ga de demo van FL6 wel weer even bekijken als het zover is.

Wat heel fijn zou zijn is alstie je midi data van je controller is goed door zou sturen naar de op dat moment geselecteerde plugin in je step sequencer..... functies zoals je cutoff, resonance en alle andere standaard midi cc'tjes zonder dat je alles eerst handmatig moet linken...

of doe ik iets fout?

helemaal mee eens daar irriteer ik me ook matenloos aan voor de rest vondt ik fl 5 al perfect maar dat zuigt inderdaad enorm

ik zou het liefst tijdens het sequenzen als ik dan aan welk apparaat dan ook draai dat dit automatisch wordt opgenomen zonder ook maar iets te selecteren

Origineel geplaatst door DarkChaos
Wat heel fijn zou zijn is alstie je midi data van je controller is goed door zou sturen naar de op dat moment geselecteerde plugin in je step sequencer..... functies zoals je cutoff, resonance en alle andere standaard midi cc'tjes zonder dat je alles eerst handmatig moet linken...

of doe ik iets fout?

er ziiten presets in the midi-out, basic CC dingen maar ook van bepaalde synthesizers check dat eens.

en anders, als je weet welke CC's je aan moet sturen, een preset maken in de midi-out. dan kan je die altijd weer gebruiken,. hoef je ook niet elke keer opnieuw te linken.

Origineel geplaatst door Ramoonus
morgen dus :{

Op dit moment zitten ze nog te eikelen met die sytrus 2.
We verlengen de actie niet nog een keer hoor! (right...)
Maar laten we stilletjes hopen dat 6 morgen te downen valt... :)

Laatst gewijzigd:
Ik raak nu toch wel een beetje geirriteerd door ImageLine.
Wegwezen met die sytrus2! die nare promo duurt al veel te lang.
Maarja... wie ben ik nu hé? Ik mag blij zijn dat FL studio doorontwikkelt wordt.
Aan een gratis update naar 6 valt immers weinig geld te verdienen.

When will the waiting stop :((((
ik word een beetje gestoord van al dat gewacht. Eerst de xbox360 (whieej nog 3dagen) dan weer FLstudio :/

Overigens kun je nu al de FL6 regcode ophalen op de FL website en hebben ze de download URL bij Tucows ook alvast klaargezet. Da's wel handig want met de release van FL5 was hun eigen site onbereikbaar en kon je wel viavia achter die Tucows link komen, maar kon je vervolgens de regcode niet krijgen.

Back