slechtste sequencer ooit

koediman

--<{(OoO)}>--
mijn nummer 1 is met grote voorsprong de sequencer op de mc202.

man o man... ik denk 'm nu toch echt goed te begrijpen maar krijg met geen mogelijkheid een min of meer simpel pattern erin.
elke keer lijkt het wel of je de waarde van een eerdere of latere step aan't vervangen bent ipv de step waar je zo te zien mee bezig bent.
als je al eens een pattern in het wilde weg wilt maken (zoals op een 303 zeg maar) komt het never nooit niet op een lengte uit wat bruikbaar is in een vierkwartsmaat.

net nog even bezig geweest met een ideetje dat ik had maar dat is dus echt de laatste keer geweest.

wat een verschrikkelijk #$%$## onding!!!!!

De mc202 is inderdaad dramatisch... En heb je eindelijk met veel bloed, zweet en tranen een aardig lijntje gebouwd, dan kun je 'm ook nog eens niet opslaan. Ja, alleen via dat waardeloze piepjes, kraakjes en bliepjes systeem.

Misschien dat er volgende week zondag op de meeting ook nog wat waardezole sequencers langskomen...:)

de mc202 is niks voor mensen die logic en andere software seq. gewend zijn ..

En idd enige standaard manier is via tape opslaan .. maar gewoon opnemen in je computer als audio moet ook prima gaan !

MAAR je kan wel erg coole dingen doen met deze sequencer ! het is heus niet voor niks dat autechre fan van de sequencer is .. ;)

De 202 heeft inderdaad het nare dat je de sequences niet in het geheugen kunt opslaan.
Toch begin ik de werking van de sequencer al steeds beter te snappen, vooral in combinatie met andere sync-apparaten is ie prima te gebruiken. Ik speel meestal gewoon een lijntje in en ga daarna net zolang de nootlengtes aanpassen tot ie goed in de maat ligt. Het is natuurlijk ook lachen om patterns te bouwen die helemaal buiten de maat vallen voor een soort van 'random'-achtigheid.
En als je niet met de interne sequencer wilt werken, kun je m natuurlijk altijd nog via cv/gate aansturen.

Vind de 202 inderdaad leuk om random loopjes in te maken. Als je specifieke dingen wilt doen heb je al snel pen en papier nodig (of een goed geheugen en een beetje kunnen hoofdrekenen :) ).
Midifiles omzetten met 202 HACK omzetten is ook een mogelijkheid.

Back