[track] sferisch nummer...

trigg

Brass Intelligence
Vandaag was er bij mij een drummer met electronisch drumstel op bezoek,
en dit hebben we gemaakt:

Click here en proef die sfeer :)

Gebruikte instrumenten:
Roland TD-8, diverse samples, plugins en.... een melodica! ;)

Doet me zeer sterk denken aan Art Of Noise, maar dan net effe anders.

Interessante accoorden, heel aparte sfeer dit. :okdan:

Re: [track] sferisch nummer...

Origineel geplaatst door trigg
Vandaag was er bij mij een drummer met electronisch drumstel op bezoek

:confused: Huh, leeft Manke Nelis dan toch nog?:D

Maar mooi sfeertje hoor. Past wel onder mooie beelden over Antartica of een stille steppe.

Hé,da's tof,lang geleden dat ik nog es een goei nummer heb gehoord hier.

lekkere track man, heeft bijna een vogue sfeertje over zich...
drums zijn lekker log, echter vind ik de sound (vooral van de basdrums) wat te clean...
hetgeen ik snel heb met elektronische drums...

coole vocalen en een heerlijk koortje...al is de sample op bepaalde stukken voor mij onverstaanbaar...
je laat het koortje er ook eens naast voorbij komen....deze zou ik daar weglaten en de sample ietsje harder zetten...

die lead op t eind past uitstekend in t sfeertje....

zeer fijne track (y)

De drums klinken inderdaad zo typisch preset roland V-drum. Wel goeie track voor de rest. Maar ben ik de enige die last heeft van het (digitaal?) clippen?

lekker trigg, lekker sfeertje
doet me aan kruiden denken

voor de extra funk misschien een wat groter accent op de halven na de break? ohat of zow

:)

ik zit er helemaal in nu iig

klinkt lekker hoor... ideaal om wakker mee te worden op een zondagmorgen ehmmm middag als dit... die vocal vind ik erg cool, die er de hele tijd doorheen zit, geeft n lekker duister sfeertje mee :) :okdan:

Iedereen enorm bedankt voor de vnl. positieve reacties tot zover! :okdan:

@Dilago: Ik zal eens kijken of de sample hier- en daar nog wat meer naar voren kan. Op zich vonden we het ook wel aardig dat het zo nu en dan een beetje onverstaanbaar is.

@Apollo: Ik heb van nog iemand gehoord, dat de track een beetje overstuurde. Waarschijnlijk ben ik iets te enthousiast geweest met de compressor ;)

@fjoesz: Ja, hier en daar een accentje in de drums erbij zou nog wel kunnen,... wordt ook meegenomen in de evaluatie :)

Verder nog iemand? 8)

Vind dat koortje super. De compositie komt ook goed getimed op me over. Ben niet zo weg van de lang aanhoudende noten (er ontbreekt nu op dat vlak een rustpunt in het nummer), maar dat is smaak geloof ik. Verder is het een fris geluid voor zover ik kan beoordelen. Ik kan niet echt vergelijkingen trekken, misschien een beetje met sommige, mij verder onbekende, dingen op de mind the gab cd's van het tijdschrift Gonzo circus. Vind de bas ook sterk hoor ik nu.

gr Matoi

Back