Alweer een... Synthi AKS

Re: Alweer een... Synthi AKS

Volgens mij moet je hem invoeren...Zwitserland ???
Tel der dan maar invoerrecht en 19% BTW bij.
Riskeren dat ie kwijt raakt met een waardeaangifte van € 100,- is ook zoiets :)

Of je moet hem zelf gaan halen............

Origineel geplaatst door Leo
wat nou zeldzaam?
hier staat alweer een zeer mooie AKS te koop. voor de startprijs zou ik m wel willen hebben.

http://cgi.ebay.com/EMS-Synthi-AKS_...ryZ38071QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Hij heeft ook geen prestopatch en de triggerknop langs de joystick, zo ook de joystick zien er anders uit als op mijn (ex) synthi's.
Hij heeft ook meer patchpins, namelijk ruimte voor 22 ipv 18

Dit is er denk ik één van de laatste batch rond 1980

Re: Re: Alweer een... Synthi AKS

Re: Re: Alweer een... Synthi AKS

Origineel geplaatst door Wiseguy
Of je moet hem zelf gaan halen............

Als ik me neit vergis is de triumph fabriek in Zug, kan je meteen effe lekker ondergoed scoren tegen fabrieksprijzen.

Origineel geplaatst door mono-poly
Laatste batch is toch uit de 90's?

Is dat zo ?

Dat wist ik niet, ik wist niet dat EMS U.K. zelf nog synthi's heeft geproduceerd na 1980

Misschien is dit er dan wel een uit de nog latere, laatste, batch from the nineteens :)

Aha i see, dat wist ik niet, bij EMS staan nog steeds nieuwe producten te koop...VCS 3 & co zouden die daadwerkelijk nog gebouwd/verkocht worden, weet iemand dat ?

De vcs3´s worden nog steeds gemaakt, wachttijd momenteel is ongeveer 24 maanden tussen bestelling en levering.
de Synthi a´s worden ook nog gemaakt maar de ks krijg je er niet langer bij, doen ze niet meer.

Trouwens, die prestopatches...heb ik nooit veel aan gehad, maak gewoon dat je genoeg pins hebt, ook die heb ik gewoon bij ems nog besteld tesamen met de manual, geen enkel probleem.

dan heb ik een vraag, kan je een Synthi A ook op een manier gebruiken dat je het KS gedeelte niet mist of geeft dat echt een meerwaarde toch..(de AKS dus boven de A)

De A is voldoende die kan je met een speciale kabel aansturen met bv een Kenton Pro 2000
Of gewoon standalone, als synth/effectenbak,filterbak, whatever.....

KS is grappig maar geen must

daar komt het eigenlijk zo een beetje op neer ja....

Veelleuker zijn mods als hi/lo switchable oscillators etc.....
kan je ook nog gewoon bij ems laten doen, als je je machine een maand of 2 kan missen.

Ik vind de KS een geweldige toevoeging! Je kan de sequencer alles laten besturen zoals de reverb mix en de decaytijd. De interne hi-hat is instant pink floyd en er zijn erg leuke modificaties voor zoals ext. clock en stepsequencen waardoor de sequences superstrak zijn. Ik had Robin een transpose modificatie uit laten voeren waardoor ik de sequences met het hele keyboard kon transponeren ipv de transpose pads.

ga nou niet allemaal zitten bieden hè.
als ik m koop, komt ie na een tijdje toch weer los.

Origineel geplaatst door Leo
ga nou niet allemaal zitten bieden hè.
als ik m koop, komt ie na een WEEKJE MAXIMAAL toch weer los.

Jij plaatst de link :)

ff plaatje

ff plaatje

ff plaatje

Attachments

• synthi aks 86_3k.jpg
    synthi aks 86_3k.jpg
    34,2 KB · Bekeken: 98
Iemand hier al met dit koffertje door de scan van de douane bij Schiphol gelopen??!!:D

Origineel geplaatst door Wiseguy
Jij plaatst de link :)

ongeveer zoals een hond even ergens zeikt om aan te geven tot waar je gaan kan!

Back