Goed nieuws voor MPC1000 bezitters

cowbell

Stamgast
Te lezen op het MPC forum. Binnenkort verschijnt het nieuwe OS (waarschijnlijk 2.00) met veel nieuwe features.

-Support of HD up to 80 gb
-Timestretch
-Pitchshift
-Zoning
-Reverse
-LFO's
-Filter envelop
-Input thru
-Delay
-Audition sample before assign
-Mixer automation via Q-Link sliders
-Track velocity
-Adjusting sample start and end point with Q-Link sliders (in TRIM mode)

:okdan:

Laatst gewijzigd:
Oh shit, YES.

Ik ga denk ik al vast even shoppen voor een laptopdrive :D.

LFO's die had ik ook wel op mijn mpc2000xl willen hebben. Zat er trouwens nog geen delay op dan? Er zitten toch effecten in, delay lijkt mij de makkelijkste, maar goed.

Delay had ik ook graag gezien (zeker een mooie filterdelay) maar helaas... er zitten wel effecten op, maar reverb is het enige tijd-gebaseerde effect.

Typisch Akai, beetje mosterd na de maaltijd politiek, is dit weer een
goed voorbeeld van.
Ineens wordt ie dan toch af.

Gaat ze ook vast wel met die MPC-2500 lukken ;)

Zou relax!! zijn ik heb net een mpc-1000 gekocht.

Vraag hoe zet ik de laatste OS 107 in die mpc.

op de site van akai geven ze daar een mooie handleiding voor. ff Daar kijken!

Ik heb nog nooit effecten op een mpc gebruikt.

Maar uhh, TIMESTRETCH with pre sets(much faster than the XL)

Dus niet realtime. Das jammer, daar is die cpu te sloom voor. Op de XL is het megatraag, dus dan zou het nu op de 1000 wat sneller gaan, maar waarschijnlijk niet echt snel.

Het enige wat ik wil is een HOLD funktie zoals op de XL. Dan kan je de noterepeat in hold zetten.

Nou heb net de film gezien, en timestretch gaat supper snel!!!!!! van 120bpm naar 80 in een oogknipper

Alleen gebruik ik hem slechts voor midi .......

Origineel geplaatst door pal
Nou heb net de film gezien, en timestretch gaat supper snel!!!!!! van 120bpm naar 80 in een oogknipper

Alleen gebruik ik hem slechts voor midi .......

Welke film? Of heb je het over die MPC2500 film?

(...ik vond het boek beter....)

als ze nu de mpc4000 weeral links laten liggen gaat er een pak klanten een beetje woest worden denk ik... :stupid

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
als ze nu de mpc4000 weeral links laten liggen gaat er een pak klanten een beetje woest worden denk ik... :stupid

Die staat augustus 2006 op de planning :duivels:

Origineel geplaatst door mikemix
Das jammer, dat kan een MC-303 ook bijna zou ik zeggen :erm:
grapjas ;)
.. dadelijk gaan er nog mensen zo´n mc groove ding kope :D ... ik heb er nog eentje! Kope?? :D :D

Die staat augustus 2006 op de planning :duivels:

.. als el een planning is die uitgewerkt wordt, ben ik al tevreden... wanneer dat dat gebeurt maakt me ni veel uit, als het maar gebeurt! ................. de mpc4000 heeft nogthans zoveel mogelijkheden.................................... :erm:

Een MPC moet samplen vind ik, althans daar zou ik wel vanuit gaan.

.. ow ik was ff ni helemaal mee. ik dacht dat je een grapje maakte dat de mc303 wel kan timestretchen....

:doei:

Back