Yamaha O3D/O2R effects goed?

Prophet

Ouwe rot
Hallo beste forumgangers,

Ik heb eens een vraagje ivm EFFECT-apparatuur en dan vooral specifiek over de galm;

zijn er hier mensen aanwezig die ook met een digitale mengtafel werken van YAMAHA O3D/02R en bvb ook nog een lexicon of een TC-electronic effectenbak mee in de chain hebben hangen omdat de reverb toch niet altijd je van het is bij die digitale mengtafels.

Versta me niet verkeerd, ik vind ze wel goed en dat zijn ze voor de meeste toepassingen en mensen ook wel, maar toch wil ik meer, beter precies. Zijn er hier nog in dit geval aanwezig op the DSF ?

enkele mensen met deze ervaring?

groeten, p. :biertje:

heb zelf dus een 02r maar de effecten die in er in zitten zijn hetzelfde als een rev500 van yamaha gewoon gemiddeld dus. ik zelf gebruik eigenlijk niet de "normale" galmen daar uit wel de reverse dingen en zo. voor de normale galmen gebruik ik gewoon plug ins.

mmm, plug ins
moeten dan toch wel goeie plug ins zijn, heb er geen ervaring mee ben nog steeds atari adicted.

yoo p.

Met die onboard effecten zijn prima te werken hoor.

En dat rev500 een middenmoter is ben ik het niet eens. Het is ook geen absolute top maar hij heeft wel een sound waar je van moet houden en heel goed te gebruiken is.

En wat die plugins betreft. De goede dure plugins vreten ook veel processortijd dus daarmee houd het ook wel een keer mee op.

Origineel geplaatst door fuse
Met die onboard effecten zijn prima te werken hoor.

En dat rev500 een middenmoter is ben ik het niet eens. Het is ook geen absolute top maar hij heeft wel een sound waar je van moet houden en heel goed te gebruiken is.

En wat die plugins betreft. De goede dure plugins vreten ook veel processortijd dus daarmee houd het ook wel een keer mee op.

de onboard effecten zijn zeker niet slecht maar ik denk omdat je een 01v hebt dat ze precies hetzelfde zijn. ik heb ook een 01v gehad voordat ik mijn 02r kreeg en geloof me. ook al zijn alle 2 de effecten uit de tafels gebaseerd op de rev500 zijn ze toch niet het zelfde. de 01v klinkt iets beter. heeft ook andere(meer) effecten aanboard dan de 02r. een langere delay tijd en nog wat kleine dingetjes.

een middenmoter wil niet zeggen dat hij niet te gebruiken is

tuurlijk vreten plug ins processor kracht maar een beetje pc kan 2 effecten te gelijk draaien. de effecten uit de 02r zijn niet slecht maar je moet ze niet als standaard zien maar erbij vindt ik.

Grappig, dat wist ik dan weer niet. :)

Maar wel dat je genoeg bussen overhebt met een 02r dus outboard gear ook wel makkelijk te doen is. En met Adat naar je computer toe zijn softverbs makkelijk te doen.

Origineel geplaatst door fuse

Maar wel dat je genoeg bussen overhebt met een 02r dus outboard gear ook wel makkelijk te doen is. En met Adat naar je computer toe zijn softverbs makkelijk te doen.

yep dat is waar. dat is trouwens een van de twee grote nadelen van de 01v. die 4 multi outs.. of hoe zo dat dan ook al weer noemen

bwaa kdenk dat ik em toch ga kopen die MPX1 van LEXIKONT ;) iedereen stoeft erover, ik wil ook die te gekke reverb en andere meer pro trukken in men mixen pompen. Geeft toch weeral wat extra inspiratie zoiets denkek.

Ik heb een adatkaart in de O3D en kan hem via zo'n FOSTEX adapter zo waarschijnlijk inputten in èèn van de 17/24channel overschot die nu enkel dient als return van mijn VR800 desktop HD recorder en die gebruik toch alleen als ik zang premixed ga dumpen naar de sampler dus verlies ik geen inputs , alleen F****** Euro's weeral è :[> enfin, eten we weeral een filet puurtje minder nu en dan è, :D

music was my first love....... :walker:

greetz p.

Back