wanton ear - two shadows and counting

matoi

boogie wonderblend
Hallo,

ik doe al weer een tijdje rustig aan mee op dit superforum maar had nog nooit een track gepost. Het moest er nou echt maar een keer van komen dacht ik, dus bij deze.. Het is min of meer een hiphop track geworden die ik in de afgelopen dagen gemaakt heb. Ik heb overigens geen monitorboxen, geen masteringkennis en een brakke koptelefoon, dus ik hoop dat ie een beetje overkomt zoals ie bedoeld is..

Als je er een mening over hebt, schroom niet..

hier is de link: http://home.student.uva.nl/mattheus.dewit/twoshadowsandcounting.mp3

groeten,

Matoi

Orginele sound!

Begint veelbelovend, maar weet het nog niet helemaal waar te maken...

De trompetjes en sommige fx-geluiden staan wat te zacht denk ik..

ik zou er op een gegeven moment o.a. een meer rollende bass-lijn inzetten
denk ik om iets meer groove eraan te geven om niet te lang in dat statische
te blijven hangen.. en dan later weer terug te keren naar de feel van het begin
Nu had de track wel iets korter mogen duren...

Verder vind ik dat je met de materialen die je hebt zeker wat gaafs weet te maken!
Ik denk dat je het nog ver gaat schoppen... lekker bezig blijven :)

Jaja, ik begrijp volgens mij wat je bedoelt met die rollende baslijn, nu houdt ie het hele nummer als het ware telkens op, terwijl ie op een gegeven moment misschien door zou moeten gaan... goeie tip, bedankt! en ik blijf zeker bezig, een mooier tijdverdrijf kan ik me niet voorstellen..

ah ben benieuwd

je hebt een hele open sound...lekker ruim, zonder dat de reverb hinderlijk wordt..al zit ie wel op t randje imho
de drums zijn mooi los en lomp...echter wel wat chaotisch...je zou aan t begin de drum wat simpeler kunnen houden
om dit te voorkomen....ik moet een drum altijd ff leren kennen in alle rust :D
de basismelodie...wat is dat voor instrument? klinkt wel lekker jazzy...

ben t met trigg eens...t nummer is wat te lang...je zou m kunnen verkorten, maar een change up af en toe er nog in zou ook niet misstaan denk ik...

voor de rest, zeer lekker trackje

ow ja, de hihats zou ik meer naar t midden pannen...komt de drum beter door uit denk ik!

He Dilago,

bedankt voor je complimenten! Trigg ook trouwens, ik ben blij verrast, ik kneep hem namelijk toch wel een beetje toen ik deze track postte ;) ...eerste keer met de :kont: bloot weetjewel..

Over die basis melodie, die is gemaakt met een bewerkte gesamplede synth.

Verder, bedankt voor je commentaar. Ik ga eens kijken wat ik er mee kan, ik heb nog wat ideetjes over, dus er gaan nog wel wat dingen bijkomen, danwel anders gearrangeerd worden.

Heeft er verder nog iemand commentaar?? I neeeed input jongens! Bedankt alvast.

ik ben het grotendeels wel eens met de rest. maar als je echt een vloeiende baslijn hebt dan kan je die statische drums houden. dan gaat dat een mooi contrast geven met je baslijn en gaat het dansgehalte ook naar omhoog (niet dat het hoeft). alleen moet je je drums echt minder irritant pannen. een hi-hat volledig naar links dat is gewoon irritant omdat je je daar dan echt op fixeert.
dus alle drums in het midden gooien. en dan alles HEEL SUBTIEL pannen.
die trompetten luider... en gewoon een goeie funky basslijn dan is hij AF. en owee als je het resultaat hier niet post. VOORUIT AAN DE SLAG!!!! :D

Ha Isniezot,

bedankt voor je comments. Ik ga er zeker nog mee aan de slag en ik zal zeker het resultaat posten. Ben nu echter weer met een andere track bezig. Ik laat deze eerst nog even rijpen, voordat ik er weer mee verder ga zodat ik er straks weer met een frisse blik naar kan kijken.

Back